Bukefalos 28 år!

"Kitty-tråden" ??

G

Gris-Eva

Är den också borttagen. :eek:
Varför det nu då?

Jag som ville veta hur det går med hittegrisen. :(
 
Sv: "Kitty-tråden" ??

Är den också borttagen. :eek:
Varför det nu då?


Men det måste du väl ändå förstå själv?

Du drog ju igång ett annat ämne, dessutom kallades jag för fuhrer av din kompis, jag tror ingen uppfattade det som betydelsen var menat som ledare......
 
Sv: "Kitty-tråden" ??

Men va f**n, ge er nu. Gris-Eva har grävt ned sin yxa, varför kan inte flera göra så? Att en erkänner sitt misstag om kanske nån felplacerad tråd nångång innebär inte att alla "motståndare" automatiskt har rätt. Och ärligt, vad är en gammal tyskt slitochslängord att hänga upp sig på? Jag tror knappast att någon utpekar någon för att vara en massmördande diktator med ugly snorbroms och syntlugg utan kanske bara ett uttryck för någon som benhårt tror på sin rätt.

Det kan likagärna vara mitt fel att tråden försvann, att jag skrev att jag hade fått en till omplaceringsgris på halsen kanske sågs som reklam/annons. Men så är det inte, det fallet är löst på annat sätt. (tas denna tråd bort nu? :grin:)

Iallafall så kommer den lilla förrymda grisen hem till mig idag, får se sen vad som händer.

Nån som vet om skabb smittar på hästar?
 
Sv: "Kitty-tråden" ??

Men va f**n, ge er nu. Gris-Eva har grävt ned sin yxa, varför kan inte flera göra så?

Jag hade ingen diskussion alls med Eva i förra tråden, men här ställer hon återigen en fråga om varför förra tråden togs bort, precis som hon gjorde i förra tråden om förrförra tråden.... ingen hade brytt sig om hon bara undrat vart lilla grisen tagit vägen.

Ställer man fågor rakt ut så finns det alltid någon som svarar.:devil:
 
Sv: "Kitty-tråden" ??

Tråden togs bort på grund av irrelevant tjafs. Håll därför denna tråd fri från gräl och annonser och diskutera ämnet istället.

Mvh moderator Jadzia
 
Sv: "Kitty-tråden" ??

Men va f**n, ge er nu. Gris-Eva har grävt ned sin yxa, varför kan inte flera göra så?

:bow:


Nån som vet om skabb smittar på hästar?
Vad jag vet så smittar inte svinskabb till häst, men ge Sigge en "skabbspruta" och ha han isolerad ett tag för att vara säker på att han inte har skabb över huvud taget.
Han ser väldigt fin ut på bilden så jag tror inte att han är drabbad men det kan bryta ut vid ett miljöombyte eller stress. :crazy:
 
Sv: "Kitty-tråden" ??

Nej svinskabb smittar inte till häst.
Däremot kan skabbdjur från fel art ger en tillfällig klåda innan de dör.
PL
 
Sv: "Kitty-tråden" ??

Ägaren vill inte ha tillbaka den eftersom hon har haft honom typ inackorderad nånannanstans de senaste 1,5 åren, hon kunde knappt svara på vilken färg han hade.:confused: De som har haft honom kunde nu inte ha kvar honom så alternativet var 1. ge honom till mig, 2. avliva honom eller 3. släppa ut honom i det fria.

"Sigge" är här nu och verkade lite medtagen efter resan på 30 minuter hit. Han hade kräkts rejält i transporten också. Men nu mår han nog lite bättre, han kommer fram direkt när han ser en och går och småpratar lite. Jag tycker att han ser lite tunn ut men det kan ju bero på den stress han har utsatts för på senaste veckan. Stor mage men liten rumpa.

Uppdaterar med bilder så snart jag kan!
 
Sv: "Kitty-tråden" ??

Ägaren vill inte ha tillbaka den eftersom hon har haft honom typ inackorderad nånannanstans de senaste 1,5 åren, hon kunde knappt svara på vilken färg han hade.:confused:

Då kan man ju undra varför dom skaffade honom över huvud taget. :confused:

Det ska bli spännande att få se lite bilder. :laugh:
 
Sv: "Kitty-tråden" ??

Problemet är väl att de flesta som skaffar sällskapsgris inte vet vad de ger sig in på. Delvis är de väl lurade av media.
pl
 
Sv: "Kitty-tråden" ??

Min veterinär bara skadade på huvudet när jag sa att jag hade en till minigris på väg till gården. Han avlivar massor med minigrisar för att dom har blivit "för stora" och inte är så gulliga att ha i soffan längre.

Det är synd att människor inte införskaffar sig lite mer kunskap innan de skaffar djur. Jag hade ju inte så där väldans koll på minigrisar jag heller när jag köpte mina första men jag hade duktiga erfarna människor att tillgå.
 
Sv: "Kitty-tråden" ??

Problemet är väl att de flesta som skaffar sällskapsgris inte vet vad de ger sig in på. Delvis är de väl lurade av media.
pl

Ja, det är de största problemen.
Folk tycker de är så små öch söta (och det är dom :love:) och tror att de skaffar sig en hund i en annan "förpackning"

Och media blir jag galen på, som bara visar gulliga kultingar och nästan aldrig några vuxna grisar.:mad:
 
Sv: "Kitty-tråden" ??

Ett annat problem är alla dessa present-grisar. :cry:
F*n ta folk :mad: som ger bort djur utan att ta reda på om personen verkligen VILL och KAN ta hand om ett djur.
 
Sv: "Kitty-tråden" ??

*kl*

Har du några bilder på "Prinsen från de djupa skogarna" :laugh:
Skulle vara kul att se. ;)
 
Sv: "Kitty-tråden" ??

Nu är kameran lagad så här kommer en bild:

web_DSC06075.jpg


Han går i hagen med de andra nu och verkar trivas riktigt bra. Han är väldigt social och blir gärna kliad på magen. Han var lite tunn över ryggen/rumpan när han kom men han börjar fylla ut bra nu. Matar honom separat eftersom de andra verkligen inte behöver mer än nödvändigt med käk.
 

Liknande trådar

Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
312
Senast: Rosett
·
Bukefalos Flera gånger nu har det hänt att när jag gått in i nån tråd så finns mitt senaste inlägg kvar som utkast, fastän jag postat det redan...
Svar
6
· Visningar
488
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Det är ju en jäkla djungel med smartwatches! Har läst igenom gamla trådar men inte riktigt hittat var jag vill ha. Har aldrig haft en...
2
Svar
32
· Visningar
896
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Går i tankarna på att utbilda mig till hovslagare. Men jag önskar svar på en fråga som jag upplever som lite ”hysch-hysch”. Men vad kan...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 295
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp