Pilot

Trådstartare
För tre dagar sen började min ena katt nysa. Han har lite trängre luftrör i näsan så de piper ibland om honom när han andas (inte ofta dock och inte länge) nu när han är sjuk.
Vad bör man ha koll på? När ska man kontakta vet? Han är sju, så ingen kattunge åtminstone.

Som det är nu så äter han och leker som vanligt. Verkar inte särskilt allmänpåverkad mer än att han nyser var tionde minut. Inte det minsta snorig, förutom när han precis har nyst.
Inser såklart att jag missat revaccineringen i höstas. :crazy:

Google har inte lugnat mina nerver direkt.
 
Jag är av åsikten att bättre kontakta vet för ofta än för sällan. Nysningar kan vara kattsnuva, men det kan även vara andra saker. En fd hemlös katt jag hade för många år sedan nös som tusan men i hennes fall låg orsaken i munnen (en dålig tand där infektionen tagit sig upp i näshålan).
 
Jag är av åsikten att bättre kontakta vet för ofta än för sällan. Nysningar kan vara kattsnuva, men det kan även vara andra saker. En fd hemlös katt jag hade för många år sedan nös som tusan men i hennes fall låg orsaken i munnen (en dålig tand där infektionen tagit sig upp i näshålan).
Tack för svar. Jag har givetvis lyst honom i munnen, men är det inget uppenbart (vilket en dålig tand troligen inte är) så ser inte jag det.
Jag tänker att jag ringer och bokar tid på tisdag när det är vanlig dag. Men är det bara att ta det lugnt fram tills det?
Jag tänker eftersom han verkar må bra förövrigt så tänker jag att jag kan vänta. Men jag oroar mig för att jag är oempatisk eller oetisk gentemot kisen.
 
Tack för svar. Jag har givetvis lyst honom i munnen, men är det inget uppenbart (vilket en dålig tand troligen inte är) så ser inte jag det.
Jag tänker att jag ringer och bokar tid på tisdag när det är vanlig dag. Men är det bara att ta det lugnt fram tills det?
Jag tänker eftersom han verkar må bra förövrigt så tänker jag att jag kan vänta. Men jag oroar mig för att jag är oempatisk eller oetisk gentemot kisen.

Jag är av den sjåpigare typen så jag hade åtminstone kontaktat en veterinär så snabbt som möjligt, men jag hade inte varit särskilt orolig så länge allmäntillståndet är gott och katten äter, dricker, kissar och bajsar.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 207
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp