Bukefalos 28 år!

klänning att gå på bröllop i?

Sv: klänning att gå på bröllop i?

Inget fel på din kropp ju! Men du behöver tänka på materialet, den övre klänningen är fel sorts material om man har en struktur på kroppen man inte vill visa upp (för mig är det vansinniga celluliter på låren, måste därför välja rätt sorts tajts/strumpbyxor eller ha byxor i rätt sorts tyg). Jag tror att du behöver en "skräddad" klänning, alltså en i ett styvare, tjockare material, och som har en bra passform.

Mitt förslag på klänningsmodell:


Helt rätt!!

Ameo: Du är inte alls en michelingubbe. Du har ju bra FORMER och inte alls sådär rak som du beskrev. Du har ju en midja, ta vara på den och framhäv den.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Undre ser lite stor och säckig ut, provade du en stl mindre?
Glömde svara på detta innan - ja det gjorde jag och den var för liten över axlarna.
Helt rätt!!

Ameo: Du är inte alls en michelingubbe. Du har ju bra FORMER och inte alls sådär rak som du beskrev. Du har ju en midja, ta vara på den och framhäv den.
Ja, jag framhäver gärna den form jag har, om jag bara slipper se bilringarna...
jag har sagt att jag är smalare under bysten, men fakta är att midjemåttet (som ju ska vara lite längre ner än precis nedanför bysten) är ganska precis samma som både stussmått och bystmått. Och så ser inte storlekstabellerna ut...

knäppte några bilder men inte sjutton är det lätt att få bra bilder på mig själv. Tyvärr blev den på grå klänningen väldigt suddig men här är den...
IMAG1119_zpsef72703b.jpg

Denna har liksom rätt passform för min kropp även om den inte direkt är avskuren. Men den är ju svart... :meh:
IMAG1117_zps5ca670df.jpg

Sen gråter jag en liten skvätt över att jag har vuxit ur den här - den är uppknäppt i ryggen (från BHbandet o uppåt) på bilden... :arghh:
IMAG1121_zps53f1bdfa.jpg
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Gå till en specialbutik och köp en riktigt rejäl och bra push-bh. Och våga sen ha djupare urringningar :). Framhäv dina fördelar :D!

Det gäller att skapa balans, jag vet inte om du är konst/bild/foto-intresserad men om du är det förstår du säkert vad jag menar: att man behöver se till att det är balans mellan positiva och negativa utrymmen och så vidare.

Som för mig, som har breda axlar och en liten byst, breda höfter och en ganska rak midja, så gäller det att hitta något som inte får mig att se ut som en rak vedklabbe. Om man har ett stort utrymme (som för mig, axel->axel->bröst->bröst), så blir det inte bra om man täcker hela det utrymmet med något helfärgat (en liten urringning och enfärgat tyg). Det blir mycket bättre om man har en uringning eller något mönstrat där, som bryter av och lurar ögat litegranna. Däremot så kan jag ju absolut inte ha något som är tänkt att visa "klyftan", för nån sån finns inte på mig :P.

Däremot så tror jag att det skulle vara mycket smickrande på dig att visa upp en lagom, diskret liten bit av klyftan! Och akta dig för att ha för små urringningar, för det gör bara att det som är täckt av tyg ser större ut.

Jag tycker att den grå klänningen passar dig bra på överdelen, den svarta passar dig bra på nederdelen, och den gröna markerar din midja på ett bra sätt! Hitta en klänning som kombinerar dom tre delarna :)!
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Jag har bra BHar (den jag har på bilden är inte den som lyfter bäst, fast tyngdlagen är svår att motverka hur bra BH man än har...) så det är inget bekymmer. ;)
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Efter att ha sett bild tror jag än mer på min tidigare idé om din gråa klänning med några roliga strumpbyxor och något matchande smycke. Klänningen är jättefin!

Som en höstig vardags-outfit hade den varit riktigt läcker med senapsgula strumpbyxor och ett tillhörande halsband med senapsgult i. :d Grått och senapsgult är underbart tillsammans. Plommonfärgat hade också blivit skitsnyggt! Lite mer propert och kanske mer passande för bröllop också.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Den svarta var förresten också snygg tycker jag. Men den blir nog ännu snyggare om du drar ner dragkedjan en decimeter och visar lite urringning.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Den svarta var förresten också snygg tycker jag. Men den blir nog ännu snyggare om du drar ner dragkedjan en decimeter och visar lite urringning.
:eek: O_o Tänk på att jag är en tant!!!

;) :p
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

tänk på att du valt en osnickrande kameravinkel som nog framhäver din mage mer än hur den verkligen ser ut för alla oss som är längre än någon meter...
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Tss, brösten ser inte särskilt tantiga ut. Inte benen heller! Helt klart ska du satsa på något av det, urringning eller ben alltså. Därför tycker jag faktiskt att klänning nr 3 är den minst smickrande.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

hihihi.

Den grå klänningen + en fin, färgglad kavaj då :)?
(nu vaknade pipochgnällfia i mig...)
Jag känner mig inte riktigt bekväm i kavaj...

OM jag nu måste ta den här grå klänningen - vilket är min nödutgång - så tänker jag mig att jag kanske kunde hitta någon form av ponchosjal eller nåt att hänga över axlarna, som kan ge lite mer färg (var hittar man en sån??). sen har jag nåt halsband som bryter av all hud i halsringningen och kanske ett par örhängen som matchar halsbandet (frågan är bara var jag har gjort av dem?)
Och detta då kombinerat med några strumpbyxor som matchar sjalen i färg och ett par svarta stövletter med lite klack.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Hittade lite fler trevliga inspirationsbilder:

miwa-black-front.jpg

12132201-1bg.jpg

11132201-1bg.jpg
av dem tycker jag att den mellersta är snyggast. Men om jag själv skulle klä mig sådär skulle det krävas en hårt åtdragen korsett för att det skulle bli snyggt. :( För den är lite "för" kroppsnära för att inte se konstigt ut över mina bilringar.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Eller att klänningen är gjort i ett tjockt, lite styvare tyg ;).

Eller en stretchig topp och en pennkjol till det, som är gjort i ett rejält tyg.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Du har aldrig haft på dig en välskräddad klänning/kjol va ;)? (inget illa ment, läs i skämtsam ton)

Är den välgjord, så är det inte en korsett-känsla. Får du korsettkänsla så har den ju antingen en inbyggd korsett eller så sitter den fel / är för liten. Jag har en 50tals-klänning med inbyggd korsett, den är jättebra om man inte vill äta något till middag, hahaha. Sjukt oskönt.

Ett välsytt plagg i tjockt tyg är skönt, stöttande, och man känner sig fantastiskt sexig i det och kan fortfarande andas! Det enda jag har problem med vad gäller pennkjolar/klänningar med pennkjol är att jag måste gå i små myrsteg, men det tycker sambon är bra som inte hänger med när jag älgar fram i jeans :P.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag ska vara brudtärna på min bästa kompis bröllop i mitten av september och har fått fria tyglar att hitta klänning själv, så länge den...
2
Svar
22
· Visningar
2 262
Senast: Mineur
·
Äldre Hjälp, jag ska gå på bröllop om några veckor och har inget att ha på mig. Har varit och kollat lite i affärerna, men hittade inget...
Svar
5
· Visningar
716
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag behöver köpa badkläder men hittar inte vad jag ska ha. Den enda jag hittills hittat och som jag vill ha är den här, i den färgglada...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 602
Senast: monster1
·
Äldre Hejsan! Jag ska på bröllop i sommar (i Juli) och sitter nu och funderar på klänning... Bröllopet har ingen specifik klädkod men känner...
Svar
1
· Visningar
806
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • När den sista dagen kommer ...
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp