Bukefalos 28 år!

Könssterotypa annonser!

Luff

Trådstartare
Klickade mig in på sida där det låg uppe annons för ett större evenemang. Nu är jag irriterad.
Mammor, mostrar, döttrar och kompisar tros vara intresserade av att få biljetter till detta i julklapp.
Mailade direkt marknadsföringsansvarig och frågade varför dom exkluderade min make (han har inga kompisar som han byter julklapp med).
Ska bli spännande att se om dom svarar och vad dom i så fall har för anledning.
Är reklambranschen så dåligt uppdaterad? Hur kan man 2016 utforma annonser så?
 
Klickade mig in på sida där det låg uppe annons för ett större evenemang. Nu är jag irriterad.
Mammor, mostrar, döttrar och kompisar tros vara intresserade av att få biljetter till detta i julklapp.
Mailade direkt marknadsföringsansvarig och frågade varför dom exkluderade min make (han har inga kompisar som han byter julklapp med).
Ska bli spännande att se om dom svarar och vad dom i så fall har för anledning.
Är reklambranschen så dåligt uppdaterad? Hur kan man 2016 utforma annonser så?

Vad var det för evenemang? Ladies Night? ;)
 
Klickade mig in på sida där det låg uppe annons för ett större evenemang. Nu är jag irriterad.
Mammor, mostrar, döttrar och kompisar tros vara intresserade av att få biljetter till detta i julklapp.
Mailade direkt marknadsföringsansvarig och frågade varför dom exkluderade min make (han har inga kompisar som han byter julklapp med).
Ska bli spännande att se om dom svarar och vad dom i så fall har för anledning.
Är reklambranschen så dåligt uppdaterad? Hur kan man 2016 utforma annonser så?
Svar ja
Jag tycker annonser, reklam etc är könsstereotypa. Och därmed trista!
 
Min lokala travbana brukar annonsera för tjej- respektive grabbkvällar och jag blir irriterad varje gång jag ser dem...

Annonserna för "tjejkvällerna" brukar ha rosa tema och med upplysningar om att kvällen innehåller modevisning, nagelvård, makeup etc. Själva travdelen nämns knappt och verkar vara sekundär. Annonserna för "grabbkvällarna" går ofta i svart/grått och har ingen tillstymmelse till modevisning eller så utan det är travsnack med killgänget som gäller. :meh:
 
Klickade mig in på sida där det låg uppe annons för ett större evenemang. Nu är jag irriterad.
Mammor, mostrar, döttrar och kompisar tros vara intresserade av att få biljetter till detta i julklapp.
Mailade direkt marknadsföringsansvarig och frågade varför dom exkluderade min make (han har inga kompisar som han byter julklapp med).
Ska bli spännande att se om dom svarar och vad dom i så fall har för anledning.
Är reklambranschen så dåligt uppdaterad? Hur kan man 2016 utforma annonser så?
Ja det är verkligen en bransch som är noga att upprätthålla stereotyperna. Det känns inte direkt nytt och fräscht. Vad går de för utbildningar egentligen?

Till och med på min mansdominerade arbetsplats har de börjat använda ordet hen när vi pratar om framtida rekryteringar. De insåg när de anställde mig att de inte vet om det ska bli en kvinna eller inte en kvinna nästa gång. Allt kan hända. Och männen har inte en chans mot mig kunskapsmässigt ;) Fast de trodde att jag skulle vara en man.

DET är utveckling. Inte att de hade gamla tankar, utan att de faktiskt lärde sig nytt och tänkte om :love:
 
Tyvärr är det väl för att det funkar för att klämma ur några kronor till.

Jag tror att det är vi som konsumenter som måste lära oss att bojkotta sådana varor som annonseras på det viset om det ska bli någon förändring. Men sen är frågan om alla vill ha en förändring, ibland tvivlar jag.
 
Jag tittade på huset ändå. Påpekade den töntiga texten... "ja, alla tycker ju som de vill".
Kommer inte att köpa det.... överprisat ruckel :)
Ja, precis så tänkte jag också när jag såg den där annonsen på hemnet.
Så mycket jobb....... :crazy:

Vad bra att du sa till om den töntiga texten. :bow:
Helt obegripligt att marknadsföra ett hus på det sättet år 2016. :meh: Av en kvinna, dessutom. :banghead:
 
Jag stör mig på sådana annonser i säljgrupper på Facebook och liknande . Tex en bild på en rosa overall med texten "Vinteroverall stl 116 till tjej". Betyder det att de inte säljer till mig om jag vill köpa den till en pojke liksom :banghead:
Jag ser ju bilden. Det är väl upp till mig :confused:
 
Tyvärr är det väl för att det funkar för att klämma ur några kronor till.

Jag tror att det är vi som konsumenter som måste lära oss att bojkotta sådana varor som annonseras på det viset om det ska bli någon förändring. Men sen är frågan om alla vill ha en förändring, ibland tvivlar jag.
Ibland känns det som att det inte finns så mycket att välja på. Utbudet är liksom det som finns och ibland ville jag ha det innan töntig reklam.
 
Idag fick jag nästan psykbryt på den här annonstexten på fb:
En hel back Duplo med diverse bitar. (Backen ingår inte) Både till kille och tjej.
Pris: Bud


Jag är sååå sugen på att kommentera något spydigt. Men det gör jag inte. Jag knyter näven i fickan och blir uppgiven istället.
 
Idag fick jag nästan psykbryt på den här annonstexten på fb:
En hel back Duplo med diverse bitar. (Backen ingår inte) Både till kille och tjej.
Pris: Bud


Jag är sååå sugen på att kommentera något spydigt. Men det gör jag inte. Jag knyter näven i fickan och blir uppgiven istället.
Jamen just Duplo måste ju sorteras efter kön ju. Små barn förstååår inte annars.
 
Och nu har vi inte feministisk snöplogning längre. Vi har hen-plogning för att underlätta för alla oavsett kön att tex köra barnvagn till förskolan ;) Vad sjutton, vi börjar ju känna oss i framkant :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp