Bukefalos 28 år!

Kattvänlig balkong

Sv: Kattvänlig balkong

Här sitter grannens katt på tredje våningen
Det ser ut som om han skulle vilja komma ner och leka med mina katter.
1328820070330140821.jpg


Han hade en annan katt tidigare men den trillade ner från balkongen :eek:

MonteRose!

Tycker du ska anmäla din granne eller upplysa honom om att han är tvungen enligt djurskyddslagen att näta in sin balkong.
Har kommit nya regler som träder i kraft 1:a maj i år:

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=877555
 
Sv: Kattvänlig balkong

Nu har jag skaffat bilder på vår innätade balkong, vi köpte kycklingnät och häftade ihop med varandra och hängde upp på några krokar i taket. Det sitter väldigt stabilt och syns knappt utifrån, man märker det egentligen inte så mkt när man sitter på balkongen heller.
Jag hade tänkt sätta ett par blomlådor och driva upp lite slingrande växter också.


Nätet syns mkt mer på den här bilden än man kan se med blotta ögat:

balkongna%cc%88t.JPG


Balkongen utifrån - det är den till höger som är vår. Grannarna till vänster har samma konstruktion som oss och har köpt katter från samma katthjälp. :D

na%cc%88tetutifra%cc%8an.JPG



Vår katt spanar:

tazutifra%cc%8an.JPG
 
Sv: Kattvänlig balkong

jag vet tråden börjar bli gammal nu. Men måste fråga om de är någon som använt sig av detta nätet:

http://grand-prix.se/product_info.php/products_id/3518

undrar hur hållbart de är, hur mkt de syns utifrån och om de finns risk att katten fastnar eftersom de inte är ett fast nät eller hur man ska säga. de är ju mjukt och sladdrigt:P

börjar bli dags nu när värmen börjat komma på allvar att näta in balkongen.
 
Sv: Kattvänlig balkong

Katter vill inte klättra i sladdriga nät så att den fastnar är ingen stor risk. De fastnar i så fall "hellre" i ett fast nät som de kan klättra på.
 
Sv: Kattvänlig balkong

Katter vill inte klättra i sladdriga nät så att den fastnar är ingen stor risk. De fastnar i så fall "hellre" i ett fast nät som de kan klättra på.

Okej, hade jag ingen aning om. Du råkar inte veta hur bra de är med "sladdriga nät" i gämförelse med fasta. Överlag alltså.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
852
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 897
Senast: Praefatio
·
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 767
Senast: Caoimhe
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 960
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp