Bukefalos 28 år!

Katten är borta...

Sv: Katten är borta...

Hon är fortfarande inte hemma... Jag tror inte hon kommer tillbaka :(

:( Usch.. det är så jobbigt att inte veta.

Min har packat resväskan igen :cry: nu har han varit borta i 10 dagar.

Jag blir tokig på detta hattandet....:cool: samt att jag verkligen tror att någon i vårt område faktiskt matar honom.

Vi hittade honom hos en snäll tant :devil: som matade honom ute två gånger varje dag *suck* då hade han varit borta i nästan tre veckor.

I går drog han tydligen igen för han har inte visat sig sedan i går efm. :cool:
Skulle inte förvåna mig om han traskar hem till den matande tanten igen.
 
Sv: Katten är borta...

Litet tips: Lägg in en efterlysning på " Blocket ".
Under rubriken efterlysning och på östergötland.
 
Sv: Katten är borta...

Det har vi.
Och satt upp lappar.
Och ringt polisen.
Och pratat med grannar och liknande.
Och pratat med katthemmet och lämnat lapp och uppgifter.

:(
 
Sv: Katten är borta...

Även jag sitter med en klump i halsen och tårar i ögonen och springer och kallar på min älskling stup i kvarten. Hon som aldrig har varit borta mer än MAX ett par timmar i streck har nu varit borta i snart två dygn. J*la nyårskiteri!! Är så orolig för min gammeltant.. det är ju så kallt nu också :cry: :cry: :cry:

Hoppas att din lilla tjej snart dyker upp!!!
 
Sv: Katten är borta...

Jag hoppas verkligen att katten kommer till rätta, vet själv hur det är. Min katt han var borta i nästan en vecka och han försvinner aldrig, men det visade sig att han hade krupit in under grannens hus när de besiktigade det, som tur var hörde grannen ett svagt jamande. Det var den magraste eländigaste katten jag sett:(. sedan har han försvunnit ännu en gång där vi bor nu på landet, och då kom han också tillbaka, hittade honom skadad i ladugården tyvärr, men nu är han frisk igen min lilla älskling:love:.
 
Sv: Katten är borta...

Aah, usch :(. Men så bra... :)


Hon har ju varit borta i snart tre månader... Börjar tro att hon inte kommer tillbaka. :( Hon var borta MAX en dag förut, och kom alltid in igen... Men det är skillnad på en dag och tre månader... :cry:
 
Sv: Katten är borta...

Usch min lilla katta har också varit borta nu, eller rättare sagt hon vill inte komma in, jag såg henne faktiskt igår. Hon är så himla skygg, var vildkatt från början. Haft henne i c:a 3 månader och trodde att det var ok att släppa ut henne nu mitt dumma nöt:(. Men hon vill inte komma in, så nu har jag bäddat i en kartong med en tjock filt och hennes kattbur också med en fleecepläd + att jag ställt ut mat och vatten, fast det är ju kallt så vattnet och mjukmaten fryser, men hon får väl äta torrfoder. Hoppas att hon ger upp snart och inser att det är bättre inne hos oss och att vi inte är så farliga som hon tror.
 
Sv: Katten är borta...

Hon är fortfarande inte hemma... Jag tror inte hon kommer tillbaka :(

Hejsan..

Skrev för ett tag sedan att min katt var borta ett bra tag men sen att hon kom hem igen..

Tyvärr är hon borta nu igen:( och denna gången har hon varit borta i 6 månader, inte sett skymten av henne sen såg ja en annons att hon var upphittad katt men att hon var till salu för att ingen hämtat henne, så när ja ringde så hann hon redan bli såld och nuvarande ägaren ville inte ge eller sälja henne till mig :(
hade ju inte märkt min katts öron vilket jag ångrar nu , så nu har jag förlorat henne för gott:cry:

Hoppas din katt dyker upp snart så någon kan få ett lyckligt slut
 
Sv: Katten är borta...

Hejsan..

Skrev för ett tag sedan att min katt var borta ett bra tag men sen att hon kom hem igen..

Tyvärr är hon borta nu igen:( och denna gången har hon varit borta i 6 månader, inte sett skymten av henne sen såg ja en annons att hon var upphittad katt men att hon var till salu för att ingen hämtat henne, så när ja ringde så hann hon redan bli såld och nuvarande ägaren ville inte ge eller sälja henne till mig :(
hade ju inte märkt min katts öron vilket jag ångrar nu , så nu har jag förlorat henne för gott:cry:

Hoppas din katt dyker upp snart så någon kan få ett lyckligt slut

Men det verkar i alla fall som att din katt fått ett nytt hem hos människor som tar hand om henne. Det är i alla fall en tröst även om du givetvis saknar henne.
 
Sv: Katten är borta...

Jag har en riktig solskenshistoria.
Min moster och hennes man hade en jättefin gå huskatt, kastrerad hane. En dag försvann han. Dom letade överallt och gav upp efter några månader. Men ca 7månader senare så var mamma och hennes man nere och hälsade på. Dom åkte runt lite i skåne och moster+man visade runt osv. På vägen hem åkte dom förbi ett stenbrott och det började bli riktigt sent men dom fick för sig att nej, men vi går upp och kollar lite innan vi åker hem. Utsikten skulle vara otrolig. Dom går uppdär och pratar med varndra och så hör dom ett ynkligt jamande. Alla stelnar till men vågar inte tro på vad dom hört. Men 7 månader senare, över 10mil hemifrån, kommer en ynklig, mager och tufsig Svinto upp ur ett hål i marken. :love:

Han lever och mår bra idag. Har dock flyttat upp till hälsingland till min mormor och morfar då han visade en gång att där ville han bo. Börjar bli lite till åren, är lite rund, men mår förträffligt :love:
 
Sv: Katten är borta...

På vägen hem åkte dom förbi ett stenbrott och det började bli riktigt sent men dom fick för sig att nej, men vi går upp och kollar lite innan vi åker hem. Utsikten skulle vara otrolig. Dom går uppdär och pratar med varndra och så hör dom ett ynkligt jamande. Alla stelnar till men vågar inte tro på vad dom hört. Men 7 månader senare, över 10mil hemifrån, kommer en ynklig, mager och tufsig Svinto upp ur ett hål i marken. :love:

:bow: Underbart!!! :banana:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 438
Senast: G-uldlock
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 036
Senast: cirkus
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
1 011
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 031
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp