kissar revir??

F

Fighter

jag har en shettis som nyligen blev valack... jag vet inte om det kan spela in lite men nu är det så att så gott som varenda gång jag kommer in och ska fodra eller ens bara hälsa på så kommer han fram och nosar sen går han en bit bort och ställer sigf och kissar.. ibland mycket och ibland bara en liten skvätt =/ sen kommer han tillbaka och ställer sig

så jag undrar nu...
är det revir? aggressivt?(han är relativt lugn i beteendet annars), jag hade en kompis som sade att hon hört att hästar kissade när dom är trygga?!? sant eller falskt?

skulle uppskatta era funderingar och svar:):bump:
 
Sv: kissar revir??

Du kanske brukar ta ut honom i hagen eller för att rida när han kommer och han ogillar att kissa ute så han passar på att göra det innan?

Min kissar inte ute helst på vintern när backen är hård och det skvätter upp på benen...
 
Sv: kissar revir??

jag rider ju inte ^^
jag tar ut honom på morron.. sen när han kommer in så kissar hn direkt. men senare på kvällen när jag kommer in för att ge hö så ställe han sig så.. han förväntar sig inte att gå ut eller dyl ..
aningen förvirrande :crazy:
 
Sv: kissar revir??

måste bara berätta att jag har ett sto som ALLTID när vi ska fodra så ställer hon sig och kissar innan hon börjar äta=). det är inte det minsta agressivt eller så för hon går lugnt och stilla iväg och kissar och kommer lugnt och stilla tillbaks till sin matspann eller hö-hög.
 
Sv: kissar revir??

Hade en kallblodsvalack i mitt stall en gång och han kissade alltid när jag kom på morgonen och när jag gav natthö, en lite skvätt bara. Vet inte riktigt vad det beror på men har hört flera som sagt att deras hästar gör så,könet spelar ingen roll.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 939
Senast: Stereo
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 506
Senast: liiinnea
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 038
Senast: yamyam
·
Hästvård Först och främst vill jag säga att veterinär är inkopplad och jag väntar på svar från blodprov. Men hon var ganska osäker på vad vi ska...
Svar
18
· Visningar
3 562
Senast: Pallen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp