Kattsäkra för kommande bäbis!

SandraM

Trådstartare
Jag ska bäbis i Oktober och det är så att jag har en mycket kelen katt som gärna gosar. Det jag tänkte på var spjälsängen, jag är lite rädd att han ska krypa upp och lägga sig på den lille.

Undrar om det finns något fiffigt man kan göra för att känna sig säker!! :)

/ Sandra
 
Sv: Kattsäkra för kommande bäbis!

Tror du att katten kommer krypa igenom spjälorna eller hoppa över kanten och ner i sängen? Ett takhängt myggnät med tyngder i nederkant över sängen så inte katten kan krypa under det? :)
 
Sv: Kattsäkra för kommande bäbis!

Jag skulle stänga in katten i annat rum när bebisen sover och på natten för säkerhets skull. Så gjorde jag när mina barn var små och vi hade innekatter. Katter kan lägga sig på ansiktet och kväva små spädbarn, det har hänt
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 686
Senast: cirkus
·
Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
873
Senast: WildWilma
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 851
Senast: Sel
·
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
581

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp