Bukefalos 28 år!

" Knäppa" hundar, vad har din/era för egenheter?

Sv: " Knäppa" hundar, vad har din/era för egenheter?

Ipod rapar (ljudligt) och har ett fantastiskt roligt minspel. Man ser precis om han är förorättad, sur, fundersam eller vad han nu kan vara på för humör :D
 
Sv: " Knäppa" hundar, vad har din/era för egenheter?

Glömde...

Min är tokig i gräs i alla dess former. På sommaren kan hon slänga sig ner i gräset och åla runt och rulla och släppa bakbenen efter sig. Samma med hö/ensilage, helt tokig.

Och sen har jag inte sätt en hund som äter som mycket gräs som hon. Hon går verkligen och beter:eek: Samma här med hö. Så när hon är med i stallet så får jag passa så att hon inte äter för mycket hö. Har hänt mer än en gång att det har kommit ut mera hö än något annat om jag säger så:angel:

Och bollen, hur kunde jag glömma bollen? Hon hade en boll med ett snöre på. Denna boll brukade hon ta tag i snöret och sen skaka på huvudet och "döda" bollen. Med följd att hon slog sig själv i huvudet med bollen. Detta gjorde i stort sätt varje gång jag kastade bollen...
 
Sv: " Knäppa" hundar, vad har din/era för egenheter?

Nelly vänder rumpan till och sprätter när hon vill leka (en dp-grej kanske, ser att Blueberrys också gör så). Hon älskar att sola, varma sommardagar lägger hon sig gärna på asfalt, mitt i solen.

Iggy blir alldeles till sig av lycka när det snöat, då öppnar hon munnen, sänker huvudet och skyfflar in snö medans hon springer. Hon kan inte somna utan täcke, det spelar ingen roll om det är jättevarmt.
 
Sv: " Knäppa" hundar, vad har din/era för egenheter?

Billy pratar, han har massor av olika ljud och är bra på att kommunicera med "rösten". Han ler dessutom när han träffar någon han tycker om.
Och när han blir riktigt, riktigt busig vill han bli jagad, det är det roligaste han vet. Då sänker han liksom bakbenen och "sätter under sig", som det heter på hästspråk, och sen är det busrus som gäller. Han sprätter dessutom med bakbenen när bjuder in till lek, det är oerhört underhållande.
När han lägger sig i sängen gör han det med sådan kraft att ALLA som ligger där märker av dunsen. Han väger 6,5 kilo, vår säng är 160 cm bred och vi har en madrass i memory foam :D

Han är väldigt morgonpigg och ÄLSKAR att väcka Ivan.
http://youtu.be/J4knzmLxEPA
http://youtu.be/6wm3hCAKDts

(På filmerna hör även en del av alla hans ljud)


Ivan älskar sängen. Han älskar att sova lääänge och ofta och har ett dåligt morgonhumör. Ofta har han även morgonfrilla, när öronen står åt alla håll. När han ska gå och lägga sig på kvällen vill han gå in under täcket i min axelhöjd, för att sedan krypa hela vägen ner till fötterna och helst somna i min hålfot. Då kommer han upp, ställer sig på kudden och väntar - och om jag inte lyfter på täcket tillräckligt snabbt får jag en smocka. Han är för härlig ;)

Han älskar solen också, och kan placera sig i de mest udda ställningar på konstiga ställen om det innebär en stund i solen. När vi inte är hemma brukar han lägga sig på köksbordet och sola.

Han är väldigt bortskämd pga ursöt och *väldigt speciell*, men skriker rakt ut (tänk djungelvrål) när han tycker att det blir orättvist. Ivans ljud är väldigt udda, jag har aldrig hört en hund som låter likadant. Det är verkligen monsterljud.

Stackars Ivan, vilken plåga :D
 
Sv: " Knäppa" hundar, vad har din/era för egenheter?

*kl*

Hittills har jag aldrig träffat en hund som håller på riktigt såhär (och ofta morrar som en komplett galning samtidigt också): http://www.youtube.com/watch?v=RMccXNn0pEU :love::love: Hon gör det inte bara när jag säger åt henne att lägga sig, utan kan börja sprattla runt sådär helt "av sig själv" flera gånger i veckan, nästan dagligen.

Hon slåss om man inte klappar också. Lägger sig PÅ mig när vi ska sova på nätterna. Pratar massor. Drar av mig vantarna/handskarna om hon får tråkigt på promenaden och börjar sedan kasta runt dem (hon har lärt sig helt själv hur man drar av dem). Solar. Skrikpiper när hon vill springa. Låter helknäppt när hon ser hundkompisar hon gillar (strax efter 55 sek här: http://www.youtube.com/watch?v=GZJYxkmIDF0).

Kort sagt älskar jag att min hund är knäpp och varje dag får mig att skratta högt åt allt som hon hittar på. Hon är fantastiskt påhittig och smart.
 
Sv: " Knäppa" hundar, vad har din/era för egenheter?

underbart! :bow:

Dina hundar verkar himla härliga :love:
 
Sv: " Knäppa" hundar, vad har din/era för egenheter?

Båda mina hundar kan sjunga :). Loke föredrar Bod Dylan, men tackar inte nej till andra låtar med munspel, dragspel och fioler. Sarek sjunger bara till en enda låt, Walk the Line med The Tallest Man on Earth. Jag ska försöka få det på film någon dag, innan Loke blir helt döv.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Någon som har el har haft en tik som man kan se som dominant i flock med annan/andra hundar? Hur har det visat sig? Funderar över min...
2
Svar
26
· Visningar
2 009
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
785
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 776
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp