Bukefalos 28 år!

Klimakteriet-tappa hår?

bigganl

Trådstartare
Under försommaren började jag få hemska värmevallningar. Bara att inse att den tiden är kommen. Gick till hälsokost och började äta naturmedel under sommaren. I slutet av sommaren märkte jag att jag började tappa massvis med hår. Det var bara att dra fingrarna i håret så fick jag en stor tuss i handen. Det var hår överallt. Det rasade mängder och minst en tredjedel av mitt hår är borta. Jag har hår till midjan och har det ofta uppsatt i en fyrdubbel knut. Nu är det så tunt att snodden inte håller fast det ordentligt. Usch. jag vill inte tappa håret. :nailbiting:
Var till hälsokost igen och började förra veckan äta Silicea. (kapslar stora som hundvalpar så jag häller ut innehållet i vatten för att få det i mig).;)
För en månad sedan upphörde värmevallningarna (troligen tillfälligt) och då märkte jag att håravfallet också avtog.
Är det vanligt att man tappar hår när man hamnar i klimakteriet? Är det bättre att gå till vårdcentralen än att försöka få hjälp via naturmedel? Vad tror ni?
 
Sv: Klimakteriet-tappa hår?

Det har jag svårt att tro. I samband med att värmevallningarna gjorde ett uppehåll slutade jag tappa den stora mängden hår, men naturmedlet har jag fortsatt med hela tiden. Just nu fäller jag rätt normalt, men håret är ju väldigt tunt jämfört med för ett halvår sedan. Jag antar att kroppen just nu producerar mer hormoner igen. Jag hoppas Silicea hjälper.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har väldigt tunt och fint hår som alltid varit väldigt begränsande vid frisyrval mm. Har aldrig kunnat ha långt hår eller sätta upp...
2
Svar
21
· Visningar
3 453
Senast: rutans
·
R
Kropp & Själ Nån som varit med om det? På sista tiden har jag börjat tappa massvis med hår. Vi pratar inte om några hårstrån här och var eller en...
2
Svar
39
· Visningar
3 144
Senast: phie
·
Hästvård Vetetrinären har konstaterat att mitt 25-åriga halvblodssto har en skada/inflammation i en tand efter en gammal tandfraktur. Hon äter...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 993
Kropp & Själ Jag tappar massvis med hår! Min hårbotten har kliat lite till och från hela vintern, och den blir fett extremt snabbt, samtidigt som...
Svar
13
· Visningar
3 075
Senast: mino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp