Kattbilder #9

Jag lyckades så klart inte att fånga det rätta ögonblicket på bild, men när man pratar med Juno och hon blir exalterad (vilket hon ofta blir när man får ögonkontakt efter en stunds icke-umgänge) så vill hon gnida ansiktet mot närmsta möjliga yta och sedan kolla på en med huvudet uppochner. Hon är så himla söt! 😭🩷

IMG_20240421_152720.jpg
 
Folk i denna tråden förstår säkert vilken gigantisk grej detta är 😭 hon har aldrig lagt sig på filten innan och därför har hon aldrig legat intill mig i soffan. Plötsligt händer det 😭Visa bifogad fil 143774
Vet hur det är. Vi har envisa katter. Smulan kan bli tokig om du sitter vid matbordet... filten i soffan eller sängen nej nej nej. Sängen skall man sova vid husses ben vid fötterna typ.
 
Vet hur det är. Vi har envisa katter. Smulan kan bli tokig om du sitter vid matbordet... filten i soffan eller sängen nej nej nej. Sängen skall man sova vid husses ben vid fötterna typ.

Hon har ratat alla mjuka saker sen hon kom hit, ville inte ligga på nån filt, kunde tänka sig att ligga i sängen men bara direkt på lakanet inte på täcket, inte ligga i sin mjuka kattbädd heller. Jag tror att hon inte haft sånt innan och inte riktigt förstod underlaget. För några dagar sen kom hon helt plötsligt på att täcket faktiskt va mysigt att ligga på och idag va tydligen filten med ok. Det är roligt att se henne utvecklas så :love:
 
Köpte den här superbilliga dörrmattan att ha vid kattlådan, Moa har älskat mattan från första dagen 🙄 ibland kommer jag ut i köket och hon bara ligger på mattan som att den är mysigast i huset. Men mest ska mattan va med och leka vilket är förklaringen till att den ser gaaaanska sliten ut redan
IMG_20240423_155917.jpg
 
Skalman fick besök av gammeltanten från stallet (okänd ålder, troligen 15+ år), och var väldigt nyfiken, hörde hur han låg och lät medan han smög sig närmare och närmare. Hon låtsades inte om honom, men när han kom för nära jagade hon efter honom några meter innan hon gick iväg och kråmade sig på nytt ställe 😂 sen traskade hon plötsligt iväg mot framsidan på mitt hus, och Skalman travade efter på behörigt avstånd 😅
IMG_20240423_135056.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nån som har huskatt Ragchilla 😻(Ragdoll/Chinchilla perser) katt och kan berätta lite om deras lynne, arbete med pälsen osv? Och om den...
Svar
14
· Visningar
2 478
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
522
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 464
Senast: cherie
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
387

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp