Katter och jul

Sv: Katter och jul

Visst, det ær ett naturligt betende hos katter att leka med allt møjligt! Och dom kan inte førstå vad prydnadssaker betyder før oss. Men, utan att førmænsliga katterna, tror du småbarn førstår det? Vi har en massa busar hær i landet (både Norge och Sverige) som førstør saker bara før att det ær kul. Dom slutar alltså inte med det bara før att dom blivit stora nog att intellektuellt førstå varfør dom inte borde... Tyska barn får en mycket tuffare uppfostran och inte tror jag dom ær olyckligare æn nordiska barn bara før det!
Katter och mænniskor ær både lika och olika, och jag har mærkt att det hær sættet att tala om vem som bestæmmer fungerar. Det blir mycket lættare att dela hem med katt då man kan lita på att den inte førstør. Då kan man koppla av tillsammans och slipper spærra in den i hallen eller så bara før att man ska gå ut. Ær det så kul før kattrna att bli utestængda? Ær inte det misshandel också, i så fall? Dom fattar antagligen inte varfør den måste sitta dær och vænta på att du ska komma hem. Nej, sætt dom på plats. Det ær du som var først, dom bor hos dig och inte tvært om. Sen ska dom ha massvis med kærlek så att dom riktigt stolta och glada.
 
Sv: Katter och jul

Håller med REIN. Till viss del skall tilläggas.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Katter och jul

Visst, det ær ett naturligt betende hos katter att leka med allt møjligt! Och dom kan inte førstå vad prydnadssaker betyder før oss. Men, utan att førmænsliga katterna, tror du småbarn førstår det? Vi har en massa busar hær i landet (både Norge och Sverige) som førstør saker bara før att det ær kul. Dom slutar alltså inte med det bara før att dom blivit stora nog att intellektuellt førstå varfør dom inte borde... Tyska barn får en mycket tuffare uppfostran och inte tror jag dom ær olyckligare æn nordiska barn bara før det!
Katter och mænniskor ær både lika och olika, och jag har mærkt att det hær sættet att tala om vem som bestæmmer fungerar. Det blir mycket lættare att dela hem med katt då man kan lita på att den inte førstør. Då kan man koppla av tillsammans och slipper spærra in den i hallen eller så bara før att man ska gå ut. Ær det så kul før kattrna att bli utestængda? Ær inte det misshandel också, i så fall? Dom fattar antagligen inte varfør den måste sitta dær och vænta på att du ska komma hem. Nej, sætt dom på plats. Det ær du som var først, dom bor hos dig och inte tvært om. Sen ska dom ha massvis med kærlek så att dom riktigt stolta och glada.

Helt ärligt tycker inte jag att det spelar någon roll om katterna får vara i hallen eller i hela huset, är jag inte hemma så är dom hur som helst ensamma. Och sen tror jag dom skiter fullständigt i om dom får vara i hela huset eller bara i hallen. Dom har ändå stort utrymme att vara på. Stor hall och stor toalett med egna korgar plus mat och vatten. Så jag ser inget problem med att dom får vara där när jag inte är hemma. Plus att dom har lucka så dom kan gå som dom vill.
 
Sv: Katter och jul

Ok, då har dom inte tråkigt hos dig bara før att dom får vara i hall och badrum. Jag har beskrivit det enda sætt jag vet før att få dom sluta førstøra før dig, och skulle du kænna dig før grym om du behandlae dom så, så ær det upp till dig. En juldekoration med mossa och kottar kan du møjligen få dom att låta bli genom att strø på rejælt med peppar. Men det kan man ju inte gøra med allting som man vill ha ifred. Kan møjligen gå att få dom att låta bli att hoppa upp på vissa stællen genom att till ex lægga dit en plåtbricka med något under, så att både katt och bricka rasar ned i golvet om katten hoppar upp. Men det ær olika katter. En del blir jætterædda, andra skiter i det.
 
Sv: Katter och jul

Då kan man koppla av tillsammans och slipper spærra in den i hallen eller så bara før att man ska gå ut. Ær det så kul før kattrna att bli utestængda? Ær inte det misshandel också, i så fall? Dom fattar antagligen inte varfør den måste sitta dær och vænta på att du ska komma hem. Nej, sætt dom på plats. Det ær du som var først, dom bor hos dig och inte tvært om. Sen ska dom ha massvis med kærlek så att dom riktigt stolta och glada.

Jag vet inte varför du säger det där till mig men jag tycker varken att katter ska bli utestängda, inspärrade i hallen eller att man ska använda våld och trycka ner deras naturliga beteende för att rädda sina egna prydnadssaker.
 
Sv: Katter och jul

Trådskaparen, Mirela, vill både ha katter och julprydnader! Det var dærfør jag berættade hur jag satt mig i respekt hos egna missar. Jag uppfattade det som att hon ville ha goda råd, inte bara dela sin førtvivlan øver førstørda grejor. Våld - ja, jag brukar hålla fast dom och morra åt dom en liten stund om jag menar allvar! Men aldrig smiska och slå. Jag førsøker inte øvertala henne och andra att gøra som mig, men jag førsvarar mig och det ær en annan sak.
 
Sv: Katter och jul

tiger-gran-09.jpg


Mina katter har ännu inte rivit nån gran, eller ställt till nån större oreda/skada i hemmet :)
 
Sv: Katter och jul

*kl*
Hemma hos oss har nog hundarna farit värre åt granen än katterna. Men visst, skogiskillen gillar julgranskulorna= inga glaskulor i tasshöjd.
Storkissen är mer intresserad av paketen. Han tar helt enkelt för givet att alla är hans, och lägger sig majestätiskt och mycket bestämt över det -i hans tycke- finaste. Sen ligger han där o spinner och tycker att människor är bra trevliga som gör så fint i hans hem. Älsklingen...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp