Bukefalos 28 år!

Köpa sadel...

Avalon

Trådstartare
Är det vettigt att köpa sadel per postorder från Börjes???
Satt o kolla lite i den nya katalogen idag och hittade ett par sadlar ja va sugen på o köpa.
Eftersom jag inte kan transportera min pålle så tänkte ja att det kanske va ett bra alternativ.
Vad tycker ni?? :confused:
 
Det är väl helt ok att göra det. Men tänk på att det är ganska dyrt att skicka tillbaka om den inte passar. Sen är det ju svårt att bedömma kvaliten på en sadel genom att se en bild i en katalog.

Det är ju bättre att låna hem sadlar från en ridsportbutik på närmare håll.
 
Jag har gjort det.....
Men då hade jag en sån tur att jag visste en som hade en sådan så jag fick låna hem den och provrida den innan jag beställde en egen.
Men det paketet var kul att hämta ut på posten sen!!!!!
 
Låna en lika dan sadel av någon annan och prova först. Jag tycker att det verkar otroligt vanskligt att köpa en oprovad sadel på postorder. Hur många sadlar har man inte provat som legat helt galet på hästen, trots rätt bomvidd..?
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
894
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
873
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har haft enorma problem med att hitta en sadel till min Welsh Mountain. Hon är 115 cm hög med väldigt platt, bred och något svängd...
Svar
11
· Visningar
1 344
Senast: Thera
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 065
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp