Kattbilder #8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har kissarna fått en röd julduk på sitt matbord.
DSC_1306.JPG

Det är ju inte så att jag uppmuntrar att de ska vara på borden men vad gör man med kattmatsätande hund i huset...
 
Råkade skriva inlägg nummer 2000 iförra tråden så håll till godo!
Förmiddagarna till klockan 12 här hemma... I natt hade hon dessutom, vält tvättkorg, knaprat i sig en halv kartong "a la bäverkonfetti på golvet" och tänt lyset i akvariet som varit nerstängt i ett halvår i sovrummet... Under tiden matte sov tungt för en gångs skull. Snabbröj... förutom kartongen, när jag var uppe och kissade. I morse var en bit till av kartongen demolerad, tvättkorgen vält en gång till och det har varit full speed spar tid, a la velodrom och bakdelssladd här i 2 timmar på golv, bord, fönsterbänkar och klätterträd... Ljusstakar och stjärna lyser och står än så länge pall... :P
 

Bifogade filer

  • Smått vansinnig.jpg
    Smått vansinnig.jpg
    128,6 KB · Visningar: 78
@Caoimhe det finns fler garnjägare. Igår och imorse har jag rullat upp nystan som har rullat ut på golvet...
Jag känner med dig! 😅
Härom kvällen tyckte jag att Juno låg och sov med ryggen mot mig i soffan. Jag vände mig halvt om för att göra lite anteckningar för virkningen. Plötsligt hör jag Juno jama högt och envist ute i hallen, gång på gång på gång. Jag hann bli rädd att något var fel med henne, men så slängde jag ett öga i virkväskan... Juno hade då lyckats fånga ett byte, a.k.a. ett virkat ben, som hon snabbt som tusan burit med sig ut i hallen och sedan vrålade om för att hon ville visa upp vilken duktig jagarkatt hon är... :banghead:
 
Tur att hon är söt... för periodvis är hon faktiskt lite påfrestande. 😂 Som när jag torkat av matbordet flera gånger för att försöka få till julklappsinslagning utan katthår i tejpen, och innan jag ens hunnit slå in första paketet så sitter hon där framför näsan på mig och är så nyfiken på vad som ska hända...

IMG_20221203_214212.jpg


"Vadå 'det passar inte att jag sitter här?' Det passar mig ju alldeles utmärkt! Se så, låt mig få se lite närmre på det där snöret nu..."
 
Tur att hon är söt... för periodvis är hon faktiskt lite påfrestande. 😂 Som när jag torkat av matbordet flera gånger för att försöka få till julklappsinslagning utan katthår i tejpen, och innan jag ens hunnit slå in första paketet så sitter hon där framför näsan på mig och är så nyfiken på vad som ska hända...

Visa bifogad fil 107026

"Vadå 'det passar inte att jag sitter här?' Det passar mig ju alldeles utmärkt! Se så, låt mig få se lite närmre på det där snöret nu..."
Det är ju din officiella ledtråd i SS numera, hon vill bara påminna dig om det :angel::rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 070
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
79 926
Senast: Bexzor
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
845
Senast: Hoarfrost
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 188
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp