Bukefalos 28 år!

Knabstrupper vänner!

Sv: Knabstrupper vänner!

Näää, kom igen... Vore kul om vi kunde hålla igång denna nu folk =D

*Putt Putt*
 
Sv: Knabstrupper vänner!

Första gången med ett ben på varje sida idag!!! :D
Längtar ihjäl mig tills jag kan börja rida (sitta) på riktigt.
 
Sv: Knabstrupper vänner!

Oj vad kul att alla skrivit och svarat! Har totalmissat detta! Här får ni bilder på min "lilla" skrutta.

5eb04fa9f8c971a084fc668bd16baaf0.jpg

bc1020b8a89804deb7fb76f2fd3664b6.jpg

0ee26dc75f32ab36665483236b0a043a.jpg

b2cf1ceb6be9449eb4d544aec7494ad1.jpg

70bdd1c85ddfde0fd2dde838e05d1edc.jpg

55a19a137dd96ef2d714902968321049.jpg

4a4f22d7cc3fe12fd2a7acada0dfd9a5.jpg

aef920daf0bcc9ecd9495d4e1ea6441e.jpg

4a04c56434d0da65a78aa47f559e7c2d.jpg

9c27e5de9f0d6540f838b9b773f47749.jpg
 
Sv: Knabstrupper vänner!

Nedrans vilken fin häst och vilken läcker färg!
Har du hunnit göra något med henne ännu?
Hoppas att du är nöjd med din nya! Hon ser verkligen trevlig ut.
 
Sv: Knabstrupper vänner!

Detta missade jag helt...

Nej så tråkigt :( Jag som sneglat länge på den hingsten!

Ja, det är jättesynd! Hade ev tankarna på att betäcka sällskapshästen med Sobel, då jag i princip dyrkade marken han gick på. En trevligare hingst får man leta länge efter.. Helt underbar kille som verkar ge toppenpsyke till sina avkommor, ialla fall de jag har pratat med som har halvsyskon till min..

Mvh Domino_s
 
Sv: Knabstrupper vänner!

Ansluter mig. Ägare till "Kossan" och sirocco

*Kossan (Point 2 Point´s Koh-I-Noor den stora heltigrerade f. 2011-04-31
*Point 2 Point´s Sirocco f2010-06-22

dsc_0184_51c05093ddf2b3672b62fa57.jpg


dsc_0192_51c050a1e087c37c43446494.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Knabstrupper vänner!

kl
Ansluter mig med är ägare till Sjögårds Mehja aka Prinsessan. Hon är född 2008 e Cippyn Red Crusader RWD5 u Liten. hon är altså en knabstruper cross. Mehja utbildas just nu i ridning och vi ska tävla dressyr i framtiden. Jag har ridit in henne själv och haft henne i snart två år.
008_51be07dee087c301f8b1b284.jpg
202_51a3bdaae087c30ce72ecb58.jpg
 
Sv: Knabstrupper vänner!

Första gången med ett ben på varje sida idag!!! :D
Längtar ihjäl mig tills jag kan börja rida (sitta) på riktigt.

Men gud vad kul, det går framåt och du ska se att du snart sitter där i galoppen och är helt överlycklig. ;)


Oj vad kul att alla skrivit och svarat! Har totalmissat detta! Här får ni bilder på min "lilla" skrutta.

Vad var din häst efter för några?
Jättefin verkligen, ursnygg färg för den delen. Hon måste vara melerad med schabraktigrering lr vad tusan det heter :o

Ja, det är jättesynd! Hade ev tankarna på att betäcka sällskapshästen med Sobel, då jag i princip dyrkade marken han gick på. En trevligare hingst får man leta länge efter.. Helt underbar kille som verkar ge toppenpsyke till sina avkommor, ialla fall de jag har pratat med som har halvsyskon till min..

Mvh Domino_s

Ja trevligt psyke vill man absolut ha på sin häst, jag vill definitivt ha det och gärna inte en häst över 150 sträcket.

Vilka hingstar finns det nu egentligen för den som är intresserad för det?
Alltså en hingst med bra gångarter, super psyke/temperament?


Ansluter mig. Ägare till "Kossan" och sirocco

Jätte fina även dessa två =)

Får man fråga om stam även på dessa tro?
 
Sv: Knabstrupper vänner!

Kl.

Själv kan jag tala om att jag äntligen tog en första ridtur igår på min tösa sen vi flyttade dit i onsdags kväll.

Innan har jag bara promenerat två ggr med henne.

Något osäker och stressad i stallet fortfarande, när man ställer upp henne på gången. Man får tala lugnt och klappa henne tills hon lugnar sig.
Stressar upp sig mer när jag försvinner ur syn för hennes del, men det blir säkert bättre när hon kommer in i att stallet faktiskt inte är farligt.

Hon är van lösdriftshäst nämligen, stått på lösdrift nästan hela sitt liv.
Stod på box när hon var 3-6mån sedan lösdrift sedan dess tror jag, lite box när hon var nyfödd givetvis men gick ut ganska snabbt på bete då hon är född slutet av Juni.

Men sen har hon stått inne fåtal stunder i box vid tex hovbölder osv.

Så det blir lite annat såhär kan jag gissa!
 
Sv: Knabstrupper vänner!

Jag är tyvärr inte medlem i er skara längre, men hade ett knabstruppersto f. -98 e. Sobel i drygt 10 år. Sålde henne för lite mer än 2 år sen och då hamnade hon i Kalmar. Men jag kan lugnt säga att om jag skaffar häst igen i framtiden lär det bli en knabbe! Underbar ras - så vänliga, kloka, stabila och samarbetsvilliga :love:

Här är pärlan jag hade:
33681_1638990180752_1416697804_1703738_7367924_n.jpg


ess3.jpg
 
Sv: Knabstrupper vänner!

Kossan *Koh-I-Noor e. Upal von norholm KNN 177 u. Dominica scrödsturp ue.Perikles christinelyst SKN19

Sirocco e. Sandokan SKN , ue Phaustino KNN 176. Har inte alla stamboksnummer i huvudet :P :banghead:
Men båda renrasiga och fullstammade.
 
Sv: Knabstrupper vänner!

Men gud vad kul, det går framåt och du ska se att du snart sitter där i galoppen och är helt överlycklig. ;)

Jaa, det är superkul! Han är så rolig att jobba med.
Första uppsittningen i förrgår = spänd som en fiolsträng.
Andra uppsittningen idag = halvslutna ögon och bara mös. :love:

Är det detta psyke som han fått tack vare Sobel månntro??
 
Sv: Knabstrupper vänner!

kl

Åh vilka fina hästar ni har allihop :love:
Jag hoppas kunna ansluta mig till denna tråd innan sommaren är slut, då jag förhoppningsvis kommer vara ägare till en alldeles egen prick.
Den som väntar på nåt gott etc :)
 
Sv: Knabstrupper vänner!

Men vad kul =D

Jag har som sagt ridit in min helt själv också, all hantering är gjord utav mig själv faktiskt. Och hon har alltid varit positiv och glad inför allt.
Så det är himla kul!

Kul med en sådan lugn kuse, allt går så mycket enklare då.

Men du, bildbevis vill vi ha på er ;)
 
Sv: Knabstrupper vänner!

Men så spännande, är det någon speciell du kikat in och så?

Jag är väldigt ny inom rasen själv, Sakura är min första prickis även om hon bara är halvt det. Men jag älskar hennes fader som visar väldigt lugn och socialbeteende.

Som sagt, är väldigt sugen på att betäcka henne om 2år då jag tänkt betäcka min arab också!
 
Sv: Knabstrupper vänner!

Nja, har kikat på flera olika och någon av dem lär det nog bli. Har bla tittat på en Sobelavkomma som var väldigt fin, dock verkade moderns halvblodsgener slagit igenom lite väl mycket för min smak, i både gångarter och exteriör, så han var mer som ett "prickigt halvblod" Har även träffat Sobel själv, han var jättefin men rätt knackig av ålder bla dålig syn så det var nog helt rätt att han fick sluta sina dagar. Tyvärr verkar synnedsättning/blindhet vara en relativt vanlig åldersåkomma hos tigrerade hästar.

Just knabbarnas temperament tycker jag är väldigt tilltalande, de verkar överlag vara väldigt trevliga och arbetsvilliga hästar.
Jag vill ha min till allsidig hobbyhäst, med huvudinriktning dressyr åt det akademiska hållet. Dvs helst en av den lite gammaldags barockmodellen.
 
Sv: Knabstrupper vänner!

Okey då förstår jag.

Ja jag skulle inte gått på sobelakomman då tex, eftersom den är för mycket halvblodsaktig för din del.

Vet inte alls vad mer du kikat på men du kommer definitivt välja rätt, känn i hjärtat.

Min 3:e häst, arabtösen skulle jag bara åka och kika på och det slutade med köp utav henne för hon vann mitt hjärta direkt.
Ägaren gick först in i boxen till henne och jag efter, tösen kommer fram till mig direkt och lägger hakan på axeln och bara stod där och mös med mig.
Hjärtat slog något dubbelslag då kan jag lova.

Lycka till!
 
Sv: Knabstrupper vänner!

Kl.

Själv kan jag tala om att jag äntligen tog en första ridtur igår på min tösa sen vi flyttade dit i onsdags kväll.

Innan har jag bara promenerat två ggr med henne.

Något osäker och stressad i stallet fortfarande, när man ställer upp henne på gången. Man får tala lugnt och klappa henne tills hon lugnar sig.
Stressar upp sig mer när jag försvinner ur syn för hennes del, men det blir säkert bättre när hon kommer in i att stallet faktiskt inte är farligt.

Hon är van lösdriftshäst nämligen, stått på lösdrift nästan hela sitt liv.
Stod på box när hon var 3-6mån sedan lösdrift sedan dess tror jag, lite box när hon var nyfödd givetvis men gick ut ganska snabbt på bete då hon är född slutet av Juni.

Men sen har hon stått inne fåtal stunder i box vid tex hovbölder osv.

Så det blir lite annat såhär kan jag gissa!

Jag tror att hon kommer bo in sig fint. Nu när det är många nya saker på en gång så kan jag förstå att hon är orolig.
Visste du inte att stall är faaarliga grejer?? :D

Och! Bildbevis ska jag såklart försöka få på min. ;)
Det blir lite klurigt att ta en bild samtidigt som man sitter på ryggen på en ovan häst men jag får försöka hitta tillfälle och bevisa att jag är tjej!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 929
Senast: hastflicka
·
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 763
Senast: sjoberga
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 753
Senast: Lhas
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 041
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp