Kattunge som skriker, ingen katt i sovrummet.

Hoppar hon inte upp på matbordet just medan vi äter och är mitt i maten är vi nöjda. Just nu är det en snabb tugga mat, lyfta ner kattunge, en snabb tugga mat, lyfta ner kattunge osv osv. Tur att hon är söt :love:

Dubbelsidig tejp ska inskaffas, vi har inte mycket på fönsterbrädorna men hon lyckas knuffa ner det ändå så nu är de helt fria för kattungerejs :D

Fast alltså aldrig har jag haft problem att kattungarna hoppar upp på bordet när man äter om man direkt från början markerar . Blomspruta är bäst då förstår inte katten att det är dig obehaget kommer ifrån.

jag säger som flera (även om du nu sen din initiala fråga ändå löst det med att kattungen sovit i garderoben ...

Aldrig nånsin hade jag tyckt att en liten 12 v kattunge precis hemkommen till nytt hem och skiljd från all trygghet skulle stängas ut och sova själv i ett helt nytt hem/helt ny miljö/helt enkelt totalt skild från allt den tidigare upplevt .

Det är öht INGA problem att senare när katten är trygg - oavsett äldre ålder - ändra rutinen att den inte får sova i sovrummet/garderoben eller whatever .

Blir ledsen över kattungens hårda förhållanden som liten och nyanländ i ditt hem :(

Med våra valpar vi haft har de fått sova brevid sängen så man kan sträcka ner en hand och lugna/trösta. Med några som varit riktigt otrygga/ledsna första dygnen har jag sovit på madrass på golvet så valpen haft möjlighet till mera trygghet/närkontakt.

Inga hundar har sen sovit i våra sängar resten av tillvaron . Däremot under sängarna/egen korg på golvet i sovrummet.
De vill sova med sina familjemedlemmar helst utifrån att de är flockdjur. :heart
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 164
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
4 892
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Har en 5årig huskatt som varit kastrerad sen 5-6 månaders ålder. Han kom hit som kattunge, men antagligen för tidigt för att lämna...
Svar
16
· Visningar
2 106
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 827
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp