Bukefalos 28 år!

Katten är borta...

Sv: Katten är borta...

Min älskade Zeus (1½ år) har nu varit hemma i lite mer än en vecka och då hade han varit borta i 11 dygn.
Kom hem en natt eller rättare sagt klockan halv tolv, jamade som en galning och var väldigt gossig, hungrig och trött.

Vi hade nästan gett upp hoppet om att se honom igen eftersom grannarna hade sett en räv springa runt omkring i vårt område.

Nu ligger han nykastrerad i min säng och sover så gott. :love:


Håller alla tummar jag har för att din kisse kommer hem snart.



Jaha...:cool: nu har vår Zeus packat sin resväska igen :mad:

Varit borta i två dygn... *suck*
 
Sv: Katten är borta...

KL
Har fått ett tips om min katt! Håller alla tummar och tår att det är han och inte någon annan bortvillad kisse... :bump:
 
Sv: Katten är borta...

*håller tummarna*

Tack! Vi har susat runt i hela kommunen för att titta på svart-vita katter... hittills har vi inte hittat rätt, men hoppet lever ännu. En man rapporterade att han säkert hade sett vår katt på en gård 5 km från vårt hus, men när vi kom dit hittade vi inte färre än tre katter på trappan, varav ingen var vår. Det visade sig vara en vildkatt och två katter som bodde där. Efter många om och men och fotande och jämförande av bilder kom det fram att den misstänkta Sotnoskatten var en annan kisse, som just vid den tidpunkten befann sig elsewhere. Suck!
 
Sv: Katten är borta...

:( Stackars dig!

Jag fick ett mail idag av en vänlig själ som trodde hon hade tagit hand om vår katt men det var också fel katt :cry:

Nu har hon varit borta i 20 dagar. Och hon brukar inte ens vara borta i 20 timmar...

Sara
 
Sv: Katten är borta...

Jag håller tummarna för att alla era katter kommer hem snart.
 
Sv: Katten är borta...

Usch, vad hemskt att vara utan sin katt. Sussie var borta åtta dagar förra sommaren och jag var helt hysterisk. Men grannen tvärs över stora vägen gick ut och letade en extra gång och där låg Sussie i hennes vedbod med brutet bäcken. Hur Sussie kommit in i vedboden är ett mysterium men tack och lov att vi hittade henne. Nu är hon i skick som ny och mattes gull:love::love:

Sen har vi Hans som dök upp första sommaren jag bodde här och snodde Sussies mat. Han var här oftare och oftare så jag kollade runt med grannarna och visst, dom hade en svart och vit hankatt som hette Hans så vi antog att det var han som kom hit. Men långt om länge kom grannen i fråga förbi och konstaterade att det inte var deras katt.

Så han fick flytta in och alla levde lyckliga. Men så en dag förra sommaren träffade jag en annan granne på Konsum och hon frågade om jag hade en svartochvit hankatt.

-Visst, sa jag. Han är underbar!

Då visade det sig att han egentligen hette Vitnos - bara en sån sak - och var hennes killes dotters katt. Han hade blivit utmobbad av deras katter och blivit mager och eländig för att sedan bara försvinna och dom trodde att han var död. Men så hade hon kommit och ridit förbi mig och där låg Hans fet och blank i solen så hon blev jätteglad!

Hoppas att ni hittar era katter! Jag håller alla tummar!
 
Sv: Katten är borta...

Jaha...:cool: nu har vår Zeus packat sin resväska igen :mad:

Varit borta i två dygn... *suck*


Här verkar det bli en ny omgång av långresa :cool: för än har han inte dykt upp. :crazy:

Denna gången är jag inte så orolig iallafall, men det retar mig att han inte förstår att alla mattar och hussar blir oroliga :mad:

Hans nya lilla vän Zixten på 13 v hinner ju inte lära känna honom om han ska hålla på och resa bort hela tiden.

ZEUS!!!! Nu kommer du hem.

Till er andra som fortfarande inte sett till era kissar.... jag håller alla tummar.
 
Sv: Katten är borta...

Han kom hem igen :) för drygt en timma sedan och då har han varit borta sedan i söndags efm.

Nu vilar han ut och spanar in nykomlingen som han knappt hann träffa innan han drog.

Zeus på mattes säng :love:
Bild001.jpg


Zixten kollar in den stora kissen som föll ihop i hallen. :love:
Bild007.jpg




Jag håller fortfarande tummarna för er andra att era kissar ska komma hem.
 
Sv: Katten är borta...

Vad skönt att han har kommit hem igen! :)

tyvärr har inte min katt kommit hem än :( inget spår efter henne heller... hon har varit borta i 22 dagar :(.
 
Sv: Katten är borta...

Vad skönt att han har kommit hem igen! :)

tyvärr har inte min katt kommit hem än :( inget spår efter henne heller... hon har varit borta i 22 dagar :(.

:( Usch... jobbigt.

Jag mådde jättedåligt när Zeus var borta förra gången och det var bara i 11 dygn.

Jag hoppas verkligen att din katt plötsligt bara står där. :love:
 
Sv: Katten är borta...

Ja, det är jobbigt... Men det jobbigaste är ovissheten. Om jag bara visste att hon var borta för alltid så skulle jag nog lättare kunna ... "släppa det". Nu går man och hoppas hoppas hoppas att hon står på trappen och väntar när man kommer hem...
Det hade nog varit lättare om jag bara visste att "nej hon kommer inte att stå här idag heller... och nej du behöver inte gå och titta ut genom fönstret, för hon kommer inte vara där. och nej, hon kommer inte bara för att du ropar på henne igen..."

:( USCH!
 
Sv: Katten är borta...

Jag satt precis och funderade på hur länge vår ska vara hemma denna gången innan han packar resväskan igen...:mad:
 
Sv: Katten är borta...

Ja, det är jobbigt... Men det jobbigaste är ovissheten. Om jag bara visste att hon var borta för alltid så skulle jag nog lättare kunna ... "släppa det". Nu går man och hoppas hoppas hoppas att hon står på trappen och väntar när man kommer hem...
Det hade nog varit lättare om jag bara visste att "nej hon kommer inte att stå här idag heller... och nej du behöver inte gå och titta ut genom fönstret, för hon kommer inte vara där. och nej, hon kommer inte bara för att du ropar på henne igen..."

:( USCH!

Usch! Jag vet precis hur det känns och i mitt fall var det "bara" åtta dagar. Genomvidrigt!

Kram,
Camilla
 
Sv: Katten är borta...

Har det hänt något på kattfronten? Här är det tyst. Det är som om hon uppslukats av jorden (klyscha-varning). :(

Sara
 
Sv: Katten är borta...

Har det hänt något på kattfronten? Här är det tyst. Det är som om hon uppslukats av jorden (klyscha-varning). :(

Sara

Tyst här också! Såg en svart katt hoppa runt på ett fält på 800 m håll, men vågar inte tro att det var han. Jag utgår ifrån att han är död - och att allt annat är en bonus... :cry:
 
Sv: Katten är borta...

Nu händer det nåt! Vår granne som jobbar på flygplatsen ringde igår och sa att han hade sett nåt som liknade vår katt springa över området:crazy: Hon måste isåfall ha liftat med honom dit.

Problemet nu är ju att vi inte kommer in på området, man vill ju inte bli arresterad för terroristbrott:smirk: Jag jagar folk på flygplatsen som kan hjälpa mig och vi har stått utanför staketet och ropat. Hoppas att det är hon! Lilla skruttan vad stressad hon måste vara då...

Sara
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 428
Senast: G-uldlock
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 997
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 025
Senast: Praefatio
·
Katthälsa Jag har två katter, Göte 10 år och Igor 9 år. Göte har behövt flera turer till veterinär sista tiden då han skadats och därefter fått...
Svar
5
· Visningar
1 009
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp