Bukefalos 28 år!

Klippmaskin från Jula?

T

Tysolina

Har tittat på en klippmaskin Oester A5 1800:- men hittade en klippmaskin på Jula för 399:- som ser exakt likadan ut. Någon som har denna maskin från Jula? Vilken kvalitet är det?:confused:
 
Sv: Klippmaskin från Jula?

Klippmaskin för 399 vet jag inte. Jag köpte en för 1490 tidigare i höst, och den är bra. Är överaskande positiv till hur bra den funkade. :bow.

Undrar om det är samma? Får du den för 399 så gör du en BRA affär.

Norrland
 
Sv: Klippmaskin från Jula?

Klippmaskin för 399 vet jag inte. Jag köpte en för 1490 tidigare i höst, och den är bra. Är överaskande positiv till hur bra den funkade. :bow.

Undrar om det är samma? Får du den för 399 så gör du en BRA affär.

Norrland

Gjorde en totalmiss! Trodde du menade hästklippmaskin, :rofl: Man ska inte surfa runt alltför snabbt. :angel:

Klippmaskin för hund har jag ingen erfarenhet av alls!

Norrland
 
Sv: Klippmaskin från Jula?

Tänk på att den är har klenare motor än Oster!

Oster är på 45w,och den på Jula är på 30w!

Så ska du klippa lite grövre påäls,så kan den bli klen!
Jag skulle inte kunna klippa min riesen med den! Kanske frissa henne lite runt öron och virvlar,men ej en helklippning!
 
Sv: Klippmaskin från Jula?

Funkar den bra? Har en blandras bla pudel, shi tzu så väldigt tjock och lättovad päls. Forserar den lätt i pälsen? Eller står den och tuggar?

DEn är bra tills den blir överhettad. Köpte en begagnad så när den stendog accepterade jag det. Köpte en ny som höll 4 klippningar + småjobb. Så nej inte till helkroppsjobb på tung päls. Min hund är pudel/cocker med tät päls.
Köpte en oster till slut.

Men till småjobb ja absolut, stäng dock av den hela tiden när den ej används och låt den kallna med jämna mellanrum. Osters/andis skär passar!
 
Sv: Klippmaskin från Jula?

Jag har den.
Klipper portugisen och karln.

Samma frisyr?;)

Jag har en människotrimmer köpt till kampanjpris på Clas Olsson...men nu har jag dvärgpudel och tar det mesta med saxen. Han har dessutom mjuk tunn päls så det fungerar bra. Däremot vill jag ha en riktigt bra sax och sneglar längtansfullt på frisörsaxarna när jag är hos frissan. Den jag har nu är i 300-kr-klassen och går an, men den är inte optimal.
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 166
Senast: Acto
·
Hästmänniskan Hej! Är det någon som testat julas klippmaskin för häst? Vad tycker ni isåfall om den. :)
2
Svar
20
· Visningar
1 810
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Jag tror min klippmaskin är stulen, eller så har min totala förvirring slagit till. Snart står jag oavsett med en fullpälsad Haflinger...
Svar
18
· Visningar
986
Senast: MiniLi
·
Samhälle I Sverige då... Jag vill med 4 pers åka från Malmö till Umeå. Kollat flyg vilket skulle gå på 20 000 kr tur och retur. Det är inte...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 800
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Fästingmedel på innekatt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp