Kan man resa med familjen över jul?

Ni kanske kan, om inte redan tänkt, plocka bort nästan alla julklappar som ändå ska tillbaka sen? Det verkar riktigt knöligt att transportera både fram och tillbaka, då kanske foton på produkterna i kuvert kan få vara julklappen så finns grejerna hemma sen?

Annars kan det vara extremt mycket mer prisvärt att skicka paket med Schenker/DHL till destinationen, så slipper ni helt ränna runt med det på transporten. Och likadant tillbaka.
En idé värd att tänka på...
 
Jag som flugit manga timmar med manga mellanlandningar av varierande langd skulle definitivt kora ... nar nasta flyg ar installt eller allvarligt forsenad ar man helt stalld. Eller sitta pa ett tag som inte kommer fram i tid. 😳

Jag har kort Stockholm Vannas manga ganger och aven om resan ar ganska lang sa ar den klart overkommlig. Har i USA har jag kort kors och tvars over landet manga ganger, jag brukar kora ungefar 8 timmar om dagen (annars kommer jag aldrig fram, det ar langa strackor) da jag ocksa maste ta ut hundarna pa promenad lite da och da.
 
Jag som flugit manga timmar med manga mellanlandningar av varierande langd skulle definitivt kora ... nar nasta flyg ar installt eller allvarligt forsenad ar man helt stalld. Eller sitta pa ett tag som inte kommer fram i tid. 😳

Jag har kort Stockholm Vannas manga ganger och aven om resan ar ganska lang sa ar den klart overkommlig. Har i USA har jag kort kors och tvars over landet manga ganger, jag brukar kora ungefar 8 timmar om dagen (annars kommer jag aldrig fram, det ar langa strackor) da jag ocksa maste ta ut hundarna pa promenad lite da och da.
Aldrig varit med om strul när vi tagit flyget.
Mer än då den där insikten att jag kommer från Malmö till Umeå på tre timmar men det tar ändå en hel dag att komma fram hur jag än reser😅
 
Jag hade kört, men så är jag ju uppvuxen med att åka Lund-Vindeln. Vi brukade åka i ett svep - men med en övernattning på vägen är det ju en rätt skön resa.
Flyga är ju såklart skönt, men att ta bussen från Ume till Sorsele låter drygt imo.
Vi kör varje år två gånger tur och retur och det sliter rätt bra på barnen ändå.
Innan de kom sträckkörde vi och det tog 15 timmar om man inte stannar mer än för naturbehov. På sommarväg och körning på natten till stor del.
Jag är lite rädd att jultrafiken i landets bebodda delar ska ta många extra timmar...
 
Funderar vidare på att skicka packningen med DHL. För det är ju det som är en ångest grej just att släpa packning hit och dit. Om man flyger med handbagage och skickar resten kan man ju ta några timmar på stan och äta nåt gott...
 
Nu gäller detta inte julen, antar att priserna går upp över jul.
Jag har bokat tågbiljetter Malmö-Umeå för sportlovet för 3000kr t/r 5 personer varav tre barn. Det blir dagtåg. Skulle vi flyga så var det ungefär 10 ggr så mycket. Jag bokade i samband med att biljetterna släpptes. Ska bli spännande att åka på tågsemester!
 
Är det bara jag som är nyfiken på hur det gick? 😁
Uppdate om man undrar😃
Snälltåget Malmö Östersund och sen bussen. Gick oförskämt bra. Enda klagomålet är att det inte gick att låsa in packningen på stationen I Östersund på hemresan- då hade vi några timmar att slå ihjäl och var lite drygt att släpa på allt... I övrigt superbra och kanske inte billigt men prisvärt!!
 
Uppdate om man undrar😃
Snälltåget Malmö Östersund och sen bussen. Gick oförskämt bra. Enda klagomålet är att det inte gick att låsa in packningen på stationen I Östersund på hemresan- då hade vi några timmar att slå ihjäl och var lite drygt att släpa på allt... I övrigt superbra och kanske inte billigt men prisvärt!!
Tack för uppdatering! :)
 
  • Gilla
Reactions: Ray

Liknande trådar

Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 588
Senast: Ramona
·
Övr. Barn Min mor har länge haft en fantasi om att fira jul i en stuga i Sälen (ungefär lika länge som jag har varit utless på julen och velat...
Svar
5
· Visningar
854
Äldre Det finns många resvana bukefalister vad jag flrstått, och nu behöver jag era bästa tips gällande att köpa flygresa. Vi funderar på att...
Svar
13
· Visningar
1 150
Relationer Inte ofta nu för tiden som jag är på Buke, men nu behöver jag verkligen ha lite hjälp och ventilera lite här. I juli flyttade vi...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 295
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp