Knäckte OS-ettan – siktar på repris i Rio

Tre hästar att välja på och färsk seger över världsettan.
Inte konstigt att Ludwig Svennerstål, 25, längtar till OS i Rio.
– Jag har aldrig varit i så bra form, ska jag slå till så är det nu, säger fälttävlansstjärnan. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/ridsport/article23137432.ab
 
Knäckte OS ettan var väl att ta i. Nu valde ju Michael Jung att ta det lugnt i terrängen och dra på sig en del tidsfel för att underlaget var för hårt. Ludwig valde att rida för fort. Alla har vi våra prioriteringar! En seger är alltid en seger och ibland så segrar förnuftet oavsett vem som vinner.
 
Knäckte OS ettan var väl att ta i. Nu valde ju Michael Jung att ta det lugnt i terrängen och dra på sig en del tidsfel för att underlaget var för hårt. Ludwig valde att rida för fort. Alla har vi våra prioriteringar! En seger är alltid en seger och ibland så segrar förnuftet oavsett vem som vinner.

Har inte Ludwigs hästar varit fräscha efteråt eller varför var det "för fort" för dem?
 
Har inte Ludwigs hästar varit fräscha efteråt eller varför var det "för fort" för dem?

Det finns en optimaltid. Michael Jung valde att överskrida denna för att spara på hästen eftersom underlaget var för hårt. ludde red ungefär 10-15:sekunder under denna tid på King Bob.

Skillnaden är att King Bob kommer inte bli aktuell för OS med sin skadehistorik, Jungs häst är den han ska ta till OS därför sparade han på den.

Jung rider inom tiden när han vill så denna segern gav han bort!

Angående din fråga så har ju Ludwigs hästar inte kommit igenom första besiktning innan dressyren på dom två senaste mästerskapen dvs VM 2014 och EM 2015
 
Det finns en optimaltid. Michael Jung valde att överskrida denna för att spara på hästen eftersom underlaget var för hårt. ludde red ungefär 10-15:sekunder under denna tid på King Bob.

Skillnaden är att King Bob kommer inte bli aktuell för OS med sin skadehistorik, Jungs häst är den han ska ta till OS därför sparade han på den.

Jung rider inom tiden när han vill så denna segern gav han bort!

Angående din fråga så har ju Ludwigs hästar inte kommit igenom första besiktning innan dressyren på dom två senaste mästerskapen dvs VM 2014 och EM 2015

Ja, jag vet. Men jag undrade om hästarna inte varit fräscha efter denna tävling, annars är de ju svårt att hävda att det var "för fort".
 
Ja, jag vet. Men jag undrade om hästarna inte varit fräscha efter denna tävling, annars är de ju svårt att hävda att det var "för fort".

Det finns ingen vinning med att rida så mkt under tiden. Nej hans häst var inte fräsch, dom jobbade rätt hårt med att kunna presentera den på vet. Besiktning dagen efter.
 
Det finns ingen vinning med att rida så mkt under tiden. Nej hans häst var inte fräsch, dom jobbade rätt hårt med att kunna presentera den på vet. Besiktning dagen efter.

Felbedöma tiden, han är ju inte i närheten av t.ex. Jungs erfarenhet. Det behöver ju inte innebära att han pressade hästarna för hårt.

Vilken av dom var inte fräsch? Och på vilket sätt?
 
Felbedöma tiden, han är ju inte i närheten av t.ex. Jungs erfarenhet. Det behöver ju inte innebära att han pressade hästarna för hårt.

Vilken av dom var inte fräsch? Och på vilket sätt?

Ja King Bob var inte fräsch alltså. Nä jag tänker inte så att han pressade hästen för Hårt... Jag bara motsatte mig rubriken. Den stämmer inte. Tycker inte man knäcker någon som väljer att ta tidsfel för att spara hästen..
 
Aspe? Jag kollar resultaten nu för jag var verkligen säker på att det bara var nån sekund, och det ser ut så i resultatlistan? Kollar jag helt galet?

Nej du har rätt, jag kom ihåg fel. Det var som jag sa i den andra tråden. Det blev 12 fel i hoppningen istället på en häst som hoppar superbra egentligen. Men pga den är så ung så fixar den inte båda. Dvs gå inom tiden och hoppa felfritt. Den hoppar ju egentligen bättre än King bob
 
Nej du har rätt, jag kom ihåg fel. Det var som jag sa i den andra tråden. Det blev 12 fel i hoppningen istället på en häst som hoppar superbra egentligen. Men pga den är så ung så fixar den inte båda. Dvs gå inom tiden och hoppa felfritt. Den hoppar ju egentligen bättre än King bob

Aha. Han kanske ville testa den lite inför OS? Hoppas hur som helst att det blir den hästen som får gå OS (den andra känns för osäkert om den håller?!) och att han disponerar krafterna klokt där.
 
OS banan är dubbelt så lång, hästen är 8 år! Personligen är jag tveksam, dock brukar just OS vara ganska enkelt så det blir nog inga problem!
 
Jung var inte i Strzegom för att vinna han var där för formkoll och den får väl sägas vara ganska bra på hans egna förstahandsval till Rio som hela tiden varit fischerTakinou men som hade en dipp i hoppningen i CIC3* Wiesbaden och CIC* Kreuth. Även fischerRocana var i fin form efter att senast gått CCI4* Kentucky.

King Bob fick däremot trava upp två gånger i Strzegom och det efter terräng i kort klass..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En publikfriande variant av terrängritt väntar i Friends, långt från en riktig fälttävlan.Men för Ludwig Svennerstål och resten av...
Svar
0
· Visningar
315
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson surfar vidare på silvervågen från OS i Rio. Idag vann han Grand Prix-hoppningen i nya topptävlingen Elmia Scandinavian...
Svar
0
· Visningar
367
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Vilan är över för All In, den lilla bruna hästen som hoppade hem ett silver i OS men glänste som guld. I helgen gör han sin första start...
Svar
0
· Visningar
688
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu är de första OS-hästarna på väg till Rio. Med på planet från Liege i Belgien var de fem svenska fälttävlanshästarna. De servas av en...
Svar
0
· Visningar
257
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Hiss och diss del 5
  • Semester.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp