Klassikerträff i Mälardalen?

svea

Trådstartare
Eftersom den andra träfftråden har blivit både lång och fokuserad på nord och syd så misstänker jag att få från Mälardalsområdet är inne och kollar i den. Hoppas alltså att moderator tycker att det är OK att starta en ny träfftråd.

Nå mälardalingar, hur är det nu, är ni sugna på att träffas?

Och i så fall hur?

Uppsuttet eller avsuttet?

Avsuttet så finns det ju ganska spännande saker man kan göra, t ex boka specialvisning av Livrustkammaren och gå ut och käka efteråt. Och uppsuttet är alltid kul.
 
Sv: Klassikerträff i Mälardalen?

Mälardalen är stort.... Örebro ligger också i mälardalen... :angel: Så det finns fler ställen än Sthlm och Livrustkammaren att besöka. :D

Bara som information...

Jag minns tiden, då bukefalisterna trodde att Sverige enbart bestod av 08'or och skåningar...
 
Sv: Klassikerträff i Mälardalen?

Jag är sugen på träff, både uppsuttet och avsuttet.

Mourven är på hugget, även om han fått vila lite nu pga förkylning och hosta from hell på mig.

Min budget är ju dock tyvärr inte den största (speciellt inte den här månaden) så jag satsar helst på något som inte kostar särdeles mycket pengar.
 
Sv: Klassikerträff i Mälardalen?

Jag är på! Både i livrustkammaren:love: och här lite mer västerut i mälardalen (Örebroare).

Här finns det några filmer som kan bidras med till avsuttna träffar:
Ellern Ofstad och Piet Bakker- Long Reining
Hanna Engström - Filmat från ett teoripass på en kurs (finns även ridfilmer men vette sjutton om det är nått för utomstående att se;).
Ellen Ofstad- Motivera din häst


Vore inte helt fel med en uppsutten träff heller, dock kan jag inte köra min pålla allt för långt...

/migo
 
Sv: Klassikerträff i Mälardalen?

Bra, två Örebroare. Då kan ni samåka till civilisationen... :D
 
Sv: Klassikerträff i Mälardalen?

Japp, Migo kan söka anställning som ledsagare via LSS i Örebro, så kan hon köra mig på min rollator, som färdtjänsten antagligen skriver ut i stället för färdtjänst. :idea:

Vi skulle kunna modifiera rollatorn sen till gammal romarvagn, och så kan vi vira in oss i varsitt lakan och spänna för Fatima, eller... kanske nån inkörd häst... :angel:

Annars får vi avvakta till jag har vänt upp och ner på hela färdtjänstsverige, så ingen vågar ge mig annat än både färdtjänst och RIKSfärdtjänst vid behov. Då kan Migo följa med som ledsagare i vilket fall som helst. :devil:

Och nej, jag är INTE så glad och uppåt som jag verkar... bara så ni vet :(.
 
Sv: Klassikerträff i Mälardalen?

Gärna!
Med eller utan hästar spelar ingen roll. Kan bidra med filmer och ett stort antal böcker varav en del svåra att hitta.
Gast
 
Sv: Klassikerträff i Mälardalen?

Jag kommer gärna. Med eller utan häst. Har en hel del böcker, rätt mycket filmer. mvh/True_blue :cool:
 
Sv: Klassikerträff i Mälardalen?

Har också en del filmer (som dock är hos evis just nu för deras träff där uppe) och böcker av olika sorter.

Var skulle vi kunna vara om vi tar en uppsutten träff?

Och om vi har avsutten träff, ska vi vara hemma hos någon?
Som sagt är inte min budget stor och specialvisning av livrustkammaren och käka middag efteråt känns dyrt så det vet jag inte om jag kan hänga med på.
 
Sv: Klassikerträff i Mälardalen?

Jag kan bjuda på provsittning av diverse intressanta sadlar och sedan kan vi titta på böcker och filmer hemma hos mig om ni står ut med en PC-skärm. Maten kan vi lösa med "knytis".
Gast
 
Sv: Klassikerträff i Mälardalen?

Jag är också gärna med på en träff. Är inte så aktiv inläggare på Buke, men dock en flitig läsare! :)

Schysst tillfälle att få kunskap och inspiration med en Buketräff. :idea:
 
Sv: Klassikerträff i Mälardalen?

OHHHH!!! Ska ni dra er mot huvudstade så e jag sugen på att hänga på.

Jag o Samurai har haft en tung höst sedan har var i slagsmål i somras. Så lite insperation är inte fel.
 
Sv: Klassikerträff i Mälardalen?

Jag är också intresserad av en träff med eller utan häst spelar ingen roll fast med är ju förståss kul men kanske lite svårare att ordna.

Jag kan säkert få med några av mina ridkompisar också. Kruxet är att jag jobbar varannan helg så det kan bli lite svårt med tid men säg till när det blir så hänger jag på om jag är ledig.
 
Sv: Klassikerträff i Mälardalen?

Jag vill också va me! Kan ta me lite gammla bett å sånt som kan va kul å se :) Men var skule dena lilla träff kuna äga rum någon stans då?
 
Sv: Klassikerträff i Mälardalen?

Attans att jag lever på 30 m2, inte så kul att dra hem en massa folk till det:(

/Migo
vill ha träff nu!
 
Sv: Klassikerträff i Mälardalen?

KL KL KL

Jag kan hålla med lokal, vi kan börja i stallet med att titta på bett och sadlar och provsitta för den som vill och sedan kan vi byta lokal och titta på film och böcker och äta för dem som vill det.
Jag håller till 10 km från Stockholm city och kan den 15 mars -lördag.
PM:a mig de som vill vara med, vi kan inte bli hur många som helst men ett lagom gäng blir bra.

Gast
 
Sv: Klassikerträff i Mälardalen?

Passar jättebra!

Hur många kan man vara? Ungefär? Har några icke-bukare som jag brukar ta med på diverse... Kanske ska hålla det lite lagom så att alla kan prata. - Hur många var ni hos AnnA? :bump:/:cool:
 
Sv: Klassikerträff i Mälardalen?

Oooops, det var ju skillnad! Läste klantigt :o

Då så, då spelar väderstreck betydligt mindre roll. :idea:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp