Bukefalos 28 år!

Kläder med huvor...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Angelina

Trådstartare
Låter ni era barn ha kläder med huva på (som är fastsydda) :confused: Jag älskar huvtröjor själv och mina barn vill gärna ha såna men vågar man med tanke på risken att de kan fastna.
Mina barn är 6 och 10 år. Köpte en begagnad skitsnygg jacka till min yngsta dotter som tyvärr hade en fastsydd huva och nu vågar jag inte låta henne ha den när hon leker :(

Hur resonerar ni kring detta?
 
Sv: Kläder med huvor...

Min stora pojke som nu är 8,5 år fick inte ha det som liten, de lekte jättemycket i en klätterställning och gungade och sprang i skogen. Nu är han större och cyklar mest eller spelad dator och då är risken mycket mindre.

Lillebror som fyller 5 om två veckor får också ha luvtröja för han är mycket lugnare och klättrar och far inte i närheten av vad storebror gjorde. Det är m a o individuellt :)

Däremot jackor med huvor skulle jag inte vilja ha, inte gärna på mig själv heller, dem kanske man har på sig vid tillfällen där det inte är så genomtänkt.
 
Sv: Kläder med huvor...

Han har en tröja med huva, men den är det som tryckknappar på på själva luvan så att man kan dela på den, så den känns ok...
Men jag har också tvekat.
Köper jag själv så blir det inget med fasta luvor. Och har bara fasta huvtröjor som jag fått hemma, där jag kan passa honom mer än vad de kanske kan göra på dagis.. vi har inte så mycket han klättrar på och kan fastna i :smirk: ....
 
Sv: Kläder med huvor...

Jag låter inte min tjej (3 år) ha huvtröja/jacka till dagis, däremot kan hon få ha det hemma eller när jag går ut med henne och själv kan se efter henne.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 123
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 384
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej, suttit i dagar och läst här på forumet om avlivning av hundar. Och skriver därför jag vill få era tankar om mitt case. Jag har en...
Svar
14
· Visningar
2 932
Senast: Otherside
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 074
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp