Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Jag håller med Jacko. Ni gör verkligen superreklam för AR. Undrar hur många som börjat rida AR-inspirerat sen de sett bilder på er ;)
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

haha va rolig du e:D Inga skulle jag tro:D
Tack för komplimangen:laugh:
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Jo, det tror jag faktiskt! Som jag sagt någon gång förut - jag tycker verkligen du gör bra reklam för din tränare också!
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

haha jag tvivlar seriöst på det men tack ändå:D
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Undrar hur många som börjat rida AR-inspirerat sen de sett bilder på er ;)

*räcker upp handen* :D

Zhalo: det värmer om hjärtat att se er tsm. :love: härligt att se Pink rund o go! :bow: vet att du haft problem med att hålla honom i ull under vintern. en eloge till dig!
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

+constance
Oj det trodde jag faktiskt inte:D Va kul att jag verkar ha inspirerat några iaf:laugh:
Ah det känns jätteskön att han är rund och trivs:D

Tack till er!
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Ja tänk att en "helt vanlig brun häst" kan vara så snygg ;)
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Haha jag räcker också upp handen Zandra ;) Fast jag kanske inte har börjat rida såå mycket än, har du iaf fått mig att vilja göra det. Bara pållen får lite bättrte kondis ochsånt, så ska visätta igång ;)
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Knappt jag vågar men iaf. Idag jobbade jag min ena häst för första gången på volt. Vi har bar agjort att hon ska sänka huvudet innan. Gick ltie knackigt, stannade ibland och undrade va matte höll på med men annars var hon väldigt följsam för att vara första gången tyckte jag nog. Höll bara på typ 4-5 minuter. Dötrött efter det.

091207.jpg



091208.jpg



091209.jpg



091210.jpg



091211.jpg
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Vad kul att se bilder från "grundarbetet"! Hon såg väldigt trevlig ut, positiv att jobba med så att säga. Hur gammal är hon?

kl
Här kommer ett foto från i lördags när jag och Goliath var iväg på vår första uteritt. Vi hade sällskap av tre andra ponnyer och han skötte sig kanonbra!

30018342.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Vad kul att se bilder från "grundarbetet"! Hon såg väldigt trevlig ut, positiv att jobba med så att säga. Hur gammal är hon?

kl
Här kommer ett foto från i lördags när jag och Goliath var iväg på vår första uteritt. Vi hade sällskap av tre andra ponnyer och han skötte sig kanonbra!

Ja hon är väldigt mjuk och följsam att jobba med. Hon är 4 år, 5 i vår. Men köptes helt ohanterad och misskött förra året så vi har mest jobbat med att hon bara ska få förtroende för mig, våga ut och gå i grimma (ett halvår för att kunan två på grimman) så det är först nu hon har varit mogen för att börja jobba så smått med. Verkligen jättekul att äntligen få sätta igång lite, har längtat.

Vilken jättehärlig häst du har, kul att det gick så bra, är alltid pirrigt sådär i början och sen är man löjligt lycklig i en vecka efter :D
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Härligt med grundarbetsbilder tycker jag med! :D Ser mjukt och fint ut, mer än man kan säga om min dam som tycker att hon tittar dit hon vill...

Jag är ny här, men tänker ta mod till mig och lägga in lite bilder. Jag har ridit akademiskt i hela 2 veckor!? Har tränat för en tränare som kanske inte är helt akademiskt, Markus Holst heter han iallafall, vilket vi trivs bra med. Anledningen till att jag "bytt" till AR är att hästen inte trivs med "vanlig dressyr" och jag har som vana efter förrförra hästen (skiten sitter i ryggmärgen) att sitta och smyghålla hela tiden... Hästen är ett arabsto, 6 år, 154cm, fölade 1 augusti... Världens gladaste häst :D

Aja, färdigpratat :s


 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Hon ser verkligen glad ut! :) Härlig energi!
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

De har faktiskt rätt.. Jag har börjat rida AR-inspirerat delvis pga dig :o (till Zahlo, syns inte vem jag svarat till..)
 
Senast ändrad:
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Tack :)

Din häst ser urhärlig ut. väldigt svag för araber :love:
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Jag gillar inte alls araber MEN din såg fin ut :) Har läst en del på M.H.s hemsida, han verkar vara en intressant person med mycket kunnande, hade inte varit fel att ha honom som tränare. Lycka till med fortsatta träningen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp