Bukefalos 28 år!

Av villkoren i de här säljarbesiktningarna framgår att den endast omfattar bostadshuset och inte garage och gästhus. Det ingår inte heller en kontroll av el, värme, vatten, ventilation, gas, avlopp, altan, dränering med mera. Man undantar också fel som inte har uppmärksammats på grund av säljarens bristande medverkan vid försäljningen. Den omfattar alltså långt ifrån allt som ingår i en överlåtelsebesiktning, som en köpare av ett hus måste utföra för att ha uppfyllt sin undersökningsplikt.
Här står det ju om vikten att läsa villkoren så man blir medveten om vad som gäller.

Tyvärr (måste jag säga) är det nog svårt att få säljare att släppa de där försäkringarna när de väl skaffat dem. Åtminstone i ett lättsålt område. Köparen till vårt förra hus hade ju fått betala bra mycket för att jag skulle vilja släppa på den försäkringen. Vi hade andra köpare att släppa det till. Nu var det dock inte varudeklarerat utan ett annat bolag, vilket jag upplevde hade lite sjysstare villkor än Anticimex.
 
Se upp för mäklarnas förbesiktningar

Den här typen av avtal mellan säljare och mäklarfirma innebär att säljare försäkrar sig mot dolda fel. Du som köpare ska då, vid eventuellt fel, kunna få ut pengar från mäklarfirman/försäkringsbolaget istället. Men handlar det om fel som du borde ha kunnat upptäcka hamnar det under undersökningsplikten och då kan du inte hänvisa till mäklarens besiktning för du som köpare har inget avtal med besiktningsföretaget, säger Daniel Gustafsson, jurist vid Konsumentverket.
.......
Sedan är det också så att du som köpare måste uppfylla din undersökningsplikt om du i framtiden vill kunna få ersättning för dolda fel och eftersom avtalet inte är mellan dig och besiktningsmannen står du där med byxorna vid knäna när det väl händer något om du inte själv anses ha uppfyllt den.
.......

En annan fördel när du har anlitat en egen besiktningsman för överlåtelsebesiktning är att ni då har ett avtal sinsemellan. Skulle det finnas fel som borde ha upptäckts vid besiktning har du en motpart du kan ställa mot väggen.

– Köparen uppfyller inte per automatik undersökningsplikten med egen besiktningsman, det kan vara så att besiktningsmannen missar något och då får köparen ta det. Men däremot kan köparen rikta anspråk mot sin besiktningsman. Det kan den däremot inte mot säljarens eller mäklarens, säger Daniel Gustafsson.
 
Nej, såklart ska man inte täta igen precis överallt så att huset blir rena bunkern. Men t ex gamla fönster kan vara lite väl otäta, eller så kan det finnas någon glipa där det egentligen inte ska vara en för självdragets skull. Det är den typen av saker jag menar när jag skriver att man ska se upp för platser där värmen kan läcka ut. Det är inte särskilt avancerat att åtgärda själv så länge man sätter sig in i vad som är rätt innan man börjar, så jag tycker att det är onödigt att slå på stora trumman om att man kan sabba allting. Det är sådant som gör att många tror att det är jättekomplicerat att bo i hus.
Nja, som sagt, mer eller mindre alla hus i vårt förra område som "tätat" massa saker hade samma problem som vi. Man såg det i var och varannan husannons där när de lagt upp besiktningsintyg. Min bror har precis köpt ett hus som peppar peppar inte har droppande på vinden (än?) men de tidigare ägarna har gjort precis så som det gjordes i vårt hus och han har verkligen ingen luft i huset. Tills vidare har han fönster på glänt för miljön blir otrevlig. Ventilation blir väl första jobbet han gör ser det ut som. Många hus vi kollat annonser på (både jag och brorsan) har samma problem. Det är extremt vanligt och därmed viktigt att varna för. Både för sin egen hälsa och husets hälsa.
 
Här står det ju om vikten att läsa villkoren så man blir medveten om vad som gäller.

Tyvärr (måste jag säga) är det nog svårt att få säljare att släppa de där försäkringarna när de väl skaffat dem. Åtminstone i ett lättsålt område. Köparen till vårt förra hus hade ju fått betala bra mycket för att jag skulle vilja släppa på den försäkringen. Vi hade andra köpare att släppa det till. Nu var det dock inte varudeklarerat utan ett annat bolag, vilket jag upplevde hade lite sjysstare villkor än Anticimex.
Fast du behöver ju inte släppa någon försäkring, ett dolt fel är ett dolt fel, men ev fel som hade upptäckts vid en grundlig besiktning är inget dolt fel och då står köparen där med rumpan bar.
 
Fast du behöver ju inte släppa någon försäkring, ett dolt fel är ett dolt fel, men ev fel som hade upptäckts vid en grundlig besiktning är inget dolt fel och då står köparen där med rumpan bar.
Ja dilemmat med varudeklarerat (då) var väl att hittades ett fel i ett rum tog de ingenting. Alls. Då skulle vi per automatik räkna med att allt behövde gås igenom extra och då skulle det där eventuella extra felet hittas (eller att vi bara skulle anta att allt var fel). Minns inte exakt vad det var men det var något med någon klämring i badrummets avlopp och då skulle vi räkna med att det var slarvgjort, varför de inte ville ta -vad det nu var- som upptäcktes senare. Så de verkade räkna ett helt rum som en... Enhet liksom. Det fanns ju en anledning till att vi bröt bort stadig råspont och la helt nytt vid takomläggning när de hade konstaterat svartmögel, istället för att bara tvätta. Hade det dykt upp något annat skulle de väl sagt samma där; att vi skulle räknat med att allt där var felgjort. Men vi hade finaste taket på gatan sen i alla fall 🤷
 
Ja dilemmat med varudeklarerat (då) var väl att hittades ett fel i ett rum tog de ingenting. Alls. Då skulle vi per automatik räkna med att allt behövde gås igenom extra och då skulle det där eventuella extra felet hittas (eller att vi bara skulle anta att allt var fel). Minns inte exakt vad det var men det var något med någon klämring i badrummets avlopp och då skulle vi räkna med att det var slarvgjort, varför de inte ville ta -vad det nu var- som upptäcktes senare. Så de verkade räkna ett helt rum som en... Enhet liksom. Det fanns ju en anledning till att vi bröt bort stadig råspont och la helt nytt vid takomläggning när de hade konstaterat svartmögel, istället för att bara tvätta. Hade det dykt upp något annat skulle de väl sagt samma där; att vi skulle räknat med att allt där var felgjort. Men vi hade finaste taket på gatan sen i alla fall 🤷
Och hade ni gjort en egen besiktning hade svartmöglet upptäcks och att avloppet var felmonterat.
 
Och hade ni gjort en egen besiktning hade svartmöglet upptäcks och att avloppet var felmonterat.
Vi visste båda delarna. Det stod som sagt i besiktningsprotokollet och vi hade såklart varit på vinden. Det var ett annat fel jag inte minns som inte upptäckts men då rummet verkade räknas som en enhet skulle vi förstå att det var fler fel. Den delen hade jag missförstått när jag läste villkoren. Jag förstod det som att felen var det vi hade att rätta oss efter. Inte att vi skulle förstå att det var fler saker som inte stod med vi inte kunde få något för. Men det gjorde ju inget, vi hade våra aningar om bl.a badrummet.
 
Hur svårt är det att bo i hus?
Det är inte alls speciellt svårt. Jag älskar att bo i mitt lilla hus och jag hade ingen som helst kunskap om att bygga eller om vatten eller liknande när jag flyttade in.

Vad bör jag tänka på?
Hur mycket måste man ha sparat ifall att något händer, har alla flera hundra tusen kronor eller miljoner?
Alltså, jag tror att de flesta jag känner är lika fattiga så det finns inga stora pengar. I värsta fall kan man köpa ett begagnat kylskåp eller köpa ett på avbetalning. De flesta jag känner som äger hus har inga stora summor att röra sig med och ska de renoveras så renoveras en sak i taget. Tapeter är skitdyrt så många kompromissar och köper på utförsäljningar mm och det är kanske inte deras första val, men det är beboeligt och någorlunda fint. Det är få som köper rullar för 4000:-/rullen, även om det givetvis finns de som gör. Men de flesta vanliga dödliga gör ju inte det.

Sen ska man komma ihåg att de allra flesta bor inte sådär style:at som folk i inredningstidningar gör.

Vad är bäst och sämst med att bo lite lantligt som mitt hus ligger?
Och jämfört med lägenhet vad upplever just ni vad som skiljer sig mest?
Det bästa med att bo på landet som jag gör är att jag inte har några grannar som stör. Och jag stör inga grannar! Hunden kan stå och skälla på vad hon nu skäller på ner mot skogen utan att någon annan än jag stör mig, tuppen kan gala utan att någon annan stör sig också. Jag kan gå omkring naken i trädgården utan att någon ser. Friheten det innebär att alltid få göra som man själv vill är underbart!

Jag gillar att odla och jag odlar massor med egen mat på sommaren. Det är en härlig känsla att skörda och pilla i trädgården, och att göra det fint med blommor mm.

Älskar att bo själv på landet! Bästa jag gjort är att flytta ut från stan och köpa mitt eget ställe. Så länge läget är bra hade jag inte varit så noga med skicket. Bor man 20 år i ett hus kommer man någon gång under de åren få renovera och fixa. Så är det bara och det är bara att gilla det läget. Det fina är att kan man ingenting själv så kommer man lära sig när det krisar, men det finns alltid någon att ringa ifall det är helt galet.

Det första du ska lära dig är att stänga av vattnet på huvudkranen in i huset. Får du en läcka någonstans så behöver det stängas av direkt. Samma sak med att byta säkringar mm. Och är det inte uppmärkt ordentligt så skriv på proppskåpet vilken säkring som går till vad så slipper du leta efter det varje gång. Man lär sig med tiden. Jag lärde mig tex att det är helt normalt att inte kunna ha tvättmaskinen och torktumlaren på i samma kontakt i ett gammalt hus (proppen gick). Så där har jag en annan lösning nu. Och det är helt okej. :)
 
När tar man kontakt med besiktningsmannen? Mäklaren och säljaren vill ha en snabb affär och att vi ska bestämma innan söndag när ordinarie visning är. Jag smsade mäklaren ikväll och frågade om jag kan titta på huset på torsdag kväll istället för att få mer tid. Jag måste också få in i kontraktet att jag behöver få min nuvarande lägenhet såld. Men jag kan ju inte skriva kontrakt innan besiktning, hur gör jag?

Jag har en fuktskada i min lägenhet som Trygg Hanna ska stå för renoveringen. Jag anmälde i oktober och har legat på dom sen dess men får inte den hjälpen dom lovar så kommer nog också byta försäkringsbolag. Kommer ringa ännu en gång imorgon.

Det finns saker att fixa men jag behöver inte perfektion. Jag gillar att det verkar vara helt annorlunda mot allt jag sett. Som min bror som är tvärtom som har köpt ett helt nybyggt parhus helt i vitt. Jätte, jätte fint men inte jag.

Jag tänker två saker. 1. Jag måste kunna flytta in utan någon stor renovering. Små saker är okej men inget stort
2. Jag måste få ordning på trädgården men där tänker jag vara så slösaktig att hyra in en firma för nästan allt ska bort. Det hade bort ett äldre par där som inte orkade hålla koll på trädgården så den har tagit över helt. Jag ser att altanräcket behöver slipas och målas men det kan jag ju göra nu i sommar.

Jag vill väldigt gärna bli självständig och våga prova och se ifall jag klarar mer än jag tror.

Angående staket
Mitt hus har alltid något som behöver fixas, men jag tar det eftersom jag har tid och råd. En del gör jag själv, annat lejer jag bort. Jag har också drygt 3000 kvm tomt som jag låtit hägna in så hundar och höns får gå lösa och vildsvinen hälsar på hos grannarna istället. 😉
Vad har du för sorts staket? Det kommer inte gå att hänga in hela tomten för en del av den är skog. Vad kostar det och kan man göra det själv?

P.s. Jag har tagit min sömnmedicin utan att känna effekt men om texten är lite konstig beror det pga medicinerna :angel: :p
 
Jag lärde mig tex att det är helt normalt att inte kunna ha tvättmaskinen och torktumlaren på i samma kontakt i ett gammalt hus (proppen gick). Så där har jag en annan lösning nu. Och det är helt okej. :)
Tror att jag gav ett par tusenlappar, 10 min jobb inkl säga hej och visa proppskåp, för att säkra upp. Jag kunde inte ha dammsugaren och.. oj vad var det nu.. någon akvarieutrustning tror jag det var igång samtidigt så det där är hyfsat lätt ordnat om man önskar hitta en lösning :)
 
När tar man kontakt med besiktningsmannen? Mäklaren och säljaren vill ha en snabb affär och att vi ska bestämma innan söndag när ordinarie visning är. Jag smsade mäklaren ikväll och frågade om jag kan titta på huset på torsdag kväll istället för att få mer tid. Jag måste också få in i kontraktet att jag behöver få min nuvarande lägenhet såld. Men jag kan ju inte skriva kontrakt innan besiktning, hur gör jag?

Jag har en fuktskada i min lägenhet som Trygg Hanna ska stå för renoveringen. Jag anmälde i oktober och har legat på dom sen dess men får inte den hjälpen dom lovar så kommer nog också byta försäkringsbolag. Kommer ringa ännu en gång imorgon.

Det finns saker att fixa men jag behöver inte perfektion. Jag gillar att det verkar vara helt annorlunda mot allt jag sett. Som min bror som är tvärtom som har köpt ett helt nybyggt parhus helt i vitt. Jätte, jätte fint men inte jag.

Jag tänker två saker. 1. Jag måste kunna flytta in utan någon stor renovering. Små saker är okej men inget stort
2. Jag måste få ordning på trädgården men där tänker jag vara så slösaktig att hyra in en firma för nästan allt ska bort. Det hade bort ett äldre par där som inte orkade hålla koll på trädgården så den har tagit över helt. Jag ser att altanräcket behöver slipas och målas men det kan jag ju göra nu i sommar.

Jag vill väldigt gärna bli självständig och våga prova och se ifall jag klarar mer än jag tror.

Angående staket

Vad har du för sorts staket? Det kommer inte gå att hänga in hela tomten för en del av den är skog. Vad kostar det och kan man göra det själv?

P.s. Jag har tagit min sömnmedicin utan att känna effekt men om texten är lite konstig beror det pga medicinerna :angel: :p
Vet inte om jag missförstår men byt inte försäkringsbolag mitt i en anmäld skada. Ligg på dem du har istället. Det nya lär inte ta den skadan när den redan finns.
 
När tar man kontakt med besiktningsmannen? Mäklaren och säljaren vill ha en snabb affär och att vi ska bestämma innan söndag när ordinarie visning är. Jag smsade mäklaren ikväll och frågade om jag kan titta på huset på torsdag kväll istället för att få mer tid. Jag måste också få in i kontraktet att jag behöver få min nuvarande lägenhet såld. Men jag kan ju inte skriva kontrakt innan besiktning, hur gör jag?

Jag har en fuktskada i min lägenhet som Trygg Hanna ska stå för renoveringen. Jag anmälde i oktober och har legat på dom sen dess men får inte den hjälpen dom lovar så kommer nog också byta försäkringsbolag. Kommer ringa ännu en gång imorgon.

Det finns saker att fixa men jag behöver inte perfektion. Jag gillar att det verkar vara helt annorlunda mot allt jag sett. Som min bror som är tvärtom som har köpt ett helt nybyggt parhus helt i vitt. Jätte, jätte fint men inte jag.

Jag tänker två saker. 1. Jag måste kunna flytta in utan någon stor renovering. Små saker är okej men inget stort
2. Jag måste få ordning på trädgården men där tänker jag vara så slösaktig att hyra in en firma för nästan allt ska bort. Det hade bort ett äldre par där som inte orkade hålla koll på trädgården så den har tagit över helt. Jag ser att altanräcket behöver slipas och målas men det kan jag ju göra nu i sommar.

Jag vill väldigt gärna bli självständig och våga prova och se ifall jag klarar mer än jag tror.

Angående staket

Vad har du för sorts staket? Det kommer inte gå att hänga in hela tomten för en del av den är skog. Vad kostar det och kan man göra det själv?

P.s. Jag har tagit min sömnmedicin utan att känna effekt men om texten är lite konstig beror det pga medicinerna :angel: :p
  • Om du ska besiktiga så leta ASAP för det kan ta tid att hitta någon beroende på var man bor. Du kan skriva in både att din lägenhet ska säljas och att besiktning ska utföras, det är helt upp till er vad ni avtalar om, om de går med på det, men idealet hade ju varit om du kunde fått tag på en besiktningsman redan till visningen. Om det går att elda pratar du med sotaren som skött sotningen.
  • Vad det gäller försäkringsbolag så kolla upp alternativen, som en från Länsförsäkringar sa så ju längre bort från Stureplan du bor desto billigare är de. Jag hade lite olika bolag när jag bodde centralt i Sthlm men fick bäst avtal med Länsförsäkringar när jag flyttade till landet.
  • Jag har en blandning av viltstängsel och Gunnebo köpt från Blocket. Jordankare och impregnerade stolpar/reglar. Om vildsvinen absolut ville skulle de kunna ta sig in men då det är enklare att gräva upp grannarnas gräsmattor som inte är inhägnade så håller de sig där eller i skogen/på fälten.
  • Gräv inte upp trädgården i år, bo där ett år så du ser vad som växer där först om det är något värt att spara/flytta på. Kanske räcker det att leja någon som beskär buskar och träd till en början? JAS = Juli, Augusti och September är bra månader att beskära många fruktträd.
 
När tar man kontakt med besiktningsmannen? Mäklaren och säljaren vill ha en snabb affär och att vi ska bestämma innan söndag när ordinarie visning är. Jag smsade mäklaren ikväll och frågade om jag kan titta på huset på torsdag kväll istället för att få mer tid. Jag måste också få in i kontraktet att jag behöver få min nuvarande lägenhet såld. Men jag kan ju inte skriva kontrakt innan besiktning, hur gör jag?

Jag har en fuktskada i min lägenhet som Trygg Hanna ska stå för renoveringen. Jag anmälde i oktober och har legat på dom sen dess men får inte den hjälpen dom lovar så kommer nog också byta försäkringsbolag. Kommer ringa ännu en gång imorgon.

Det finns saker att fixa men jag behöver inte perfektion. Jag gillar att det verkar vara helt annorlunda mot allt jag sett. Som min bror som är tvärtom som har köpt ett helt nybyggt parhus helt i vitt. Jätte, jätte fint men inte jag.

Jag tänker två saker. 1. Jag måste kunna flytta in utan någon stor renovering. Små saker är okej men inget stort
2. Jag måste få ordning på trädgården men där tänker jag vara så slösaktig att hyra in en firma för nästan allt ska bort. Det hade bort ett äldre par där som inte orkade hålla koll på trädgården så den har tagit över helt. Jag ser att altanräcket behöver slipas och målas men det kan jag ju göra nu i sommar.

Jag vill väldigt gärna bli självständig och våga prova och se ifall jag klarar mer än jag tror.

Angående staket

Vad har du för sorts staket? Det kommer inte gå att hänga in hela tomten för en del av den är skog. Vad kostar det och kan man göra det själv?

P.s. Jag har tagit min sömnmedicin utan att känna effekt men om texten är lite konstig beror det pga medicinerna :angel: :p
Kanske missförstår men ett nytt försäkringsbolag tar inte ansvar för gammal skada som du vet om gällande din nuvarande lägenhet.

Se verkligen till att ha en egen besiktningsman. Var beredd på att mäklaren möjligen kommer stressa och säga att egen besiktningsman inte hinns med, att dom då kommer ha ordinarie visning osv. Här gäller det att stå på sig och vara beredd att missa denna fastighet. Att få in en klausul att köpet är beroende av att du säljer din lägenhet för x kr kan vara svårt i vissa fall och möjligt i andra.
 
Kanske missförstår men ett nytt försäkringsbolag tar inte ansvar för gammal skada som du vet om.

Se verkligen till att ha en egen besiktningsman. Var beredd på att mäklaren möjligen kommer stressa och säga att egen besiktningsman inte hinns med, att dom då kommer ha ordinarie visning osv. Här gäller det att stå på sig och vara beredd att missa denna fastighet. Att få in en klausul att köpet är beroende av att du säljer din lägenhet för x kr kan vara svårt i vissa fall och möjligt i andra.
Jag gissar att det är ev byte av försäkringsbolag till det nya huset.
 
Kanske missförstår men ett nytt försäkringsbolag tar inte ansvar för gammal skada som du vet om gällande din nuvarande lägenhet.

Se verkligen till att ha en egen besiktningsman. Var beredd på att mäklaren möjligen kommer stressa och säga att egen besiktningsman inte hinns med, att dom då kommer ha ordinarie visning osv. Här gäller det att stå på sig och vara beredd att missa denna fastighet. Att få in en klausul att köpet är beroende av att du säljer din lägenhet för x kr kan vara svårt i vissa fall och möjligt i andra.
Det går ju även att ha villkor om besiktning efter att köpeavtal är påskrivet och då att köpet är villkora av att den egna besiktning blir godkänd. Då ska alltså besiktning göras efter att köpeavtalet skrivs på men innan tillträdet. Super viktigt då att man i avtalet tydligt definierar vilka fel som gör att du som köpare kan kliva av köpet. Hade en kompis som gjorde så... där upptäcktes det mögel från grund till vind, vilket säljarnas besiktningsman hade missat då hen inte lyckats komma in i ett visst utrymme...
 
Tror att jag gav ett par tusenlappar, 10 min jobb inkl säga hej och visa proppskåp, för att säkra upp. Jag kunde inte ha dammsugaren och.. oj vad var det nu.. någon akvarieutrustning tror jag det var igång samtidigt så det där är hyfsat lätt ordnat om man önskar hitta en lösning :)
Den dagen jag har sparat ihop tillräckligt med pengar ska all el dras om ändå. Mitt hus är så gammalt så allting är utanpåliggande. Ska bygga ut på baksidan och då kommer tvättstuga/toalett/dusch bli i ett och det kommer bli mycket bättre än den lösningen som finns nu. Huset är från mitten på 1800-talet någon gång.
 
Något som kan vara svårt är prioriteringar.
Vad man vill göra i huset är sällan vad man behöver göra.
Det kan lätt bli så att man sitter med nya tapeter och ett läckande tak och pengarna är slut.
Några avsnitt av arga snickaren kan vara en bra förberedelse för att köpa hus.
 
Vet inte om jag missförstår men byt inte försäkringsbolag mitt i en anmäld skada. Ligg på dem du har istället. Det nya lär inte ta den skadan när den redan finns.
Nej då, menar sen till nya huset när allt är färdigt
  • Om du ska besiktiga så leta ASAP för det kan ta tid att hitta någon beroende på var man bor. Du kan skriva in både att din lägenhet ska säljas och att besiktning ska utföras, det är helt upp till er vad ni avtalar om, om de går med på det, men idealet hade ju varit om du kunde fått tag på en besiktningsman redan till visningen. Om det går att elda pratar du med sotaren som skött sotningen.
  • Vad det gäller försäkringsbolag så kolla upp alternativen, som en från Länsförsäkringar sa så ju längre bort från Stureplan du bor desto billigare är de. Jag hade lite olika bolag när jag bodde centralt i Sthlm men fick bäst avtal med Länsförsäkringar när jag flyttade till landet.
  • Jag har en blandning av viltstängsel och Gunnebo köpt från Blocket. Jordankare och impregnerade stolpar/reglar. Om vildsvinen absolut ville skulle de kunna ta sig in men då det är enklare att gräva upp grannarnas gräsmattor som inte är inhägnade så håller de sig där eller i skogen/på fälten.
  • Gräv inte upp trädgården i år, bo där ett år så du ser vad som växer där först om det är något värt att spara/flytta på. Kanske räcker det att leja någon som beskär buskar och träd till en början? JAS = Juli, Augusti och September är bra månader att beskära många fruktträd.
Jag hade tänkt att det var bra att röja bort allt så det var bra att du skrev det om alla växterna. Något kanske är fint. Verkar mest på bilderna att dom tagit över väldigt mycket men jag ska vänta och se.
 
Fast det var väl ändå ett skräckexempel?? De flesta av oss klarar av våra hus på ett bra och positivt sätt utan att behöva ringa in någon som tar vid där vi själva inte mäktar med flera år senare liksom.

Men verkligen. Som all TV i den kategorin så är den klippt för att driva en viss vinkel och de väljer såklart de mest extrema fallen för att det är det som drar tittare. Den kan knappast tas som en bra representation av hur det ser ut bland genomsnittliga husägare. Jag har bott i mitt hus rätt länge nu och kan fortfarande räkna gångerna jag behövt anlita någon på en hand. Och då är jag verkligen ingen med stor DIY-erfarenhet sedan förut, det är bara så att väldigt många saker går att ordna själv så länge man inte har tummen mitt i handen och är villig att lära sig.
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 217
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Jag har gjort det nu, satt igång processen att köpa hus. Jag hade mäklaren här idag i en och en halv timme, lång tid för min lilla...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 543
Senast: Lillefrun
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 231
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 647
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp