Kattbilder #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Installationen katt under skoställ... fotad med blixt..
 

Bifogade filer

  • 20221116_210616.jpg
    20221116_210616.jpg
    271,1 KB · Visningar: 46
Eventuellt den minst smickrande bilden i världen. 😂 Men folk tror mig aldrig när jag säger att "My cat sleeps on my face every night" så jag tog den här i morse.
Varje natt. Han är en livräddare. 🥰 och så shiban i knävecken, tryggare kan ingen vara. :heart
20221116_024233.jpg
 
Det är alltid härligt att vara hos mamma och bo i ett stort hus med kattgård. Jag brukar få lite ont i magen och undra hur kisarna ska kunna åka hem igen och bo i lilla lägenheten... Men de har ju fri tillgång till sin inglasade balkong, har flera roliga klösträd och bokhyllor, och så mig så klart. Jag tycker ändå att de verkar glada och nöjda när vi kommer hem. Som nu, när Juno har intagit klösträdet i vardagsrummet och blickar ut över sitt hem. Älva ligger på en stolsdyna i köket och myser.

IMG_20221117_223523.jpg
 
Här är Cleo. Hon flyttade hem till mig i somras och fast hon varit väldigt försiktig (två första veckorna under kökssoffan) så blir hon modigare och modigare för varje dag och är en så himla trevlig individ.

Hon har till och med vågat sig fram ett par gången när det varit _främlingar_ här. När de är oskadliggjorda genom att de ligger ner. :D

Även med mig blir hon mer och mer ledig. Hon vågar komma när jag lägger upp mat, hon ropar att jag ska komma och klappa (medan i början så stack hon så fort jag rörde mig och särskilt om jag satt eller stod. Det är så himla fint att se henne vara trygg. På morgnarna när hon hoppas upp i sängen är hon till och med lite kaxig nu, galopperar mig på magen och sådant.

Hon är född ute om kom till den tidigare ägaren som unge. Nu är hon fyra. Jag tror det stillsamma livet hos mig passar henne bra. Förra ägaren sa att hon gömde sig så fort de inte låg i sängen. Hon kan fortfarande ta vägen under soffan när vi går genom rummet tillsammans, eller gömma sig bakom mig när det bullrar i trapphuset, men mycket flykt har lättat.

Hon blåser varmluft i min hand❣️ Älskar när jag gör detsamma på henne. :heart
2CA7D7F9-B69A-41BF-97B7-74C692F8934B.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så less på den sida som kommer upp när jag startar hemmadatorn. Denna sida kom upp vid datorbyte. Alla dessa rutor som kommer om...
Svar
3
· Visningar
252
Senast: Shaggy
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
12 13 14
Svar
277
· Visningar
18 408
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
61 62 63
Svar
1 252
· Visningar
47 014
  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
179 160
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp