Bukefalos 28 år!

Köpa welsh B ell New forest??

mortill3

Trådstartare
Har valet mellan 1 liten c-ponny welsh sec B på 4 år eller new forest på 4 år, mellanstor c ponny. Vad hade ni köpt? (Samma pris och bägge är ston) Tanken är att utbilda, för att senare se om vi ska behålla el inte. Men vilken är mest lättsåld?
 
Om man bara ska se till storleken är ju den större att föredra, om den ska ut och tävla så är det en fördel att sitta på en maxad (eller iaf i övre delen av sektionen) :) Sen finns det ju en rad andra faktorer som spelar in, om den ena är svårhanterlig och den andra väldigt trevlig eller att den ena har bra gångarter och den andra inte alls besitter de kvaliteterna så kan det givetvis bli den mindre som är mer attraktiv på marknaden :)
 
Som barnponny skulle jag nog föredra lynnet i första hand.
Den ska vara trevlig med och mot barnen. Personligen tycker jag det är viktigast med mindre ponnys- att de kan ge de små ryttarna bra självförtroende och inte vara för svåra.

Särskilt en b-ponny kanske?

Är det tävlingsponnys så har man kanske mer överseende med att dom är lite mer yviga.

Så tycker jag iaf :-)
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Har haft häst i många år men tog paus för ett par år sedan. Har då haft hopphästar och alltså inga billiga försäkringar. Går i...
Svar
4
· Visningar
1 138
Senast: Kiwifrukt
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 563
Hästmänniskan Vad ska man tänka på? Nej, jag ska inte köpa något föl nu, jag bara funderar på vad min nästa häst kan tänkas bli. Det kan dröja ett...
2
Svar
35
· Visningar
5 017
Senast: Ninnurur
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 571
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp