Vad för litet glädjeämne har du haft i livet idag?

Jag har svurit över att det är drygt och jävligt nu när det har varit kyligare. Men idag har det känts okej. Ingen snö och iskyla, bara några regndroppar. Och bäst av allt, jag är så förbaskat nöjd med ridningen idag. Lite spänd häst i början men sen gick det bättre och bättre.
 
Gick upp en liten väg upp på en höjd under hundpromenaden. Grannen som bor en bit därifrån har genom åren tippat ris från trädgården där.

Mitt på stigen växte enstaka scillor med några meters mellanrum. Kanske har frön fastnat på skorna när han vandrat där. En bit bort växte blåsippor.

Även om de växte på fel ställe blev jag glad. Scillor är ju en av vårens njutningar.
 
Hästar ändå :heart Första gången jag kom in i stallet i höstas, efter nästan tjugo hästlösa år, så stod de och tuggade hö. Dofterna och ljuden och deras närvaro gjorde mig rent fysiskt alldeles varm i bröstet. Älskade djur.
Jag blir varm varje gång jag kommer till stallet och ser hästarna i hagen, även om jag är där några gånger i veckan avtar inte den känslan.
Trodde den skulle försvinna när jag blev tvungen att avliva min älskade hästarna för ett och ett halvt år sedan, men den gjorde inte det. ❤️
 
IMG_5472.jpeg

Vitsippor gör mig glad 🤩
 
Det känns alltid så nice när fredagen anländer!
Precis som Liten skrev häromdagen så mår jag gott när lönen trillar in och räkningarna dras.
Morgonens första kaffekopp är underbar också!
 
Ett fat som varit slutsålt kom in i lager idag - så nu har jag kompletterat en gammal sitslös stol med ett efterlängtat fat som kommer bli skitbra till en liten fontän i sommar! :banana:
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 158
Senast: Migo
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 547
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 258
Övr. Hund Hej på er! För ett tag sen vädjade jag efter råd här på buke om min jaktgalna blandrastik. En del har hänt! Inte jättemycket, men en...
2
Svar
21
· Visningar
1 803
Senast: OUL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Dejtingtråden del 37
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundhantering
  • Resultat på HD-röntgen
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp