Köpt en udda korsning....

Penny_Lane

Trådstartare
Nu om en vecka blir jag äntligen ägare åt en söt liten valp. Då är han 8 veckor+ ett par dar..
Han är en korsning mellan Basset Hound (mamman) och Cocker spaniel (pappan). Någon som har en likande korsning?? Någon som har nån idee om så en vag en om hur hunden kommer o bli??
Planerar att gå på valpkurs med honom. När kan man börja med sånt?
Vad skall man ha för försäkring på en sånn hund? FUnkar det som med hästar?? :confused:

/PennyLane
 
Sv: Köpt en udda korsning....

Penny_Lane skrev:
Nu om en vecka blir jag äntligen ägare åt en söt liten valp. Då är han 8 veckor+ ett par dar..
Han är en korsning mellan Basset Hound (mamman) och Cocker spaniel (pappan). Någon som har en likande korsning?? Någon som har nån idee om så en vag en om hur hunden kommer o bli??
Planerar att gå på valpkurs med honom. När kan man börja med sånt?
Vad skall man ha för försäkring på en sånn hund? FUnkar det som med hästar?? :confused:

/PennyLane
Ser ut....som en lång korv med ludna öron kanske :angel: . Ingen aning faktiskt, korsningar brukar kunna se ut lite hur som helst. Blir säkert ganska lång i kroppen, men jag ska inte uttala mig för mycket. De kan som sagt bli lite hur som helst...

Valpkurser brukar vara från 12 veckors ålder, eller när de är grundvaccinerade. Hör efter på din kennelklubb eller annan klubb som håller kurser.

Försäkring på hästar har jag ingen erfarenhet av. Däremot rekommenderas vet.vårds samt livförsäkring på hund. Hör med försäkringsbolagen, ex. agria, IF, sveland osv. De har lite olika villkor.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 129
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
12 958
Senast: linnsan
·
Hundavel & Ras Märklig fråga kanske, men jag börjar på allvar tro att jag har missuppfattat ägaren till hundarna jag nyligen börjat ta hand om lite då...
2
Svar
37
· Visningar
10 155
Senast: _Zacke_
·
Hundavel & Ras Som oerfaren uppfödare har jag aldrig varit med om liknande, ni bukefalister brukar vara väldigt kloka :) min tik fick valpar för lite...
2
Svar
22
· Visningar
4 762
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp