Kimblewick/jaktkandar med eller utan tungfrihet

"Din" gång så var det nog bara tolknings/syftningsfel från någon av oss :) Jag tolkar det fortfarande som om det är just mullenmouth som syftas på och inte ett smalt mullenmouth, när jag läser ditt inlägg, eftersom smalheten inte nämns alls utan inlägget nämner endast tungfrihet/icke :D

Och ett helt annat bett vet jag inte?
Både pelham, kimblewick och mullenmouth på stång har diskuterats :rofl:

Fast du fick ju för dig att jag tyckte det var svårt att hitta Weymouth ? ;) Och i mitt fall så var ju grejen dessutom smal och väldigt liten mun det skrev jag ju tydligt som hela anledningen till varför jag fått leta massor och slutade med att köpa av en vän som i sin tur köpt utomlands osv .

Men skit samma - blev bara lite :p när du nu igen förväxlade vad som någon pratade om med ett pelham .
 
Fast du fick ju för dig att jag tyckte det var svårt att hitta Weymouth ? ;) Och i mitt fall så var ju grejen dessutom smal och väldigt liten mun det skrev jag ju tydligt som hela anledningen till varför jag fått leta massor och slutade med att köpa av en vän som i sin tur köpt utomlands osv .

Men skit samma - blev bara lite :p när du nu igen förväxlade vad som någon pratade om med ett pelham .

Nja det vill jag inte påstå (att jag trott att du haft svårt att hitta en kandarstång..), det jag skrev var just mullen mouth, har aldrig skrivit något som syftat på att det är svårt att hitta en vanlig kandarstång?

Mullen mouth på kandarstång finns ju både här och där :) Sprenger har en trevlig som exempel.
 

Liknande trådar

Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av...
2
Svar
31
· Visningar
3 979
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej! Jag har en kallblodstravare som är 17 år som gått på travet fram tills då han var 12 år. Han är endast riden då han kom till mig...
Svar
9
· Visningar
782
Utrustning Hej! Nu är det så att jag behöver tips och erfarenhet av er eftersom jag har hamnat i bettdjungeln. Jag har en ponny jag tävlar...
Svar
0
· Visningar
757
Senast: tinjan
·
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp