Bukefalos 28 år!

klänning att gå på bröllop i?

Sv: klänning att gå på bröllop i?

Jag tycker Cassells (stavning) brukar ha en hel del fina kläder i större storlekar. Jag är själv modell kort och tjock, och denna klänningen köpte jag och hade på ett bröllop i våras.


Om du tycker den är fin så skicka dina mått till mig. Har vi samma mått skickar jag den gärna till dig :)
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Ja, jag tycker den är fin :) Volangerna vid urringningen drar fokus från tjockheten ;) Tyvärr har den inte blivit använd sedan det där bröloppet, har inte anledning att ta på mig finklänning så ofta...
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Gäller att ha ett sånt jobb också ;)

Jag använder klänningen jag köpte till bröllop i februari ganska ofta. Men inte i just jobbet :D
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Det beror väl på HUR den är skuren. :)

Men som sagt det var en tanke som slog mig när jag läste om och såg den grå klänningen. Jag skrev inte att det var rätt väg att gå, jag skrev att det var en tanke.
Jag inser att jag är generellt dålig på att uttrycka mig. Mitt svar till dig var mest tänkt som en kommentar om hur jag själv tänker, absolut inte som att snäsa av dig på något sätt.
Din tanke var jättebra, den får mig att tänka i nya banor även om jag kanske inte tyckte att iden var bra till just den klänningen.

I eftermiddag, om tidsplanen håller, åker jag till Växjö för att besöka Zizzi och B'chic.
Jag fick ett par tips på ytterligare butiker, men min tidsplan sprack så jag hann bara med dessa två.
På Zizzi fanns ingenting i min smak.
På B'chic hittade jag en klänning som jag hade velat ha, om de haft den kvar i min storlek :meh:
klaumlnning2_zpsdcf66720.jpg

Expediten skulle kolla med övriga butiker om någon har den kvar i rätt storlek, men hon hade inget större hopp. :crazy: Typiskt när man hittar något man kan tänka sig.
Jag har i alla fall sett ut ett reservplagg där också, så om jag inte hittar något annat åker jag nog dit och köper den.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Jag tycker Cassells (stavning) brukar ha en hel del fina kläder i större storlekar. Jag är själv modell kort och tjock, och denna klänningen köpte jag och hade på ett bröllop i våras.


Om du tycker den är fin så skicka dina mått till mig. Har vi samma mått skickar jag den gärna till dig :)
tack för erbjudandet! den är jättefin på dig men inte riktigt vad jag söker.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Riktigt snygg, ser ut att kunna användas även efter tillställningen.

Vi får väl hålla tummarna att någon butik har den i rätt storlek och att den sedan passar. Hoppet är det sista som lämnar människan.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Melissa McCarthy har ju ingen "smal del" egentligen, hon lyckas ändå se snygg ut :)!
Den här bilden tycker jag visar hennes kroppsbyggnad väldigt bra, och hur stor skillnad det gör att sätta "åtsnörningen" på rätt ställe.

mccarthy.jpg


PS: jag måste själv också sätta åtsnörningen under bysten, jag är hyfsat normalviktig men fyrkantigt byggd så har inte heller någon midja att markera.

Ärligt talat. Det var bland det hemskaste jag sett i klädväg (bilden till höger).
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

menar du verkligen den högra bilden? Den tycker jag nämligen är ganska fin, däremot den vänstra!?

förlåt för OT
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Ja, jag menar den högra. Den vänstra är rätt så gräslig den också, men på den högra ser hon ut som någon underlig figur som stefan&krister har hittat på.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Riktigt snygg, ser ut att kunna användas även efter tillställningen.

Vi får väl hålla tummarna att någon butik har den i rätt storlek och att den sedan passar. Hoppet är det sista som lämnar människan.
jag har tyvärr inte hört något från butiken där jag var så det betyder att den inte fanns någon annanstans. :arghh:

Besökte en butik här i stan häromdagen för att försöka hitta något.
Den här klänningen tyckte jag var rätt okej på galgen, men :rofl: när jag tog på mig den... (bedrövlig bild på mig men jag bjuder på det - min michelingubbeform syns väl i alla fall :p )
IMAG1111_zpsa28b49bd.jpg


Sen hittade jag den här:
IMAG1112_zps90598c4a.jpg

som jag på sätt och vis gillar men den ger mig lite för mycket tältkänsla. Jag hade önskat aningens mer kroppsformat, men möjligen kan man sätta nåt tunt svart band under bysten för att komma åt det. Men den är egentligen över min budget så jag får fundera lite till...
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Det är lite svårt att se hur klänning nr 2 sitter, men den har en snygg urringning! Hur tjockt är materialet? Skulle det funka med en liten tunn bolero som knyts under bysten, eller blir det för klumpigt?
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Jag tycker du ser mycket mindre ut än vad du beskriver dig som:) Det enda jag reflekterar över är att jag tycker båda klänningarna är lite, lite för långa, men det är ju enkelt fixat om du vill det.

Tänkte på dig igår. I Linderöd i Skåne finns ett ställe som heter nåt i stil med Danska Kläder, de har storlekar upp till över 62-64 och enligt mina större arbetskamrater har de superbra kläder i alla möjliga varianter. Så är du i Skåne kanske du kan åka inom.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Kul att du ville lägga in bilder!
På den övre ser man ju rätt tydligt din kroppsform, och måste erkänna att du inte alls ser ut som jag trodde utefter dina egna beskrivningar!
Om inte annat så urskiljer man en kroppsform där du är som smalast under bysten. ingen michelingubbe inte !:)

Ingen av klänningarna var jättemickrande, men du ser faktiskt smalare ut på övre bilden även fast man "ser mer" på den.
Undre ser lite stor och säckig ut, provade du en stl mindre? Annars tror jag att en mer A linge formad klänning skulle sitta fint :)

Ring butiken med den första klänningen som du ville ha, de kanske bara har glömt ringa upp dig? Den var jättefin och härliga färger! :)
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Inget fel på din kropp ju! Men du behöver tänka på materialet, den övre klänningen är fel sorts material om man har en struktur på kroppen man inte vill visa upp (för mig är det vansinniga celluliter på låren, måste därför välja rätt sorts tajts/strumpbyxor eller ha byxor i rätt sorts tyg). Jag tror att du behöver en "skräddad" klänning, alltså en i ett styvare, tjockare material, och som har en bra passform.

Mitt förslag på klänningsmodell:

 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Jag tror presis som skiesabove att du skulle tjäna på något mer "tvådelat" med lite markerad midja och vidd i kjolen.

Några exempel från ett postorderföretag.
324411077-320264b3-967b-4b2f-9b0e-321fc30e7f5a.jpg

324412678-47520d95-d68f-400c-88f1-f98928e8257b.jpg


En omlottklänning är det mest smickrande plagget för alla figurer:
324427897-0f837686-5ffc-466d-8ad5-68417101d83f.jpg
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Det är lite svårt att se hur klänning nr 2 sitter, men den har en snygg urringning! Hur tjockt är materialet? Skulle det funka med en liten tunn bolero som knyts under bysten, eller blir det för klumpigt?
Det är en lös "extragrej" runt halsen på den.
Nja, bolero blir nog inte så bra på den tror jag.

Jag tycker du ser mycket mindre ut än vad du beskriver dig som:) Det enda jag reflekterar över är att jag tycker båda klänningarna är lite, lite för långa, men det är ju enkelt fixat om du vill det.

Tänkte på dig igår. I Linderöd i Skåne finns ett ställe som heter nåt i stil med Danska Kläder, de har storlekar upp till över 62-64 och enligt mina större arbetskamrater har de superbra kläder i alla möjliga varianter. Så är du i Skåne kanske du kan åka inom.
Alltså, det är rätt intressant för jag ser mig själv som tjockare än vad jag är just nu tror jag. Jag har lyckats vara utan mitt kortison i nästan 5 månader och bara detta har gjort att jag har minskat i omfång - det märkliga är dock att vågen pekar på samma siffra :confused:
Men sen är det också så att jag inte är så "bred" utan man ser tydligare hur fet jag är från sidan.
Jo, vad gäller klänningslängden så är det ju lite så att större storlekar ofta är längre. Och jag är ju då lite för kort för min vikt :p, vilket gör många plagg för långa...

Har inte vägarna förbi skåne på läääänge...
Kul att du ville lägga in bilder!
På den övre ser man ju rätt tydligt din kroppsform, och måste erkänna att du inte alls ser ut som jag trodde utefter dina egna beskrivningar!
Om inte annat så urskiljer man en kroppsform där du är som smalast under bysten. ingen michelingubbe inte !:)

Ingen av klänningarna var jättemickrande, men du ser faktiskt smalare ut på övre bilden även fast man "ser mer" på den.
Undre ser lite stor och säckig ut, provade du en stl mindre? Annars tror jag att en mer A linge formad klänning skulle sitta fint :)

Ring butiken med den första klänningen som du ville ha, de kanske bara har glömt ringa upp dig? Den var jättefin och härliga färger! :)
Den översta klänningen har inbyggd underklänning som i viss mån jämnar ut bilringarna...
Med Michelingubbe menar jag närmast att jag är rätt jämnrund och så blir det 3 bilringar på magen - en nedanför troskanten, en mellan troskanten och BHn och en över bysten. Grejen är att jag ju har en massa överskottshud efter graviditeterna, som inte kommer dra ihop sig.
Att jag är smalast under bysten har jag nog nämnt innan och jag utnyttjar gärna det just för att slippa se ut som barbamamma...
För ja, den nedre känns som ett tält. Jag nöp ihop den med fingrarna så att den smalnade till under bysten och formade till sig lite, kändes då betydligt trevligare. Men expediten i butiken fattade inte vad jag menade utan tyckte att jag var såååå fin i den. :eek: (om man nu jobbar med att sälja kläder, borde man inte då vara mer lyhörd för vad kunden söker??) Jag gillade tyget och det där på den, men inte passformen. Och den kostar 1700 kr - hade den kostat 500 hade jag kanske kunnat tänka mig att köpa den och modifiera, men...

Inget fel på din kropp ju! Men du behöver tänka på materialet, den övre klänningen är fel sorts material om man har en struktur på kroppen man inte vill visa upp (för mig är det vansinniga celluliter på låren, måste därför välja rätt sorts tajts/strumpbyxor eller ha byxor i rätt sorts tyg). Jag tror att du behöver en "skräddad" klänning, alltså en i ett styvare, tjockare material, och som har en bra passform.

Mitt förslag på klänningsmodell:

Du ser det som expediten i butiken inte fattade att jag ville uppnå!!
Jag är enig om skärningen.
Ska försöka ordna en bild på mig i min grå klänning, som är i trikå som är tillräcklig tyngd i för att det ska lägga sig utanför bilringarna.
Jag tror presis som skiesabove att du skulle tjäna på något mer "tvådelat" med lite markerad midja och vidd i kjolen.
---
En omlottklänning är det mest smickrande plagget för alla figurer:
Markerad midja, eller kanske "under bysten" är jag enig om.
Däremot har jag tröttnat på omlottklänningar, tycker det mest känns som "morgonrock"....
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag ska vara brudtärna på min bästa kompis bröllop i mitten av september och har fått fria tyglar att hitta klänning själv, så länge den...
2
Svar
22
· Visningar
2 264
Senast: Mineur
·
Äldre Hjälp, jag ska gå på bröllop om några veckor och har inget att ha på mig. Har varit och kollat lite i affärerna, men hittade inget...
Svar
5
· Visningar
716
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag behöver köpa badkläder men hittar inte vad jag ska ha. Den enda jag hittills hittat och som jag vill ha är den här, i den färgglada...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 602
Senast: monster1
·
Äldre Hejsan! Jag ska på bröllop i sommar (i Juli) och sitter nu och funderar på klänning... Bröllopet har ingen specifik klädkod men känner...
Svar
1
· Visningar
807
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp