Kattbilder #8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner med dig! 😅
Härom kvällen tyckte jag att Juno låg och sov med ryggen mot mig i soffan. Jag vände mig halvt om för att göra lite anteckningar för virkningen. Plötsligt hör jag Juno jama högt och envist ute i hallen, gång på gång på gång. Jag hann bli rädd att något var fel med henne, men så slängde jag ett öga i virkväskan... Juno hade då lyckats fånga ett byte, a.k.a. ett virkat ben, som hon snabbt som tusan burit med sig ut i hallen och sedan vrålade om för att hon ville visa upp vilken duktig jagarkatt hon är... :banghead:
Tro på tusan att det här hände idag igen! :mad: Fast den här gången var hon uppe på bokhyllan och fiskade med sig den virkade taxens basker från hyllplanet under. När jag inte gick för att kolla vad hon fångat så kom hon så småningom till mig med en minibasker i munnen - "Matte, titta vad jag har fångat!"

IMG_20221127_124035.jpg

(Bild från någon vecka sedan)
 
Den där såg riktigt bra ut, vart hittade du den?
Amazon under black week. Då var det 20 % på den... Den kostar visst 344 i ordinarie pris. Men den är super... Öppnade kartongen för en dryg halvtimme sen och hon rejsar fortfarande runt. Det blir super, när jag ska ut med rullator, rullstol eller permobil och jag stänger in henne i sovrummet ett par timmar. Då behöver jag inte känna mig som en fullständig skurk :D
Den är väl värd sina pengar, verkar stadig och rejäl... inte något billigt kinatjafs som ramlar isär bara man tittar på det. Kattmynta fanns med i en liten påse. :D Så jag hade något att börja med.
 
Amazon under black week. Då var det 20 % på den... Den kostar visst 344 i ordinarie pris. Men den är super... Öppnade kartongen för en dryg halvtimme sen och hon rejsar fortfarande runt. Det blir super, när jag ska ut med rullator, rullstol eller permobil och jag stänger in henne i sovrummet ett par timmar. Då behöver jag inte känna mig som en fullständig skurk :D
Den är väl värd sina pengar, verkar stadig och rejäl... inte något billigt kinatjafs som ramlar isär bara man tittar på det. Kattmynta fanns med i en liten påse. :D Så jag hade något att börja med.
Precis, har sett tidigare men då har det varit plast å med tanke på att min gjorde hål i en kong leksak på mindre än 20 timmar så....
 
Fick lite mer sällskap än vad jag tänkte mig igår kväll när jag skulle vila innan jobbet. 🙄

Efter duschen och när jag lagt mig för att vila kom först lille Skrutt och kröp ner under täcket. Hundarna låg i sina bäddar och jag hade släckt för att vila när Wilma kom skuttandes. Hon var inte intresserad av att krypa ner så jag brydde mig inte speciellt mycket vad hon pysslade med.

Klockan började bli dags att kliva upp om jag skulle hinna äta innan jobbet, så jag kliver upp, tänder lampan och hundarna rusar som vanligt ut i hallen när jag ser vad Wilma är så upptagen med. Hon leker med sin döda mus i sängen! 😸

När jag ska ta musen hoppar Wilma ner på andra sidan sängen med musen i munnen, rusar ut i matrummet och vidare till vardagsrummet där jag till slut lyckas ta den efter att hon släppt den i förhoppningen att den skulle springa iväg igen.

Den här musen var liten, inte hälften så stor ens som den jag slängde ut sist och helt lealös i kroppen när jag tog upp den i ett papper. Kändes som en liten geléklump i handen när jag gick för att kasta ut den. Wilma som inte kopplade att matte tagit den döda musen leta överallt efter den och lyssnade inte för att ögonblick när jag sa att matte ätit upp den. 😿
 
Visst vill man bara krama det här fluffet 😍
Han ser så stor ut hemma och då liten på bild 😅
Visa bifogad fil 107199
Jag försöker tänka mig hur mycket kropp det kan finnas där under ... Han ser ju redan så liten ut, men allt det där fluffet måste ju vara minst 50% av massan 😱 blir inget kvar! :nailbiting:


:D:love:
(Jag retas pga är grymt avundsjuk på hans fina mentalitet :angel:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
12 13 14
Svar
276
· Visningar
18 255
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
79 80 81
Svar
1 618
· Visningar
84 688
Bukefalos Flera gånger nu har det hänt att när jag gått in i nån tråd så finns mitt senaste inlägg kvar som utkast, fastän jag postat det redan...
Svar
6
· Visningar
428
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
871
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp