Klä barnen för en byggdag i skogen?

R

ROLIG

Min 12 åriga grabb ska hjälpa till att bygga en läger plats nästa Lördag. Bla ska dom bygga ett vindskydd & bänkar. Dom ska vara ute hela dagen.
Så jag tänkte att grabben skulle ha gummistövlar, regnbyxor, regnjacka eller fleece jacka, mössa & hanskar:banana:
Hur hade ni klätt/rustat era barn?
 
Sv: Klä barnen för en byggdag i skogen?

Något åt de hållen hade jag också valt. Möjligen hade jag funderat över gummistövlar eller Blundstonekängor beroende på vädret. Men annars låter det bra. Tänk många lager så att det är lätt att klä av sig om man blir för varm.
 
Sv: Klä barnen för en byggdag i skogen?

Min 12 åriga grabb ska hjälpa till att bygga en läger plats nästa Lördag. Bla ska dom bygga ett vindskydd & bänkar. Dom ska vara ute hela dagen.
Så jag tänkte att grabben skulle ha gummistövlar, regnbyxor, regnjacka eller fleece jacka, mössa & hanskar:banana:
Hur hade ni klätt/rustat era barn?
Jag hade också utrustat grabben med dom kläder/stövlar som du har taget upp.
Skicka med honom ett par extra strumpor, så kan han ev byta efter halva dagen.
Ska dom spika mycket? Skicka då med grabben ett par hörselkåpor.
Lycka till.
 
Sv: Klä barnen för en byggdag i skogen?

Tack för svaren! Det blev en lyckad byggdag fast det blåste en hel del under Lördagen.
Grabben var varmt klädd med långkalsonger+ vanliga kläder, regnbyxor, fleece jacka, mössa, vantar, raggsockar, gummistövlar.
Han hade även med sig extra vantar & strumpor + hörselkåpor i en ryggsäck. Grabben berättade efteråt att i hans ålders grupp (9-12år) var dom bara 3 st som använde hörselkåpor.
Tyvärr såg jag att några av dom andra barnen var dåligt rustade för en ute dag. Vissa barn kom i vanliga mjukis byxor & gympa skor & utan mössa.
 
Sv: Klä barnen för en byggdag i skogen?

De barnen kan ju ha varit väldigt varma av sig. Hade jag som 12-åring blivit påklädd allt det där din son blev påklädd så hade jag varit nära värmeslag. (Inte för att jag som 12-åring blev påklädd öht, jag fick välja klädsel själv.) Jag har alltid varit varm av mig. Har bland annat åkt slalom i t-shirt och thermobyxor.
Mina föräldrar fick särskilt påpeka för dagis- och lekispersonal att de inte fick tvinga på mig mer kläder än jag själv ville ha. Minns med fasa en dag på lekis, alltså sexårsåldern, då jag blev påtvingad fleecetröja trots att solen strålade och jag var jättevarm.

Tråkigt dock om barnen frös men det klarar de nog av. Det var trots allt bara slutet av september/början av oktober i Skåne. (Förutsätter jag i det här fallet.)
 
Sv: Klä barnen för en byggdag i skogen?

Visst är barn olika frusna! Min grabb är ganska frusen av sig.
Men jag tycker att mössa & ett par överdrags/regnbyxor var att rekommendera när man är ute hela dagen & det blåser & är fuktigt i skogen.
Jag vet att jag kanske överbeskyddar grabben?:banana:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Klä barnen för en byggdag i skogen?

Svettas han klär han väl av sig? Svårare än så är det ju inte. :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag & några barn mellan 6-11 år ska göra vid en lägerplats. Vi ska bygga ett primitivt vindskydd, lava ved, räfsa bort löv runt läger...
Svar
6
· Visningar
1 481
Senast: ande
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp