Bukefalos 28 år!

Knyta sadelgjord?

I

IslaBonita

Med min häst följde en Westernsadel. Skitkul! MEN, på högersidan är gjorden som ett spänne med långt mellan hålen i "bandet" som sitter i sadlen.

På vänster sida är det en ring och sen ska man dra igenom bandet genom där och göra någon form av knut eftersom det inte finns något spänne.

Jag har blivit visad hur man gjorde den här knuten men att få till det?? Hur jag än knyter så känns det aldrig riktigt säkert. Dessutom blåser hästen upp sig när jag ska spänna. På min andra sadel kan jag ju spänna efter hand, men att knyta upp den här satans knuten är ju ett helt företag?

Kan någon westernmänniska ge mig ett tips?

Sadeln är för övrigt väldigt skön att rida i, och det vore kul att veta vad det är för sadel. Den är märkt med "nashleather och USA" vilket jag gissar inte säger så mycket. Var sitter eventuella märken?

Yihaa! :laugh:
 
Sv: Knyta sadelgjord?

Tack! Nu blir det bara till att försöka utan hjälp av dator och internet! :laugh:
 

Liknande trådar

Utrustning Hästen (Islandshäst) behöver en ny sadelgjord. Hon har lättare sadeltvång och en husse som är väldigt svag i armarna. Jag söker därför...
Svar
13
· Visningar
3 363
Senast: svea
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 292
Senast: Karminnie
·
Träning Jag rider en sjuårig islandsvalack som är grundutbildad men som har fått göra lite som han velat senaste halvåret pga av att ägarna...
Svar
1
· Visningar
1 058
Senast: sandrafors
·
Western Jag har ett problem med sadelgjordar. Min sadel är nerskuren i sidorna vilket gör att jag måste ha en ponnygjord till den. Jag är lite...
Svar
2
· Visningar
996
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp