MacBook-djungeln (eller PC-snåren)

Nu är jag Apple-frälst, så jag kan inte komma med några råd kring vilket märke du ska köpa. Men apropå livslängd kan jag säga att jag bytte nyss min Macbook Pro som var en tidig 2013. Den funkade helt ok, men jag jobbar med ganska tunga designprojekt så det blev lite trögt till slut. Dessutom höll inte batteriet mer än någon timme, kanske 30 min om jag hade webbmöte. Satt med laddsladden i hela tiden på slutet. Men den var förlåten med tanke på hur gammal den var. Nu bytte jag den mot en rekonditionerad Macbook (sent 2019), och jag är väldigt lycklig!:banana::love: Hoppas att den håller minst lika länge som den förra!
 
Min forsta mac kopte jag nar sonen (data ingenjor, developer) som absolut inte anvande mac, bara linux overtygade mig om dess fortrafflighet. Han hade trottnat pa att vara min "support" varje gang jag hade varit ute och rest, 3-4 ganger om aret, och aven daremellan standigt fa fixa saker jag messat upp eller inte forstod.

Den forsta som inkoptes var en imac Cheeta, som koptes 2001 och som numera fungerar som barnbarnens "jobb dator" som ar uppsatt pa deras hojd med bara "educational" spel och grejor.

Ett ar efter, eller sa kopte jag min forsta macbook da jag ju reste sa mycket och sonen fortfarande maste rensa virusar och annat varje gang jag varit ute i varlden.
Sedan kom telefonen ... och ipaden ... och mac air ... och

Nar jag jamfor med Makens pc's haller jag stenhart i mina apple produkter, sa mycket enklare for nagon som inte kan software att hantera.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har tänkt ett tag att min nästa dator kanske ska bli en mac, men eftersom jag trodde att det låg ett tag fram i tiden så har jag...
2
Svar
37
· Visningar
4 281
B
IT & mobiler Jag ska köpa ny dator redan på onsdag (denna veckan)! Mamma betalar men jag får välja typ vilken jag vill, den ska kosta runt 5500kr...
Svar
10
· Visningar
1 875
Senast: BonnieS
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp