Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har nog glömt hur andra katter låter, är alla katter hesa eller är min Alice ovanligt hes? :cautious::rofl:

Det är bara om det är riktigt ELÄNDIGT som hennes röst klarnar till, typ i bilen eller så. :p
 
Jag måste dela med mig av denna video :rofl: bara äkta kattmänniskor kan göra så mycket för ett så otacksamt offer(?) :D
 
Brunetten har nu varit hos veterinären och är ok:ad i munnen efter sin operation. En ganska tjurig Brunett, men som åkte snällt i väskan och klampade omkring med kaxigt upprätt svans inne i undersökningsrummet hos Vet. :D Nu hoppas vi slippa några veterinärbesök före nästa års vända med vaccinering och tandfix.

Skönhetsmissen slapp åka med och hälsar att lite egentid hemma i soffan passade henne utmärkt.
 
Jag var ju med Iris till veterinären igen i veckan för att kolla ögat. Verkar inte som att det är ögoninflammation som är orsaken till att ögat rinner. Det verkar sitta en liten ”nabb” innanför det nedre ögonlocket så på måndag ska dom söva henne för att se vad det är som sitter där och förhoppningsvis få bort det.
 
Jag vaknade i natt/tidigt i morse av att jag plötsligt var stora skeden, medan både Älva och Juno låg nära bredvid mig i maghöjd och gosade. :love: Jag dog sötdöden.

Jag är så nyfiken på hur det kom sig att båda låg där. Älva brukar sällan komma och ligga med mig i sängen, och skulle hon trots allt göra det så lägger hon sig nästan alltid på mig eller vid mina fötter. Vidare är det typ alltid Juno som kommer dit Älva är för att gosa, inte tvärt om. Men inatt så ville Älva antingen ligga extra nära matte, eller så ville hon ligga extra nära syster. Kanske lite både och. Oavsett så var det det gulligaste någonsin att vakna till. :heart
 
Brunetten har börjat med en ny (o)vana. Bortskämd 2,0. Istället för att själv öppna dörren till garderoben och ta ett litet skutt upp till den bekväma hylla nr två (= ca 40 cm upp) så sätter hon sig utanför garderobsdörren och kvider, kviiider, kviiiiiider.... Det är faktiskt helt omöjligt att ta sig in där! Kom och öppna! Lyft upp mig! Efter sjukhusbesök lyfta jag in henne några gånger för att hon kvalificerade in sig i kategorin "synd om", men nu som frisk och pigg får hon faktiskt börja klättra in själv igen.

Lager - fascistmatte
 
Vår familj har haft katter under 30 års tid. Varje katt har varit en familjemedlem och djupt sörjd när den har dött. Oftast har vi haft två katter så det alltid varit ngn kvar. När näst sista katten chockartat fick tas bort hastigt när denne var 16 år så skulle vi inte ha någon mer katt. Men så dök det upp kattungar hos den kattens första ägare och där satt en katt som var ngt extra och som var meningen att bli vår familjemedlem. Det var Millie och som de flesta vet så blev det mitt livs största tragedi. Nästan ett års kamp i hopp och förtvivlan och hiskeliga summor slutade med att vi var tvungen att ge upp. Inget annat alternativ fanns.
Hon har varit borta i ca 10 månader och jag sörjer henne som en människa. Vissa dagar tror jag att jag ska dö av sorg.
Livet utan djur är väldigt tomt. Men jag vet om jag någonsin kan ta ansvar för ett djur (eller två) igen.
Hur har det funkat för er? Har ett nytt djur varit otänkbart eller har det varit till hjälp?
 
Vår familj har haft katter under 30 års tid. Varje katt har varit en familjemedlem och djupt sörjd när den har dött. Oftast har vi haft två katter så det alltid varit ngn kvar. När näst sista katten chockartat fick tas bort hastigt när denne var 16 år så skulle vi inte ha någon mer katt. Men så dök det upp kattungar hos den kattens första ägare och där satt en katt som var ngt extra och som var meningen att bli vår familjemedlem. Det var Millie och som de flesta vet så blev det mitt livs största tragedi. Nästan ett års kamp i hopp och förtvivlan och hiskeliga summor slutade med att vi var tvungen att ge upp. Inget annat alternativ fanns.
Hon har varit borta i ca 10 månader och jag sörjer henne som en människa. Vissa dagar tror jag att jag ska dö av sorg.
Livet utan djur är väldigt tomt. Men jag vet om jag någonsin kan ta ansvar för ett djur (eller två) igen.
Hur har det funkat för er? Har ett nytt djur varit otänkbart eller har det varit till hjälp?

För mig är det otänkbart att vara utan djur. Jag mådde jättedåligt efter jag tagit bort Missia tills jag fick tag på Isis. Det har varit lika med mina hästar och tidigare katter också, att inte skaffa någon ny har inte funnits på kartan. Nu har jag ju visserligen inte häst längre men det är för att det fungerar inte med mitt jobb.
 
Vår familj har haft katter under 30 års tid. Varje katt har varit en familjemedlem och djupt sörjd när den har dött. Oftast har vi haft två katter så det alltid varit ngn kvar. När näst sista katten chockartat fick tas bort hastigt när denne var 16 år så skulle vi inte ha någon mer katt. Men så dök det upp kattungar hos den kattens första ägare och där satt en katt som var ngt extra och som var meningen att bli vår familjemedlem. Det var Millie och som de flesta vet så blev det mitt livs största tragedi. Nästan ett års kamp i hopp och förtvivlan och hiskeliga summor slutade med att vi var tvungen att ge upp. Inget annat alternativ fanns.
Hon har varit borta i ca 10 månader och jag sörjer henne som en människa. Vissa dagar tror jag att jag ska dö av sorg.
Livet utan djur är väldigt tomt. Men jag vet om jag någonsin kan ta ansvar för ett djur (eller två) igen.
Hur har det funkat för er? Har ett nytt djur varit otänkbart eller har det varit till hjälp?

Ehum. På något sätt verkar det som om jag bara skaffar fler och fler djur när jag mister en av dem. :oMin första halvblodsvalack har varit död i mer än 20 år - och jag blir fortfarande tårögd av att prata om honom, vilken ynnest det var att få umgås med honom och vilken djävulsk smärta det var att mista honom utan förvarning. Samma är det med de andra hästar och katter som har gjort sina alldeles personliga avtryck och som har lämnat egen sorg och saknad, men också sina egna fina och ljusa minnen.

Men nu börjar jag mer tänka att fan, mitt eget liv kommer ju inte att vara tillräckligt långt för att jag ska hinna med alla fantastiska djurindivider av olika raser som jag skulle vilja dela min tid med och lära känna under många år.

Så trots oron för sjuka djur och den tunga sorgen av att förlora dem, så är det enda fullständigt otänkbara alternativet - också för mig - att vara utan de älskade djuren. (Även om jag nog får försöka bromsa det accelererande anskaffandet snart.)
 
Ehum. På något sätt verkar det som om jag bara skaffar fler och fler djur när jag mister en av dem. :oMin första halvblodsvalack har varit död i mer än 20 år - och jag blir fortfarande tårögd av att prata om honom, vilken ynnest det var att få umgås med honom och vilken djävulsk smärta det var att mista honom utan förvarning. Samma är det med de andra hästar och katter som har gjort sina alldeles personliga avtryck och som har lämnat egen sorg och saknad, men också sina egna fina och ljusa minnen.

Men nu börjar jag mer tänka att fan, mitt eget liv kommer ju inte att vara tillräckligt långt för att jag ska hinna med alla fantastiska djurindivider av olika raser som jag skulle vilja dela min tid med och lära känna under många år.

Så trots oron för sjuka djur och den tunga sorgen av att förlora dem, så är det enda fullständigt otänkbara alternativet - också för mig - att vara utan de älskade djuren. (Även om jag nog får försöka bromsa det accelererande anskaffandet snart.)
Det är en enorm tröst att höra att du blir tårögd 20 år senare för ibland undrar jag om jag är galen.
 
Jag höll på att gå sönder ordentligt är min katt Snuffe blev sjuk och jag fick ta bort honom. Molle är hans yngre helbror som var stallkatt då. De är väldigt lika. Min dotter sa att jag skulle ta hem honom då hon såg hur jag mådde. Det hjälpte väldigt mycket men saknaden efter Snuffe är fortfarande stor. Först nyligen jag kan se på bilder av honom utan att gråta.
 
Jag blir ledsen varje gång jag tänker på min Smokie som jag fick ta bort för fem år sen. Jag har tre nya katter som jag älskar högt, men Smokie har en speciell plats i mitt hjärta.

Oj, nu började jag gråta :cry:
Ledsen för din skull men för mig är det en tröst att andra har haft djur som var extra speciella och som sörjs under lång tid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
949
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
394
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
14 15 16
Svar
307
· Visningar
10 645
Senast: Nixehen
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
911
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp