Kladd i ögon och nos

Lycanthrope

Trådstartare
Vår nya kattunge har lite gojs vid ögon och nos varje dag.

Snoret är mörkt och tjockt, bara en liten dutt under varje öppning. Och en liten dutt vid varje öga, jag ser inte att det rinner.

Jag har hört henne nysa/hosta 2 ggr.

Hon leker, äter, kissar, bajsar som hon ska.
 
Sv: Kladd i ögon och nos

Kolla öronen, det kan vara skabb. Det kan också vara en helt vanlig förkylning men eftersom det inte är genomskinligt så hade jag ringt veterinären och diskuterat det hela. Har hon gojs i öronen med så är det veterinärsamtal också som behövs.
 
Sv: Kladd i ögon och nos

Vad är det för "gojs" i ögonen? Torrt ögongrus eller kladdig och grumligt? Har kattungen röda och/eller svullna ögonkanter?
 
Sv: Kladd i ögon och nos

Inget rött eller svullet, inte heller någonting i öronen.

Det är torrt det lilla som är vid ögonen, och mörkt till färgen.
 
Sv: Kladd i ögon och nos

Torrt och mörkt, då är det bara vanligt ögongrus. Skulle avvakta och se om hon blir värre med nysningarna och hostandet.

Kattungar brukar ju komma åt överallt så lite skitigt snor tycker jag alltid att de brukar ha i näsborrarna. Man tvättar bort och efter 10 minuter är det tillbaks igen.:mad:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 152
Senast: iNTOHiMO
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
786
Senast: Habina
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: Viva
·
Katthälsa Hej alla kloka kattmänniskor! När vi hämtade hem vår (nu 18-veckors) kattunge vid 13 veckor hade han ett ”klart nosflöde” som han även...
Svar
6
· Visningar
1 526

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp