Bukefalos 28 år!

KD riksdagens minsta parti

Ebba B T är tydligen den som ska bli partiledare. :eek:
Deras utveckling är skrämmande. Som aningslös ateist trodde jag att kristendom hade med barmhärtighet och kärlek att göra. Men ett parti byggt på "kristna värderingar" tycker uppenbarligen att abortmotstånd, motstånd mot HBTQ-personer och att invandringen bör begränsas är finfint.

Må de dö sotdöden.
 
Ebba Busch Thor är för övrigt för snygg för att vara KDs blivande partiledare, men vad fan är det här som jag hittar som hennes profilbild på fb?! :

10570493_817545908264826_323714966866486552_n.jpg


Rör inte Rosie the Riveter! Ta genast bort era konservativa fingrar från denna feministiska ikon och symbol för kvinnors ekonomiska makt och avancemang på arbetsmarknaden!
 
Hoppas Ebba lyckas sänka partiets siffror ytterligare så att de ramlar ur riksdagen. Så svårt bör det ju inte vara trots allt, fortsätt bara i gamla hjulspåren så löser det sig!
Religion och politik hör aldrig ihop. Aldrig någonsin!
 
Ebba Busch Thor är för övrigt för snygg för att vara KDs blivande partiledare.
Hon är nog tyvärr det klassiska alibit. "Kolla vad moderna och duktiga vi är med en kvinnlig partiledare, sååå 2015, men få inga idéer och tro att er plats inte är i hemmet."
 
Hon är nog tyvärr det klassiska alibit. "Kolla vad moderna och duktiga vi är med en kvinnlig partiledare, sååå 2015, men få inga idéer och tro att er plats inte är i hemmet."
Ja känns som det, förnyelse på ytan men den faktiska politiken är samma gamla skit.
 
Valet av Ebba B T glädjer mig. Jag vet flera som är allmänt borgerliga och har taktikröstat på KD i många år men som inte kan tänka sig att stödja ett parti med hennes inställning till aborter och med en partiledare som gått i Livets Ords skola.
 
det partiet har en skrämmande kvinnosyn och så väljer de en kvinnlig partiledare, antar att hon är singel så att hon inte behöver befinna sig hemma jämnt och ständigt
ytterligare ett parti med konstiga åsikter det har pratats väldigt lite om
 
Kd borde nog fundera i om det inte vore vettigt att återvända till "fadershuset" Farsgubben har ju ont om anhängare han också.

Det lutar (förhoppningsvis) åt att vi i Sverige kommer att ha 3 större block i riksdagen.
Ett socialdemokratiskt
Ett borgerligt, konstellationen beror väl på vilket parti för tillfället är starkast
Och ett som de två plockar mandatröster ifrån, idag SD , MP och V.

För stabilitet är det nog av värde om det inte blir fler partier i riksdagen. Hellre färre.
FP och KD återförenas
C och MP utgör ett miljöalternativ
SD o V tja.... ;)
 
det partiet har en skrämmande kvinnosyn och så väljer de en kvinnlig partiledare, antar att hon är singel så att hon inte behöver befinna sig hemma jämnt och ständigt
ytterligare ett parti med konstiga åsikter det har pratats väldigt lite om
Varför skulle hon vara singel? Hon är i allra högsta grad gift. Det skulle nog inte passa med en ung, ogift kvinna, tänk om hon börjar få egna idéer? Nä fy, det där låter mansgrisigt/kvinnogrisigt. :crazy:

Hon är en politisk broiler, ung, snygg och slipad med en bakgrund hos Livets Ord och är kommunalråd i Uppsala. Hon är säker väldigt duktig och jag antar att hon är trevlig, men jag gillar varken Livets Ord eller KD(S) och hoppas de åker ut. Som sagt, jag tycker partiet är lika goda kålsupare som SD.
 
Valet av Ebba B T glädjer mig. Jag vet flera som är allmänt borgerliga och har taktikröstat på KD i många år men som inte kan tänka sig att stödja ett parti med hennes inställning till aborter och med en partiledare som gått i Livets Ords skola.

Tyvärr sitter hon inte i riksdagen och kan framföra sin politik i debatterna. Så dessvärre kan det dröja ett val till innan KD förpassas till apokryferna
 

Liknande trådar

Tjatter Tydligen cirkulerar något stort drama på sociala medier nu med en känd youtubeprofils bror och hans sambo som håller på bråkar med...
Svar
14
· Visningar
1 370
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 690
Senast: SiZo
·
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 229
Senast: Smoothi
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 124
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp