Klänning som åker upp!

SiZo

Trådstartare
I-landsproblem deluxe! Men jag har iaf en svart, tajt och kort sagt skitsnygg klänning! Men jag använder den aldrig eftersom att den åker upp så att mer eller mindre hela rumpan syns om jag inte går och drar ner den helatiden.

Finns det något man kan göra åt detta??! Oh snälla allsvetande buke! Kom med era tips! Jag vill så gärna ha den! Den är sååå fin! Men jag vill inte behöva dra ner den var 4:e steg!
 
@mandalaki Det tror jag verkligen inte. Den är av bomull och stretch, ska saker inte åka upp så måste det hänga helt löst isf, och det vill jag inte. Den är halvvägs ner till knäna lite drygt, så speciellt kort är den inte heller.

Allt åker upp på mig av någon anledning :cautious: Om det inte hänger helt löst.
 
Håller med @Lovisaleonora. Underklänning, eventuellt underkjol eller t o m mamelucker kan hjälpa. Jag har alltid sidenmamelucker när jag har klänning. I mitt fall är det för att inte få skav mellan låren, men jag märker på några korta klänningar jag har att de inte alls tenderar till att åka upp på samma sätt med mameluckerna.
 
Jag brukar ha xs oftast. Röven får inte riktigt plats då egentligen, men annars blir det inte i närheten av tajt i midjan :/
 
Förutom underklänning så kan ett par glatta strumpbyxor hjälpa. Om du inte redan har provat det.
 
Jag har f ö en slinkig (och inte jättetajt) underklänning från Lindex som var billig och som jag är jäkligt förtjust i! Svart, glansig och neutral (ingen spets etc). :up:
 
Kom just på att det är bar rygg på klänningen.... Detta kan bli knepigt! Dubbelhäftande tejp kanske ;)
 
Du tror inte att underkjolen kommer åka upp till midjan och bilda världens veck där då?? Det gör alla jeanskjolar iaf. Kan inte ha sådana alls.
 
Helt ärligt låter det som att dina jeanskjolar/klänningen är en strl för liten. Då korvar kjolar och klänningar upp sig sådär, är de i rätt storlek så sitter de som de ska och med tanke på att du skriver att den är för liten över rumpan så känns det troligt att det är så också.

Besvärligt om man är mellan storlekar och jag brukar i de fallen köpa den lite större strl och sy in där det behövs för att den ska sitta bra.
 
Då har jag endast haft för små kläder i hela mitt liv @Gnist

Eller kan det vara så att jag är timglasformad så att allt åker dit där det är som smalast? ;) Spelar ingen roll med storleken, såvida inte saker och ting verkligen HÄNGER löst. Och det vill jag som sagt inte.
 
Så att "röven inte får plats egentligen" beror på att kläderna är i rätt storlek? ;)

Jag har timglasfigur jag med och har inga kläder som kasar upp, för jag anpassar dem som sagt efter min kropp om så behövs. Lite bökigt men klart värt det för "ålskinnsklänningarna" :up:
 
Då har jag endast haft för små kläder i hela mitt liv @Gnist

Eller kan det vara så att jag är timglasformad så att allt åker dit där det är som smalast? ;) Spelar ingen roll med storleken, såvida inte saker och ting verkligen HÄNGER löst. Och det vill jag som sagt inte.

Åh, jag har hittat någon annan med samma problem! :love:
Jag har precis samma erfarenhet, allt sätter sig i midjan! Oavsett storlek. Ibland undrar jag om jag är vanskapt :cautious:
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 164
Senast: LiviaFilippa
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 771
Senast: Buzzter
·
Kläder & Bli fin Har sett att manga här har fatt sa bra klädtips sa jag provar jag ocksa :) Jag är en "jeans och t-shirt" person som mest klär mig...
Svar
4
· Visningar
833
Senast: turbofling
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
637
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp