Bukefalos 28 år!

klippning av får

D

dali

har skaffat mig en egen klippmaskin till fåren:D .dom 2 jag har klippt ser för:devil: ut.finns det ingen som kan ge råd.
dessutom fick jag åka till veterinären med en lammis,hon hade blivit huggormsbiten:eek: .hela hennes ansikte är uppsvullet.så nu blir det ab och penecillin i 1 vecka.stackars liten:(
 
Sv: klippning av får

Enda rådet som finns att ge är: en bra klippmaskin med Vassa skär, bra olja och mycket tålamod :D Övning ger färdighet... Glöm inte bort att ansa klövarna också..

Om några år till, så klipper du ett får på 5 minuter och ullen blir jämnt och fint klippt över hela kroppen ;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
775
Katthälsa Det går inte förklara bort längre, Tuva har ont. Hon har i helgen börjat halta lite grann, går med lite kutad rygg och vill helst inte...
2
Svar
37
· Visningar
2 730
Senast: sthu
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 545
Senast: monster1
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
705
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp