Bukefalos 28 år!

Köpa galoppör?

Sv: Köpa galoppör?

Du kan få det nitat spelar ingen roll för galopp så vitt jag förstått .Det är inget nytt pass utan endast i hop nitat som alla pass ska vara from nästa år.
 
Sv: Köpa galoppör?

fred skrev:
Du kan få det nitat spelar ingen roll för galopp så vitt jag förstått .Det är inget nytt pass utan endast i hop nitat som alla pass ska vara from nästa år.

jag vågar typ inte skicka in mitt pass till dem....
en i stallet, hennes pass tappade de bort, å skickade en ANNANS pass till henne... var hennes är finns det ingen som vet...
seriösa klubben lixom... jag vill hålla i mitt pass när de stämplat ihop det :cool:
 
Sv: Köpa galoppör?

Jo, jag såg ditt PM, tack. Och jag skall med anledning av detta kolla med dem igen.. ägarbytet är registrerat hos SGF redan vid köpet av brunte men är inte infört i passet. jävla soppa alltså.. :(
 
Sv: Köpa galoppör?

undefined :) Grattis om du köper en f.d galoppör...de e helt underbara hästar.....hade jag haft pengar hade jag köpt en i stallet nu......du behöver inte låta dem vila så länge, beroende p varför den är tagen ur tävling.....oftast behöver dom bara lite mer omtanke o kärlek om dom kommer från ett större tävlingsstall........men dom är så ärliga i sig själv att bara du visar dom var dom hör hemma o vem som älskar dom ger dom allt för dig!
kramizzzzzzar o lycka till.
 
Sv: Köpa galoppör?

Jag köpte den hästen som du syftar på. Hon står iaf hemma i mitt stall nu...

Visst var hon verkligt billig men det vrkar vara en trevlig häst. tyvärr krubbiter hon men tydligen gör nästan alla hästar efter Jalmood det. Hon biter mest när hon äter.

Hon veterinärbesiktigades ua på allt.

Nu har jag bara ägt henne sen i måndags så jag vet inte så mkt om henne än men lugnare häst får man leta efter verkar det som.

Jag har förhoppningsvis hittat min blivande fälttävlansstjärna. Hon kommer nog bli en bra uppbackning för mina halvblod iaf. :)

Här är hon iaf..

PICT1697.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Köpa galoppör?

Ja skit..... har nog förstört denna tråden med orelaterade ämnen om pass nu, ber om ursäkt. Men håller också på och försöker reda ut allt med dem ÅTERIGEN innan jag vågar skicka in passet....

du får gärna pm:a mig hur det går för dig så kanske vi kan utbyta lite information...
 
Sv: Köpa galoppör?

du får ju bjuda på en STÖRRE bild!!! ;)

krubbitningen blir man GALEN på... känns som att jag håller på å strypa min pålle med remmen... hon har ju lärt sig snappa luft oxå...
fast allt e bättre om hon är nöjd, minsta lilla missnöje leder till luftsnappning (typ om hon inte får uppmärksamhet när hon vill)...




var det inte MOODIG som inte skulle gå på galoppen???
har iaf sett pållen i programmet eller om det va anmälningslistor ;)
 
Sv: Köpa galoppör?

Innan jag köpte min Z'Ore var jag och kollade på Euro Recruit (Jalmar) som också är efter Jalmood.. inget kul alls..

Har en bekant som äger en trevlig valack som heter Say It Again som också är efter Jalmood.
 
Sv: Köpa galoppör?

Min hovslagare, som har galopphästar, sa att han aldrig sett en häst efter Jalmood som inte krubbiter. Tydligen nedärver han det.
Det verkar ju stämma.....haha
 
Sv: Köpa galoppör?

Snart kommer större bilder. Lovar! :D
 
Sv: Köpa galoppör?

Varför var inte den något kul då?
 
Sv: Köpa galoppör?

Ni som är osäkra på passen och inte litar på galopp förbundet, ta då kontakt med ridsports förbundet. De om några borde väl veta vad som gäller deras medlämmar!! Jag måste säga att det är lite märkligt att ta upp en fråga som denna HÄR i ett forum där man inte har någon aning om vem som svarar och huruvida dessa över huvud taget vet någonting om saken…

Passen har genomgott någon form av förändring, vad jag vet så får de i galoppförbundet registrerade unghästarna numera färdiga pass. Själv har jag en 2 och en 3åring med det nya passet. Det vill säga åtminstone 2002 användes dessa. Har du tänkt att föra ut hästen ur landet så ta kontakt med den institution som vanligtvis utför pass för (rid)hästar och fråga dem huruvida passet är giltigt eller ej. Om du är osäker så kopiera för guts skull passet och skicka in det så någon behörig människa för ta sig en titt på det!

På Galoppförbundet har de liksom alla andra kontor massor med folk på semester, med tanke på att Täby Galopps sekretariat befinner sig i total kaos, så gör det säkert det där också. Kanske är det bara ett missförstånd och en person som fortfarande låg kvar i det gamla systemet som har skapat denna förvirring.
 
Sv: Köpa galoppör?

Han hade varit utlånad till Strömsholm och där hade han fått ett rejält och riktigt fult sadeltryck på manken. Han var dessutom i (iaf vad jag tyckte) ett allmänt dåligt skick.. Jag blev erbjuden att köpa honom för en spottstyver men avstod.
 
Sv: Köpa galoppör?

Vi har haft en efter Jalmood som INTE var krubb bitare men däremot så vävde hon något grönjälvligt...............(tror hon var en av dom första Jalmood avkommorna i sverige!) Jättetrevlig men med riktigt pissig trav och väldigt begränsad hoppning...
 
Sv: Köpa galoppör?

Halloj, är lite nyfiken på vilken häst du menar. Hennes namn alltså?
 
Sv: Köpa galoppör?

Phuu....! Det är inte min häst du menade. Min väver emellanåt (e Jalmood)
 

Liknande trådar

Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
437
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
243
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 757
Senast: Lobelia
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
592
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp