Bukefalos 28 år!

klädsel för ponnyryttare

snigelfarmor

Trådstartare
Hej hej..

igår så berättade en av tjejerna att på nationell tävling måste man ha kavaj o vita ridbyxor.. men förr förra sommaren var jag i dagstorp o såg på ridsport cup (ponny), och de red med täckjacka och rutiga ridbyxor (vissa)

har jag inbillat mig eller??

Jag har inte tävlat på väldigt länge..

Jag är uppväxt med svart kavaj o vita ridbyxor så jag antar att jag kommer klä mig i det när jag ska tävla..
Men hur är reglerna?

/jenny
 
Sv: klädsel för ponnyryttare

Kavaj ska man ha på nationell tävling och ridbyxorna får vara vilken färg som helst.
 
Sv: klädsel för ponnyryttare

Vad jag har uppfattat det får man ju ha annan klädsel än kavaj. Det skriver dem även på Sv Ridsportf. hemsida. Klubbjacka är tillåten, dock utan huva. En del klubbjackor är ju ruffiga som tusan :eek:

Att man får ha rutiga ridbyxor tycker jag dock är en aning överdrivet, lite tävlingsstämning blir det ändå av att inte smutsa ner de vita braxen...
 
Sv: klädsel för ponnyryttare

På lok och reg får du ha fritidsjacka eller klubbtröja, men på nationell måste man ha kavaj och ridbyxorna får vara vilken färg som helst även svarta....
 
Sv: klädsel för ponnyryttare

Marcolio skrev:
Byxorna måste vara ljusare än kavajen efter vad jag hört!

Då har du hört fel du får gärna ha blommiga om du vill.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: klädsel för ponnyryttare

Japp i hoppning får du gärna ha blommiga, prickiga eller vilket färg/mönster du vill.
 
Sv: klädsel för ponnyryttare

Men domaren föredrar väl ändå enfärgade eller rutiga, iallafall ;)
 
Sv: klädsel för ponnyryttare

i hoppning spelar de ju ingen roll vad domaren föredrar ;)

däremot föredrar nog en dressyrdomare enfärgade..........
 
Sv: klädsel för ponnyryttare

Som tant agda säger så spelar det ingen roll vad domaren föredrar, du väljer helt själv.
 
Sv: klädsel för ponnyryttare

Har inte nyaste dressyr-tr, men tror inte att det är några klädseländringar för iår där, i -03´s TR står det då så här:

" Riddräkt består av ridjacka, ridbyxor och stövlar samt ljus polotröja eller ljus skjorta med vit slips eller vit plastrong. Ridjacka är en figurskuren jacka av tyg. Knäppt fram och försedd med sprund bak.."

hittar inget som säger något om färgen på byxorna i dressyr heller, så det är fritt fram att tävla med blommiga byxor även där :D
 
Sv: klädsel för ponnyryttare

nä de där om ljusare än kavajen osv kommer nog från ett äldre TR skulle jag gissa...........
 
Sv: klädsel för ponnyryttare

har åxå såna planer :D
och självklart med ett schabrak i den skrikigaste färg man kan hitta till!!!
 
Sv: klädsel för ponnyryttare

Jezzie skrev:
På lok och reg får du ha fritidsjacka eller klubbtröja, men på nationell måste man ha kavaj och ridbyxorna får vara vilken färg som helst även svarta....


Nej man får även ha Klubbjacka på nationell, om vädret inte tillåter kavaj osv.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: klädsel för ponnyryttare

I dressyr ska man ha kavaj och ljusa ridbyxer... De e nationell vi snackar om :D
Men i hoppningen trror jag att man fär ha vilken färg som helst... ;)
Lycka till med dit färgval... :D
 

Liknande trådar

Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
9
· Visningar
469
Senast: Keb71
·
S
Dressyr vi börjar med frågan. är det ngn som tävlar med annan färg än vita o cremefärgade ridbyxor i dressyren? visa gärna bilder. är rädd för...
Svar
7
· Visningar
1 110
Senast: __Stilett__
·
Dressyr Här kommer ännu en klädsel-tråd. Om den ska ligga på utrustning flyttas den väl, och om någon nyligen ställt samma fråga och jag missat...
Svar
15
· Visningar
4 714
Senast: Mountains
·
Hästmänniskan Är inte alls säker på vart den här tråden hör hemma så moderatorer (Grundutbildning? Hästmänniska? Gnägg?), känn er välkomna att flytta...
Svar
1
· Visningar
1 232
Senast: incognito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp