Kil till för höga stövlar.

Zoya

Trådstartare
Har sett attt folk skriver att man kan ha en "kil" i stöveln om de är något för höga och att man då ska ha denna kil tills stövlarna satt sig lite. Min fråga är så - var köper man dessa kilar?
 
Köpte mina i samma affär som sålde stövlarna, en väldigt välsorterad ridsportaffär.

Kan inte ens tänka mig vad man googlar på, allt ger fel träffar :D
 
Jag googlade på hälkil ridstövlar och hamnade på sidor som hade från Mountain horse och sånna i kork. Klicka inte på annonserna som landar överst bara, så kommer du rätt.
 
I princip varje ridsportsbutik med lite bättre/större sortiment har. Jag har köpt mina på Hööks men sett på de flesta ställen utom tex Granngården och liknande som har ridsportsartiklar som "sidogrej/del av större sortiment. "Rena" ridsportbutiker brukar ha.
 
Som flera skrivit så går det köpa på Hööks tex men även vanliga skoaffärer. Jag och min kompis letade efter sådana på GHS, en av butikerna sålde dem för typ 260kr. Men det var typ Königs och med skinn på, så det var nog därför.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 329
Senast: Squie
·
Utrustning Jag har inte tidigare haft några större problem med skav vid skänkeln (lite nött kan det se ut på sommaren, men inte mer) men nu med...
Svar
14
· Visningar
981
Senast: fio
·
Utrustning Ja, jag ska köpa nya stövlar och vill ha inspiration kring vilka som ser bra ut och verkar sitta bra. Jag ser ibland stövlar på...
Svar
9
· Visningar
1 373
Senast: Mirtai
·
Tjatter Jag läste i en tråd på annat håll om folk på självplock av jordgubbar som sett fina jordgubbar någon rad bort och då kilat dit istället...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 715
Senast: turbofling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp