Bukefalos 28 år!

Kör avställd bil, var anmäla?

Blir den verkligen det? Det finns ju bilmålvakter som har flera miljoner kronor i böter... hörde en siffra nyligen att 10 000 av bilarna i Malmö är registrerade på 20 personer, där snackar vi bilmålvakter..

Här i Stockholm blir de det... Polisen i söderort (botkyrka/huddinge) skryter gärna om hur de tar bilar i beslag när de står "dumt" till och de får reda på att bilen har en massa obetalda böter så den får beslagtas enligt "vilken regel det nu är"...
 
Här i Stockholm blir de det... Polisen i söderort (botkyrka/huddinge) skryter gärna om hur de tar bilar i beslag när de står "dumt" till och de får reda på att bilen har en massa obetalda böter så den får beslagtas enligt "vilken regel det nu är"...

Ja Gatukontoret får beslagta bilar som står på deras mark och står dumt till ur säkerhetssynpunkt, snöröjning m.m. Men inte för att de fått böter.
 
https://www.facebook.com/Polisen.Hu...883917816578/1198582006846760/?type=3&theater

Polisen Huddinge
Du gillar sidan · den 24 oktober · Har redigerats ·

SOMLIGA STRAFFAS DIREKT

En patrull mötte i förmiddags en bil som väckte deras intresse. När de vände efter för att kontrollera den så gasade föraren iväg, bilen dumpades strax därefter och två personer sprang från bilen.

Oavsett vad de flyende personerna gjort sig skyldiga till så fick de ett litet straff direkt. Bilen felparkerades, var skriven på en person (ägare till över 100 fordon) med stora summor i parkeringsböter, och kunde därför bärgas bort med stöd av den s.k. "Bilmålvaktslagen".

För att den ska kunna hämtas ut så behöver ägaren betala samtliga skulder - något som sannolikt inte lär hända.

Varje bil som framförs trafikfarligt och som vi kan få bort från våra vägar känns som en vinst.

Inspektör Reine Berglund

Foto: Polisen Huddinge.
 
Ja det är ju jättebra men bilen felparkerades ju (antagligen var parkeringen fel ur säkerhetssynpunkt eftersom de lämnade den och sprang). Att den "bara" har en massa böter gör inte att man får ta den.

Fast den är ju felparkerad även i TS fall... På en räddningsväg... Sen som sagt svårare att få dit en polispatrull för just det... Men om de ändå är i området så :p
 
Fast den är ju felparkerad även i TS fall... På en räddningsväg... Sen som sagt svårare att få dit en polispatrull för just det... Men om de ändå är i området så :p

Ja i TS fall är det ju klockrent. Men ditt ursprungliga påstående var att en bil med tillräckligt många böter blir beslagtagen. Och det stämmer inte.
 
Jo det kanske skulle vara något. Frågan är om de inte bara ställer sig framför den då dock och således blockerar lite till, och det därtill blir mindre yta för utryckningsfordon?
Men cyklarna kan ju stå så långt ut i vägen?
Vad är det egentligen som gör att de inte bara kan stå en meter längre bak och lämna fritt för dörren? (dvs. göra en lite "bättre" felparkering).
 
Ja i TS fall är det ju klockrent. Men ditt ursprungliga påstående var att en bil med tillräckligt många böter blir beslagtagen. Och det stämmer inte.

Jodå de FÅR beslagta en bil med många böter ... De gör det tex även vid flygande "besiktningar" här i stockholm... När de stannar alla bilar för allmän koll, såsom nykterhet, körkort mm... Så Jo mitt påstående stämmer fortfarande...
 
Jodå de FÅR beslagta en bil med många böter ... De gör det tex även vid flygande "besiktningar" här i stockholm... När de stannar alla bilar för allmän koll, såsom nykterhet, körkort mm... Så Jo mitt påstående stämmer fortfarande...

När de gör sådana kontroller är nästan alltid kronofogden med och då beslagtas bilar för att täcka övriga skulder också, inte bara böter. Det är inte riktigt samma sak.
 
Det här är mänskor som går runt och tigger småpengar till cigg i tid och otid. tvivlar på att de har råd med femtielva böter således.
Det lär väl däremot gå till kronkalle till slut som i slutändan gör en utmätning?
För mig låter det rätt bisarrt att alltid tigga ciggpengar av de andra hyresgästerna, är de missbrukare?
 
I England beslagtas bilar där föraren gjort sig skyldig till trafikbrott av grövre art, har inte böterna betalats inom 14 dar så skrotas bilen. Faaaast,,,,,, det skulle ju aldrig ske här i lalla-land för då kan ju buset bli kränkta. :arghh:
 
Hat du pratat med några av dina grannar om problemet? Tänkte om det är ett helt gäng som var å varannan dag ringer in om bilen så kanske något händer snabbare (jag vet inte vad som ska hända, att polisen bogsera bort den, parkeringsvakter kommer, hyresvärden försvårar att parkera där som nån var inne på med ex betongsugga?)?
Tigger dom cigg i tid och otid lär ju böterna hamna på hög rött snabbt, det är kort betaltid på dom, 8-10 dagar om jag inte minns fel.
 
Men cyklarna kan ju stå så långt ut i vägen?
Vad är det egentligen som gör att de inte bara kan stå en meter längre bak och lämna fritt för dörren? (dvs. göra en lite "bättre" felparkering).
Skillnaden är att cyklarna inte är vid infarten på det viset. Kan fixa bild sen, är inte hemma nu.

För mig låter det rätt bisarrt att alltid tigga ciggpengar av de andra hyresgästerna, är de missbrukare?
Bisarrt indeed! Morsan har de varit på en massa, hon fick säga ifrån till slut när det blev skitofta. Hos mig försökte de en gång bara, här har de inget att hämta.
Nej inget missbruk mig veterligen, bara allmänt ego och dumma i huvudet med egna regler.

Fun fact, de behövde ambulans pga andnöd förra månaden. Fortfarande inte en tanke på att parkera så en ambulans kommer fram :grin:
 
Hat du pratat med några av dina grannar om problemet? Tänkte om det är ett helt gäng som var å varannan dag ringer in om bilen så kanske något händer snabbare (jag vet inte vad som ska hända, att polisen bogsera bort den, parkeringsvakter kommer, hyresvärden försvårar att parkera där som nån var inne på med ex betongsugga?)?
Tigger dom cigg i tid och otid lär ju böterna hamna på hög rött snabbt, det är kort betaltid på dom, 8-10 dagar om jag inte minns fel.
Nej jag är inte den sociala typen som är så bra med folk tyvärr.
Skulle tippa på att de kanske har målvakt till bilarna. Namnet som kommer fram vid sökning är iaf inte bekant alls.
 

Men alltså, det hänger på att parkeringsvakten skriver ut en bot för felparkering. De kollar ju inte upp regnr på bilar som står rättparkerade (men som kanske är bilmålvaktsbilar ändå). Så fortfarande måste de stå fel för att ens "upptäckas". ÅH vad arg jag blir! Det borde inte gå att registrera sig på fler än typ 5 bilar om man inte har en riktig bilverksamhet eller liknande :rage:
 
Men alltså, det hänger på att parkeringsvakten skriver ut en bot för felparkering. De kollar ju inte upp regnr på bilar som står rättparkerade (men som kanske är bilmålvaktsbilar ändå). Så fortfarande måste de stå fel för att ens "upptäckas". ÅH vad arg jag blir! Det borde inte gå att registrera sig på fler än typ 5 bilar om man inte har en riktig bilverksamhet eller liknande :rage:

Ja.
Men poängen är att det går att få bilarna beslagtagna.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp