Kluriga hundfrågor...

lady_vip

Trådstartare
Jag behöver hjälp med riktigt kluriga hundfrågor till ett läger, så hjälp nu till!!!!! Det är allt från elitförare till nybörjare, dock ska de lösa dem i lag och det ska vara lite "utslagsfrågor", så come one :D :D

Give me your best, bara det är hundförknippat så är inget dumt.

//E
 
Sv: Kluriga hundfrågor...

Kommer bara på dessa frågor så här på rak arm.

Hur många luktsinnesceller har hunden?

Svar: Över 200 miljoner luktsinnesceller, att jämföras med människans ca 5 miljoner.

Vem utvecklade träningsmetoden Shaping?

Svar: Professor B F Skinner

Hur många tänder har en hund och hur är dessa fördelade?
Mindre framtänder - ? st
Hörntänder - ? st
Premolarer (de med skärrande tuggyta) - ? st
Molarer ( de som de krossar ben med) - ? st


Svar: 42 st totalt, varav 16 premolarer, 4 hörn, 12 framtänder och 10 st molarer.

Ja, det blev bara 3 frågor, är för trött. Ska försöka komma på några vettiga kluriga frågor. :smirk: :D
 
Sv: Kluriga hundfrågor...

Tandfrågan hade jag själv funderat på, så den är utmärkt:)

Shaping, läste ju om det på instruktörsutbildingen, gud vad man glömmer sånt snabbt...

Återkom gärna:)

//E
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 214
Senast: Acto
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 138
Senast: lilstar
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 106
Senast: Zpunk
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 656

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp