Bukefalos 28 år!

Klura på det här med mig..

Sv: Klura på det här med mig..

In MELLAN tyglarna funkar oxå:p

Fast du kanske inte håller dom på mitten, du kanske håller dom lite för mkt åt ett håll.. ganska vanligt faktiskt när man inte sitter rakt :p Bättre med en konstant punkt som manken än en variabel som tyglar.
 
Sv: Klura på det här med mig..

Fast sitter du inte rakt kommer manken inte att hamna i mitten.. då heller:p
 
Sv: Klura på det här med mig..

Fast sitter du inte rakt kommer manken inte att hamna i mitten.. då heller:p

Exakt och det är därför man skall tänka manken mellan höfterna för att komma rakt :angel: Du kan ju inte flytta manken vettu...
 
Sv: Klura på det här med mig..

Exakt och det är därför man skall tänka manken mellan höfterna för att komma rakt :angel: Du kan ju inte flytta manken vettu...

Helt suveränt, varför i all världen har du inte skrivit det förrut:mad::mad:

Ja det blev som du sa att man automatiskt trampar ner ungefär så som jag menade så mitt råd var överflödigt:D
Helt suveränt och enkelt, det är sånt jag gillar, så mera sånt.:D
 
Sv: Klura på det här med mig..

Exakt och det är därför man skall tänka manken mellan höfterna för att komma rakt :angel: Du kan ju inte flytta manken vettu...

Så du menar att man ska titta ner ....ännu mer är på kusens öron:o

Jag har ju en häst som sätter en på vä. sidan o jag har fått hänga åt höger. tror 17 att den aldrig blir rak. Satte tränarna likadant.

det som funkade förr var att äntligen få in vä. bogen.
 
Sv: Klura på det här med mig..

Så du menar att man ska titta ner ....ännu mer är på kusens öron:o

Jag har ju en häst som sätter en på vä. sidan o jag har fått hänga åt höger. tror 17 att den aldrig blir rak. Satte tränarna likadant.

det som funkade förr var att äntligen få in vä. bogen.

Ha ha ha, nej så tänkte jag också när fio skrev det först :D Titta på manken:cool:

Men jag provade fios sätt imorse och upptäckte att det blev precis tvärtom faktiskt:idea: Det går inte att titta på manken, man måste gå på känslan att ha "manken mellan höfterna" och det suveräna var just att då kan man inte ens kolla på manken om det ska funka:devil: ja man kan väl kasta en blick ner om man är osäker:D
Jag får väl lägga till att det var så för mej då i alla fall.
 
Sv: Klura på det här med mig..

Fast du kanske inte håller dom på mitten, du kanske håller dom lite för mkt åt ett håll.. ganska vanligt faktiskt när man inte sitter rakt :p Bättre med en konstant punkt som manken än en variabel som tyglar.

Man kan också tänka att tyglarna ska vara lika nära halsen på båda sidor men jag erkänner utan vidare att ditt tips var bättre:p
 
Sv: Klura på det här med mig..

KL

Men alltså, det där är inte balanstrav för mig - alls? :confused: Balanstrav är ju att hästen trampar luft och som, i stället för som i passage landa med mjuka, fjädrande leder, landar med spända ledgångar och liksom studsar upp igen. Den utnyttjar ju inte trampmomentet till att bära upp och skjuta på, utan går uppåt fast utan att vara igenom.

Jag tycker mer han skjuter ifrån och tappar takt?

Säger som jag tror flera sagt till dig många gånger: du har för långa läder : )
sen skulle jag vilja se mycket mera variation när du ligger och travar, han har lätt att hamna i samma tempo och takt hela tiden. Tycker han ser stadig och stark nog ut för att definitivt kunna jobbas lite mera "aktivt".

:)
 
Sv: Klura på det här med mig..

Helt suveränt, varför i all världen har du inte skrivit det förrut:mad::mad:

Ja det blev som du sa att man automatiskt trampar ner ungefär så som jag menade så mitt råd var överflödigt:D
Helt suveränt och enkelt, det är sånt jag gillar, så mera sånt.:D

Ha ha ha, ibland kommer det en tråd där något tips passar in :D
 
Sv: Klura på det här med mig..

Provade i ridhuset i dag..höhö han blev tom lite arg på mig :o vilket inte händer så himla ofta.antagligen kom jag åt honom mer på ett sätt han inte räknat med :angel:
Dock var han oxå delvis väldigt spänd i dag var ett år sedan vi var i ridhuset nämligen.Får se om jag får upp nån snutt sen .
 
Sv: Klura på det här med mig..

Det där slipper du undan om du slutar böjja dens hals så mkt och börjar böjja dens kropp istället. Den är inte lösgjord och måste hålla fast sig för att stå emot halsböjningen. du kräver för mkt helt enkelt. Rid den med rak hals och böj dens kropp med ytterskänkeln istället (långt bak, rejält omvriden)
 
Sv: Klura på det här med mig..

Tja... nu lär vi tillbaka till skrittarbete i vilket fall som helst troligtvis..
Tok knas skenade med maken i dag pga ett mindre missförstånd .
kunde gått riktigt illa :crazy:

Börja om från början....börja om på nytt..Etthundrafemtioelfte gången i ordningen.
jaja..
Det som inte dödar härdar..
 
Sv: Klura på det här med mig..

Har sett ett antal hästar som inte har en bra trav. Ryttarna har som du fumderat och funderat. När de har stärkt upp galoppen ordentligt har traven kommit som ett brev på posten.
 
Sv: Klura på det här med mig..

Fast denna ser ut som och beter som sen travare..... Den traven som en ridhäst har får man sällan...typ aldrig...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp