Bukefalos 28 år!

Katten är borta...

NagelacksBeroende

Trådstartare
En av våra katter är borta... Hon brukar alltid komma in på kvällen för att sova, men i fredags kom hon inte in, och har fortfarande inte kommit tillbaka...
Vi bor mitt i skogen med någon kilometer till närmsta granne, så det kryllar inte av folk och bilar här heller...

Har ni någon lycklig historia att berätta? Det måste ju finnas andra katter som har varit borta, men har kommit tillbaka.
Min familj verkar tyvärr ha gett upp en aning...

:(
 
Sv: Katten är borta...

Slår vad om att katten snart kommer tillbaka, men självklart blir man orolig!! Håller tummarna kramar
 
Sv: Katten är borta...

Solskenshistoria, ja, Härom söndagen var vår katt spårlöst bort. Eftersom han aldrig går någonstans så saknade jag honom omedelbart. Ropade, letade, tog framåt kvällen bilen och körde runt. Fick grannar att öppna garage, förråd m m och engagerade verkligen omgivningen till hundra procent. Ingen katt! Grannarna stöttade och allting var botten. Hela familjen sprang hela natten och ropade efter katten. Ingen ro där inte.

Klockan sju följande morgon smälldes min sovrumsdörr uppl med ett brak och en lyckostrålande make meddelade att han, efter att ha kommit ihåg att två flaskor i garaget varit välta som inte borde ha varit det gått in i garaget och stått och ropat länge. Efter ett tag hade det rört sig lite längst bort och en sömndrucken katt hade uppenbarat sig. Håkan hade låst in katten vid lunchtid och trots att vi ropat fyra, fem gånger hade katten inte besvärat sig med att meddela att han var där.

Lyckan var stor och jag hoppas att er katt också dyker upp, oskadd och glad.
 
Sv: Katten är borta...

Om det ändå vore så väl... Vi har letat överallt där hon skulle kunna vara instängd...

Vi har fortfarande inte sett till henne, och vi har pratat med alla grannar, ringt polisen, kollat närmaste katthem om dom fått in henne eller så... men inget.


FY vad ledsen jag är just nu. :( Lilla skruttan.... :cry:
 
Sv: Katten är borta...

Jag vet precis hur det känns, min lilla kille (1 år) är borta sen i onsdags.
Han är aldrig borta mer än en natt annars, jag har satt upp lappar och varit ute och ropat och letat överallt...
Men jag har inte sett honom ligga i ett dike än så det finns väl hopp antar jag, sitter med telefonen i närheten ifall någon skulle ringa.

Det är konstigt hur mycket man kan sakna dem redan.
 
Sv: Katten är borta...

En av våra katter är borta... Hon brukar alltid komma in på kvällen för att sova, men i fredags kom hon inte in, och har fortfarande inte kommit tillbaka...
Vi bor mitt i skogen med någon kilometer till närmsta granne, så det kryllar inte av folk och bilar här heller...

Har ni någon lycklig historia att berätta? Det måste ju finnas andra katter som har varit borta, men har kommit tillbaka.
Min familj verkar tyvärr ha gett upp en aning...

:(

Fy, jag vet precis hur du känner dig.

Min innekatt smet ut förra torsdagen och var borta i 5 dagar!
Vi letade som idioter, satte upp lappar, pratade med grannar och andra vi träffade, ringde polisen och det lokala katthemmet i fall någon skulle hitta honom.

Men efter 5 dagar så ringde en kille som sett en långhårig misse på sin altan, vi åkte dit och där var han vår lilla Skrubby.

Han hade vandrat ett par kilometer genom skogen.

Så visst kan din katt komma hem igen, om den dessutom är van att vara ute och hittar, ja då antar jag att det finns en ännu bättre chans att den snart dyker upp.

Hör med grannar och sätt upp lappar är mitt tips, det gav resultat för oss..

Håller tummarna.
 
Sv: Katten är borta...

Jag hade en katt som försvann... men han dök upp igen 1 år senare :eek:
 
Sv: Katten är borta...

Skönt att det löste sig för er!

Ja, vi har pratat med alla grannar inom några kilometers avstånd, pratat med polisen, satt upp lappar och varit på katthemmet och pratat med dom.

Jag hoppas verkligen att hon kommer hem igen. :( Jag går och tittar efter henne hela tiden...
 
Sv: Katten är borta...

Katter kommer och går ibland. Om de stannar ute länge för att de vill eller för att de inte kan ta sig tillbaka varierar. Ofta kommer de hem, är min upplevelse. Men såklart inte alltid.

En del säger att katter kan gå vilse. Det kan säkert hända. Även om det för min låter som ngt som inte händer ofta.

Vår hane försvann för snart 1 år sen. Jag tvärbromsar fortfarande när jag är ute och åker och plötsligt får se en misse som liknar honom. Det har tom hänt att jag lämnat bilen för att gå ut och locka på den. Trots att det är 1 år sen snart. Jag är helt övertygad om att han lever nånstans. Hoppet är det sista som lämnar en.

Bor också o skogen, men iof med nära grannar. Han trivdes dock inte med nya kattmedlemmen och med flytten så han försvann först i veckor till och från innan han försvann helt.


Om det inte ens handlar om en vecka skulle jag absolut inte ge upp hoppet än. Verkligen inte. Katter kan med vilje vara borta längre än så utan att för den sakens skull ha råkat illa ut. :)
 
Sv: Katten är borta...

Våran ena kastrerade hankatt försvann för nogra år sedan. Han kom hem efter 11 månader. Mager och tuffsig.
 
Sv: Katten är borta...

Okej, ja, men det börjar bli jobbigt det här nu :(.
6 nätter har hon varit borta nu :/.

Jag tycker så med, att hoppet är det sista som lämnar än, men det tycker inte min familj...
 
Sv: Katten är borta...

Som sagt tycker inte jag du ska ge upp hoppet! :)
Men jag förstår att det känns tungt när man inte vet. :(
 
Sv: Katten är borta...

Vet inte om detta ger nån tröst men.....

Brorsan som oxå bor mitt ute i skogen med 4 grannar, fick två av mina katter förra lördagen. I onsdags lyckades den ene av dem rymma. Jag for dit i torsdags-kväll och började leta. Tog ledigt från jobbet i fredags (chefen lät måttligt road när jag ringde o sa att jag inte kunde komma o jobba) och fortsatte leta. Kl 11 hittade jag honom ca 12 meter upp i en ek alldeles intill huset.

Så det enda jag kan bidra med är att leta även uppåt trädkronorna till.

Hoppas innerligt att hon kommer tillrätta.
 
Sv: Katten är borta...

Skönt att det löste sig för er!

Ja, vi har pratat med alla grannar inom några kilometers avstånd, pratat med polisen, satt upp lappar och varit på katthemmet och pratat med dom.

Jag hoppas verkligen att hon kommer hem igen. :( Jag går och tittar efter henne hela tiden...

Ja, det var otroligt skönt när vi insåg att det faktiskt var vår Skrubby som dom sett.

Han är ju dessutom en innekatt, så han är ju inte van vid alla faror som lurar i skogen.

Du ska se att din misse dyker upp snart, det är ju ganska varmt ute fortfarande och är det dessutom soligt, ja då tycker dom nog att det är trevligt att vara på promenad.

Det är bra att sprida ut till så många man kan att katten är borta, för då får man åtminstone veta om någon hittar den, för även om det, gud förbjude, har hänt något tråkigt med den så vill man ju veta.

Jag tror din misse kommer snart, det har inte gått jättelång tid ännu och den är en van utekatt.

Jag håller tummarna för er..
 
Sv: Katten är borta...

Vi hittade en katt som tydligen hade suttit i en busshållskur i ca 4dagar. Det är infravärme där inne, så det var väl därför den stannade. Min syster sade att hon sett den där, så vi åkte dit igårkväll. Den hade skrapsår på haserna, lite skitig och lite sårig nos, och när vi skulle kolla vilket kön det var såg vi att hon hade blod från där de kissar. Så vi tog faktiskt hem den. Den var jättehungrig och fick mat och vatten. Den var inte alls rädd utan kröp upp i vårt knä när vi satt på golvet. Sedan sov den hos lillasyster uppe vid huvudet hela natten.:love:

Idag ringde jag till ett djurhem, så jag har precis lämnat den:( Hoppas den får ett bra hem någon gång.
Vi hade gärna behållt den om vi inte redan haft 4 katter.
 
Sv: Katten är borta...

En av våra katter är borta... Hon brukar alltid komma in på kvällen för att sova, men i fredags kom hon inte in, och har fortfarande inte kommit tillbaka...
Vi bor mitt i skogen med någon kilometer till närmsta granne, så det kryllar inte av folk och bilar här heller...

Usch, vad tråkigt! jag saknar min älskade Sotnos sedan i onsdags/torsdags någon gång. Han brukar dra iväg på långa turer, men nu börjar jag bli orolig. Han bor också mitt ute i skogen och jag ser framför mig alla möjliga otäcka scenarion av vad som kan ha hänt honom, men jag antar att han bara är ute på äventyr... :cry:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 438
Senast: G-uldlock
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 033
Senast: cirkus
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
1 011
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 031
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Tungband
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp