Bukefalos 28 år!

Haha, nej ovanför toaletten ställs inget. Jag tycker det är äckligt ens att tandborsten är i samma rum:rofl:
Ja du ser 🤣 men typ.. vad kan man ha i ett badrum.. plåster och sånt? Tvålrefiller? Sånt som inte används dagligen kan ju gå att sätta lite högre upp. Om man nu inte är jättekort och måste leta trappstege varje gång man behöver det. Då kanske det känns drygt. Ofta går det ju att hitta lösningar. Jag har sett ett antal lösningar i renoveringstrådar som varit himla smidiga.
 
Haha, nej ovanför toaletten ställs inget. Jag tycker det är äckligt ens att tandborsten är i samma rum:rofl:
Hur ont om plats är det förresten och hur mycket förvaring behöver du? Jag gav bort ett handfat med kommod till min bror i julklapp till hans minibadrum. Det var felköp från vår sida. Minns inte exakt men tror det var ~45 brett och kanske ~20 djupt så verkligen jättelitet. 2 lådor på vill jag minnas men det fanns någon skåpvariant med har jag för mig. Vi tog någon mörk färg, typ svart eller väldigt mörk brun men det fanns vitt också minns jag. Tror det var Ifö som sålde så det kanske går att få in något sådant så du har lite förvaring i alla fall. Kika runt lite 🙂
 
Badrummet är minimalt. Det är det enda jag inte älskar med huset. Just nu finns inget badrumsskåp bara en minimal hylla. Men jag funderar på någon sorts låda med flera fack som kan stå i duschen när jag använder andra delen och rulla ut den ur duschen när jag använder den. Är det någon som har något sådant och kan tipsa?

Ikeas Råskog? Inte en låda men jag tycker att den är jättepraktisk till småsaker som måste gå lätt att flytta.
https://www.ikea.com/se/sv/p/raskog-rullvagn-vit-20382932/
 
Har redan börjat packa vardagsrummet för både kök och vardagsrum ska ju renoveras och behöver tömmas helt så då är jag igång. Inflyttning senast 31 Juli men tidigare om jag vill för det är ingen som bor där.

Det finns ju en pool, kommer inte ihåg hur stor den är. Mindre än en sådan där stor pool men verkligen lagom för mig och ett par till. Träffar mäklare idag och frågar då.

Men hur mycket kostar era pooler när det gäller att fylla på med vatten? Och uppvärmnig, allt under en säsong? Funderar på att skippa uppvärmningen om det är dyrt

Besiktningsmannen ringde och godkände huset, det finns inga skäl att avstå köp. Det är ett bra hus sa han och jag får det på papper i eftermiddag.

Förbehåll att jag lyckas få min lägenhet såld för en viss summa som täcker mitt köp. Får jag inte det bryter vi kontraktet.

Så det blir av kl 16
Vad kul för dig! Stort grattis! Och bra att du fick med klausul om din lägenhet!

Gällande din besiktningsman, låter toppen med det omdömet. När du läser besiktningen rekommenderar jag att du ändå kollar om det är något han inte besiktade, så att du vet 😊.

Grattis igen!
 
Tack för alla svar, jag hittade några fina vagnar på Amazon också. Har handlat en del därifrån och blivit förvånad över kvalite kontra pris varje gång nästan.
 
Nu till nästa fråga. Väldigt många här har ju hund och jag har två nu och kommer aldrig vara utan hund. Så ett staket är ett måste. Hittade sådant där Staket men det står inte vilka pinnar man ska ha eller hur man gör. Kan jag göra det här själv eller är hjälp bättre/nödvändigt? Tomten är 3000 kvm men framsidan tänker jag inte dom vara vid utan bara ner i trädgården men det blir ju ändå minst 2000-2500 kvm kvar, det kommer bli jätte dyrt om jag ska hägna in allt känns det som? Har ni staket överallt? Vad kostade det för er att stängsla in trädgården?
 
Nu till nästa fråga. Väldigt många här har ju hund och jag har två nu och kommer aldrig vara utan hund. Så ett staket är ett måste. Hittade sådant där Staket men det står inte vilka pinnar man ska ha eller hur man gör. Kan jag göra det här själv eller är hjälp bättre/nödvändigt? Tomten är 3000 kvm men framsidan tänker jag inte dom vara vid utan bara ner i trädgården men det blir ju ändå minst 2000-2500 kvm kvar, det kommer bli jätte dyrt om jag ska hägna in allt känns det som? Har ni staket överallt? Vad kostade det för er att stängsla in trädgården?

Vanlig trästolp hade jag använt och Förmodligen detta, fast lägre i mitt fall

Hur många löpmeter är det runt tomten och hur högt nät är ett måste för att hålla hundarna inne?
 
Stort grattis @Lillefrun ! Så himla roligt att läsa. Hoppas (och tror!) det kommer bli precis så härligt som du tror för din lilla familj 👩🐶🐶. Det är ovärdeligt att ha en hemmiljö som känns rätt. Lycka till!
 
Jag måste bli lite fyndig för jag har massor av grejer överallt. En del är nödvändigt och dom sakerna kan förvaras någon annanstans i huset eller i någon av bodarna för jag kommer ha två enorma garderober och 2 byråer och kanske något mer
 
Nu till nästa fråga. Väldigt många här har ju hund och jag har två nu och kommer aldrig vara utan hund. Så ett staket är ett måste. Hittade sådant där Staket men det står inte vilka pinnar man ska ha eller hur man gör. Kan jag göra det här själv eller är hjälp bättre/nödvändigt? Tomten är 3000 kvm men framsidan tänker jag inte dom vara vid utan bara ner i trädgården men det blir ju ändå minst 2000-2500 kvm kvar, det kommer bli jätte dyrt om jag ska hägna in allt känns det som? Har ni staket överallt? Vad kostade det för er att stängsla in trädgården?
Skulle något sådant här funka? Gratis ifall du orkar samla sly.

https://www.land.se/tradgard/slang-inte-riset-bygg-en-gardsgard-istallet
 
Vanlig trästolp hade jag använt och Förmodligen detta, fast lägre i mitt fall

Hur många löpmeter är det runt tomten och hur högt nät är ett måste för att hålla hundarna inne?
Det där det bra ut, skulle ta den med tätare maskor för dom vill gärna försöka komma ut om dom ser en hund eller så. Dom lyckas nog mest få ut nosen men jag planerar lite för valp sen framöver. Tror jag behöver 150 cm högt. Jag vet inte löpmeter faktiskt och inte mäklaren heller.
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 229
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Jag har gjort det nu, satt igång processen att köpa hus. Jag hade mäklaren här idag i en och en halv timme, lång tid för min lilla...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 587
Senast: Lillefrun
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 241
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 658
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp