Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Tack! :D

Och Hanna_Z, haha, flera som har sagt så.. Tror det beror på att hon den grova modellen av arab, den tilltalar nog nog folk som inte gillar araber mer än de riktigt smäckra :)

M.H är min granne, eller 15 minuters skrittavstånd, ifrån mig, så jag har tur! Sedan ska jag nog på Kurs för en Katrin i januari, och sedan praktik i april på Horse-Vision. Fullt upp :D

Tackar, och lycka till du med :)
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Åh vad roligt med så mycket inplanerat!! Då ser vi fram emot både bilder och filmer framöver ;)
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Oj, det där lät spännande! :banana:
Låter som en lite udda mix på tränare, får för mig att dom är väldigt olika! (har bara tränat för KW själv, fast får för mig att CD borde vara kanska lik BJ, har väl gått i lära hos henne?)
Bilder och rapporter är ett måste! :D
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Fast han tränade ju för henne för ett antal år sen;) Nu tränar han ju bara för Bent:)
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Det är nog så att de är rätt olika.. Men samtidigt, man måste prova för att hitta vad man gillar, och jag gillar att plocka det jag gillar från olika tränare :) Jag har varit fotfolk på en träningsdag för BJ (=Birgitta antar jag?) i somras med :) Kanske är värt att titta in där igen, nu när man har kommit igång lite, kanske tillochmed lyckas få ta med hästen. om jag har tur...

Och bilder samt rapporter ska jag nog ordna! :D Värre är det med sådana där videor..
 
Senast ändrad:
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Jag har inte sett mycket av varken BJ eller CD men har ändå varit hos båda och kollat, och jag tycker nog BJ har lite annan stil, mer fokus på känsla eller vad man ska säga, även att hon inte struntar i resten för den skullen, men vet inte...tycker CD verkar ha lite mer fokus (eller kankse är mer hur dom uttrycker sig dock) på det tekniska på det lilla jag sett, men som sagt det är bara några kuser.

Dock kommer jag träna för båda, BJ är inbokad nu i Januari och så tänker jag gå CD's utbildning.
Och min nya regelbundna (eller, mer regelbunden är BJ för att hon är i närheten) är utbildad av CD så jag lär ju bli (som alltid) en total mix av allt som jag gillar ;)
Och så får jag itne glömma alla kurser jag bokat i Hellekis i sommar =kul!

Jozelle: exakt, jag plockar också hej vilt.
Saken är ju, att alla har ju sina saker dom är bäst på, och man lär sig nästan alltid något från bra tränare ju :)
Och eftersom alla har sina 'saker' som dom är bra på, så tycker jag det ger mer att träna för lite olika och därmed få en bra bredd liksom.
Plus, då är det lättare att hitta favoriter när man har att jämföra med ;)
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Vad avis jag blir! :p
Har seriöst funderat på att flytta längre söderut "bara" för att det blir närmre till tränare. Som det ser ut nu så har jag fler än en gång funderat på att åka en vecka till CD och testa träna där, vore tokroligt med trickträningen också, men även om man har pengarna så vete sjutton om det är värt typ 4 dygns resa (totalt) med hästbuss för kusen! :crazy:
Å andra sidan kan man kanske göra något liknande i Umeå istället, det borde bara bli sisådär 3 timmar på transport.


Zahlo:
Hehe ja, det misstänkte jag väl iofs. Men även om tränarna är sina egna individer så brukar dom som tränat för varandra ofta ha lite liknande tänk iaf, tänkte jag! :p
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Åh, va kul att du ska göra allt det med! Du ska till dessa ställen först, så du får berätta för mig hur det var sedan! :D Kul med mix, oxh visst är det så att alla har sina saker de är bättre på, så det blir kul att testa allt :D

Totola, nästan alla tränare erbjuder ju sig att göra endagars- eller helgkurser på bortaplan så om du får tag i ridbana och hagar, så kan du ju anordna kurs med någon tränare du gillar hos "dig". Det är om ni är ett gäng såklart :) Värt att höra om det finns intresse iaf, kanske? För den restiden du pratar om låter verkligen inte rolig! :(
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Kanske, jag har ju inte träffat BJ jag har bara hört från andra människor och CD och då känns det rätt olika, jag ska inte dra upp det som sagts på buke men som sagt det var ju väldigt längesen han tränade för henne och det var väl nåt år eller så och nu tränar han ju för BB så jag tror ändå att det e rätt stor skillnad, men som du säger så är de kanske lite liknande i tänket från början, men alla ändras ju alltid så jag vet inte:)
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Vi får upp tränare hit också, fast ca 6 mil bort. Iaf 3 riddare som brukar hålla träning. :)
Men det blir ändå rätt sällan och det är bara en av dom som funkar riktigt bra med hästen tycker jag och det vore roligt att testa någon annan/ åka på intensivträning. Lite mer som ett ridläger som sagt! ;)
Jag har tänkt många gånger att jag ska försöka ta ut tränare till samma stall som kusen står i (det finns privat ridhus som inte är bokat så ofta och möjlighet att fixa gästboxar/hagar) men tyvärr tror jag det blir svårt att skrapa ihop folk som är intresserade och som är villiga att betala för det.
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Några nya halvtråkiga bilder:

Lite vinterbus:D från den 23:e


Och lite från idag. red lite på kandar idag, det kändes bra.

 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Lite bilder på grundarbete från marken. (hoppas bilderna syns!)
Min egen, "ponny"korsning 4 år.
13067_196716658287_657293287_2989674_7586041_n.jpg

Hm... trodde jag hade fler bilder... Har inte laddat upp de, kan göra det vid annat tillfälle.
Ridbilder:
5 årig PRE hingst.
11435_194471276764_673361764_3514840_1741601_n.jpg

11435_194471271764_673361764_3514839_4976089_n.jpg

11435_194471226764_673361764_3514834_6372433_n.jpg

11435_194471191764_673361764_3514829_5284518_n.jpg

11435_194471151764_673361764_3514823_804073_n.jpg
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Stiligt, tjusigt, vackert! Jag gillar första busbilden. Ni ser så lyckliga ut :D
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Du har en fantastisk sits barbacka! :bow: Hur gör du?! Jag brukade sitta bra på min förra, men den jag har nu glider jag bara runt på.. Hon har trots allt ganska mysig trav, men där flyger jag nästan av :o Jag får liksom inget fäste... Har du möjligtvis någora tips till mig? :) :p
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Vilka underbara bilder! :love: Man blir ju alldeles lycklig!
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

hehe äsh på dessa bilderna sitter jag ju alldeles framåtlutad:D men tack tack:)
Mitt tips är väl att rida mycket barbacka, försöka komma upp i sitsen så att man inte hamnar på rumpan och så man stretchar insidan låren så avlastar man ryggen mer när man kommer upp i sitsen och det viktigaste av allt - slappna av:laugh:
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Vilka jättefina bilder ni alla har lagt upp! Kanske även jag vågar drista mig till att bidra. Jag är nybörjare inom AR sen ca 7 år tillbaka.

Beundra gärna min vackra vit! Hon (läs:jag) uppskattar det mycket. ;-)


28273510.jpg



28273514.jpg



Här rids Nellie på ring för blott andra gången. Vi är båda jättenervösa för hur det ska fungera!

29878893.jpg


29878900.jpg



Och eftersom den här tråden verkar vara en Happy Thread så kan jag kanske visa något som kanske kan avdramatisera all hysteri kring, just i detta fall AR, men även ridning i allmänhet. För visst är det väl meningen att man ska ha roligt när man rider?!

Hon ville att jag skulle åka runt med hästen några varv när jag var klar med mitt pass. Jag visste att hon skulle prata. Man jag hade ingen aning om vad hon egentligen sa...

Eminent kommentator: min ohängda syster.
Ryttare som blir utsatt: Moi.
Häst: Wacker.


Yeah! I ordered the popcorn!

http://www.youtube.com/watch?v=rsIHli0K_0Q


And the final score...

http://www.youtube.com/watch?v=CmrH_NEMNRI
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

:bow: till din syster!! absolut det roligaste jag sett på länge i hästväg :rofl:

"Yeah! I ordered the popcorn!"-kommentaren var klockren! :laugh:
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Fin häst du har och de två filmerna älskar jag! :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp