Bukefalos 28 år!

Köpa Samsung Galaxy S7

Shilon

Trådstartare
Hej,

Är det någon som har Samsung Galaxy S7? Funderar på att uppgradera mig från en iphone 5C men har grov beslutsångest........ :cry: (hade köpt den på en vift om den var 500kr billigare...) Ni som har den eller vill hjälpa, vad tycker ni om den mobilen?


Varmt tacksam för alla svar.
 
Jag har en S7 Edge. Är supernöjd med mobilen. Har haft den i snart ett år och den fungerar fortfarande felfritt och är snabb. Mitt enda klagomål är att den är för stor för att mina minifingrar ska kunna nå över hela skärmen när jag håller den med en hand, men det är ju en smakfråga.
 
Hej,

Är det någon som har Samsung Galaxy S7? Funderar på att uppgradera mig från en iphone 5C men har grov beslutsångest........ :cry: (hade köpt den på en vift om den var 500kr billigare...) Ni som har den eller vill hjälpa, vad tycker ni om den mobilen?


Varmt tacksam för alla svar.
S8 är på gång i april och om du inte vill ha den nyaste kommer troligtvis priset att sjunka på S7 så det kan löna sig att vänta någon månad.
 
Jag har en s7. Supernöjd! Jag bytte från iPhone och älskar det. Den fungerar helt felfritt, bra laddtid och bra funktioner.
 
Jag köpte en Samsung S7 i december. Jag ÄLSKAR den!
Även jag har gått från iPhone till Samsung och är mer än nöjd.
 
Jag använder både en Samsung S7 Edge och en Iphone 6. I en jämförelse är det nedanstående jag kommer att tänka på.

Samsung:
  • BRA kamera! Riktigt bra för att vara mobilkamera.
  • Stooor... Enligt mig, för stor. Den är stor i handen och går definitivt inte ner i några vanliga fickor. Eller så går den ner men stannar inte kvar.
  • Ett antal av de "inbyggda" programmen (t.ex. det för sms) är kasst. Man behöver ägna en del tid åt att ladda ner appar som är mer funktionella att ersätta de inbyggda programmen med.
  • Schysst gränssnitt och överlag användarvänlig. Jag gillar Android mer än iOS, men det är ju en högst personlig preferens.
  • Kanterna på Edgen gör att skyddsplast sitter dåligt. Plastskyddet som sitter på telefonen idag är dessutom lite "gummiaktigt" i ytan, jag hade hellre haft ett hårt och glansigt.
Iphone:
  • Ok kamera. Bra för att vara mobiltelefon, men Samsungen är mycket roligare att ta kort med och bilderna blir bättre (iaf när jag tar kort ;)).
  • Behändig storlek.
  • Bekant gränssnitt, inga större justeringar mot tidigare iPhones. Den känns som en upphottad variant av äldre iPhones (vilket den ju också är).
Jämför jag dessa telefoner vinner Samsungen för mig. Jag ville ha en mobil med bra kamera och är grymt nöjd med den biten. Men - den ÄR stor. Jag trodde det var en vanesak, men jag har använt telefonen länge och den känns fortfarande stor och otymplig. Nu är väl S7:an utan edge något mindre, men inte mycket... Det optimala för mig hade varit att ha S7:an som den är, fast med ett bra skärmskydd och i iPhone 4:as storlek :D
 
Åh, ett stort tack för alla svaren! :heart Jättekul att läsa och uppskattar det till hundra! :D

Jag köpte den..! Hade rabatt med mecenat så det var skönt. Era inlägg gjorde att mitt beslut kändes mer rätt. Jag får se om den blir för stor, ska bli spännande. S8:an känner jag inte så stort intresse för men tack för att du påminde, jag har inte alls en stor koll på mobiler så sånt är guld värt. :up:
 
Efter dessa hyllningar funderar jag på att köpa en också! Min sjunger på sista versen, har funderat på iphone men tycker att det är ovärt att lägga så mycket pengar på den. Är ändå van android. Men varför är den här modellen av Samsung så billig?

Åh, ett stort tack för alla svaren! :heart Jättekul att läsa och uppskattar det till hundra! :D

Jag köpte den..! Hade rabatt med mecenat så det var skönt. Era inlägg gjorde att mitt beslut kändes mer rätt. Jag får se om den blir för stor, ska bli spännande. S8:an känner jag inte så stort intresse för men tack för att du påminde, jag har inte alls en stor koll på mobiler så sånt är guld värt. :up:
 
@Strindlund Vilken modell menar du är billig? S7an?

Ja, jag trodde det åtminstone.. Kollade läget på både media markt och halebop och insåg att de ligger i samma prisklass som Sonys dito, det är bara Iphone som drar iväg. :o:laugh: Var nog lite trött igår när jag kollade läget.

Åh, ett stort tack för alla svaren! :heart Jättekul att läsa och uppskattar det till hundra! :D

Jag köpte den..! Hade rabatt med mecenat så det var skönt. Era inlägg gjorde att mitt beslut kändes mer rätt. Jag får se om den blir för stor, ska bli spännande. S8:an känner jag inte så stort intresse för men tack för att du påminde, jag har inte alls en stor koll på mobiler så sånt är guld värt. :up:

Tittade genom mecenat jag med, men det blev ju inte mycket billigare. De hade höjt priset på telefonen men sänkt på abonnemanget, så skillnaden blir 30 kr i månaden. Förvisso 720 kr på två år men det var det lilla varje månad.
 
Jag är med sugen på S7.
Har en S6 i nuläget, men den har rätt kass batteri efter två års användning.

Funderar lite på att vänta på 8an, men å andra sidan vill jag sänka mina mobilkostnader vilket rimmar illa med att köpa den allra nyaste :p

Haft två Samsung iaf, och varit väldigt nöjd.
Har iPhone 6S i jobbet, och gillar Samsung mer.
 
En gammal tant lägger sig i.
Ja, S7 Edge har bra kamera och fungerar finfint.

Men jag håller verkligen med om att den är för stor och tung. Finns inte en chans att kunna bära den med sig annat än i handen. Alltså ligger den på skrivbordet eller köksbänken när jag inte bär omkring på en väska. Den är med andra ord inte särskilt mobil.
Jag har alltså köpt mig en ny stationär telefon/mobil.
 
Ja, är rädd att den blir för stor! Men ska in och klämma och känna på den i morgon. Ska även höra när de tror nästa modell kommer och om priset på denna blir lägre sen.

En gammal tant lägger sig i.
Ja, S7 Edge har bra kamera och fungerar finfint.

Men jag håller verkligen med om att den är för stor och tung. Finns inte en chans att kunna bära den med sig annat än i handen. Alltså ligger den på skrivbordet eller köksbänken när jag inte bär omkring på en väska. Den är med andra ord inte särskilt mobil.
Jag har alltså köpt mig en ny stationär telefon/mobil.
 
Jag älskar min s7a , och jag är så glad att jag inte tog s7 edge. Den är lite för stor + att jag inte alls gillar själva edgén. Det blir lätt blänk från lampor, sol och annat i själva kanten där edgen börjar. Sen är den inte skön att hålla i.

s7an är lagom stor, bra funktioner, Vattenresistent (vilket behövs när man heter Fia)som gör att jag surfar i duschen. (underskattat) och grym kamera. Snygg skärm. :D
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 426
Senast: hastflicka
·
IT & mobiler Inom några månader verkar det som om jag behöver ny mobil, min Samsung galaxy s7 från 2015 börjar bete sig lite konstigt till och...
2
Svar
24
· Visningar
1 295
Senast: warg
·
Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
893
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Min nuvarande mobil (Samsung Galaxy S7) är egentligen helt ok, men den har ett enormt problem: batteriet. Så fort den anser att det är...
Svar
6
· Visningar
950
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp