Bukefalos 28 år!

Kattbilder #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilden och kungligeten
 

Bifogade filer

  • 20221112_004905.jpg
    20221112_004905.jpg
    265,3 KB · Visningar: 43
Jag tror att alla katter har mindre tät päls på de områdena, bara det att det syns lättare på mörkhåriga katter 🤔
Det har de! Men det är också skillnad mellan raser förstås. De utan underull är mer flint än andra, och på mörka syns det mer. :) Visst har det att göra med körtlarna där?
 
Det har de! Men det är också skillnad mellan raser förstås. De utan underull är mer flint än andra, och på mörka syns det mer. :) Visst har det att göra med körtlarna där?
Jag har faktiskt ingen aning om varför! Men det verkar rimligt, de brukar ju gnugga huvudet på saker när de markerar och då ofta över det området 🤔
 
Paisley har ingen flint 😁
Men hon har väldigt tjock och tät päls. Ullbollarna har av naturliga skäl ingen flint heller 😁
Det syns inte på Alice heller (av förklariga skäl då hon är rätt ljus nästan vit där), men när jag smeker henne så älskar hon när jag gnuggar lätt över de två områdena och jag tycker att det känns lite skillnad på just där. Någon slags minimal skillnad på hårstråna, och kanske mindre underull?
 
Alltså, monsterkatten Juno...

IMG_20221110_110720.jpg


Jag älskar henne av hela mitt hjärta och jag försöker visa det varje vaken minut, men denna katten verkar ha någon slags dödslängtan. Idag var hon sååå nära att lyckas äta upp en längd av mammas ullgarn medan mamma stickade... Tack och lov kollade jag dit just precis då och såg odågan, annars hade det kunnat gå illa! Detta trots att vi båda tyckte att vi var uppmärksamma. Hon är snabb en iller och tyst som en mus. Eller, ja, bara när det kommer till saker hon inte får göra. Annars är hon ganska klumpiga och högljudd. 😅
 
Älva å andra sidan har gjort mig så där löjligt mattestolt. Hon har lärt sig hur man går in och ut i Eskils kattlucka för fri access till lilla kattgården. :love: Och liksom... Ja, det är en kattlucka. Miljontals katter har bemästrat konsten, det är ingen stor bedrift. Mina katter har ju en lucka till balkongen där hemma som de båda använder flitigt, dagligen. Men Eskils lucka är speciell, för den är ett par dm lång då den går genom en husvägg. Ingen av mina katter har använt den någonsin förr. Men nu har Älva knäckt koden, och hon kan gå ut och in bäst hon vill. Hon älskar att sitta på gården och blicka ut över mammas trädgård. ❤️ (Juno uppmuntrar vi inte att gå i denna luckan då hon säkert skulle hitta ett sätt att fastna på, som den bjässe hon är... 😂)

IMG_20221112_231254.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så less på den sida som kommer upp när jag startar hemmadatorn. Denna sida kom upp vid datorbyte. Alla dessa rutor som kommer om...
Svar
3
· Visningar
261
Senast: Shaggy
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
16 17 18
Svar
341
· Visningar
21 139
Senast: Cavallo
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
63 64 65
Svar
1 294
· Visningar
50 307
  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
180 299
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp